Rood, rood houden
dinsdag 22 november 2011 om 21:36
Hooi,
Vraagje, ik heb sinds een paar maanden rood haar, en maak het in stappen steeds roder.
Nou weet ik dat rood een gevaarlijke haarkleur is, en snel vervaagt, ik moet het dan ook vaker behandelen dan normaal. Had een tijdje terug een kleurversterker gehaald bij de kapper, maar dat geeft een mahonie achtig effect.
Nou vraag ik mij af, zijn er producten/manieren om mijn rode kleur wat langer rood te houden.
Van al dat verven word mijn haar er namelijk niet beter op....
Vraagje, ik heb sinds een paar maanden rood haar, en maak het in stappen steeds roder.
Nou weet ik dat rood een gevaarlijke haarkleur is, en snel vervaagt, ik moet het dan ook vaker behandelen dan normaal. Had een tijdje terug een kleurversterker gehaald bij de kapper, maar dat geeft een mahonie achtig effect.
Nou vraag ik mij af, zijn er producten/manieren om mijn rode kleur wat langer rood te houden.
Van al dat verven word mijn haar er namelijk niet beter op....
woensdag 23 november 2011 om 01:03
Met henna haarverf wordt je haar inderdaad steeds roder. In mijn toen donkerbruine lange haar was de superrood versie ook heel erg rood. Wel liet ik het toen minimaal drie uur intrekken voordat ik het uitwaste. Het bleef ook rood. Het blijft wel natuurlijk en wordt nooit brandweerrood. Als je van nature blond bent, zou ik wel oppassen. Het kan dan oranje uitvallen (iig regelmatig in mijn omgeving gezien).
Daarnaast is het grootste nadeel van henna, dat geen andere kleuring (behalve henna zelf) meer op je haar goed pakt. En rood is een kleur wat ook door andere kleuren henna bij mij door bleef komen. Ik heb mede daarom mijn lange haar af moeten knippen, aangezien ik niet jaren met een rode uitgroei wilde lopen.
Als je kort haar hebt, is naar mijn mening, henna heel goed om rood haar te krijgen. Wanneer je lang haar hebt, denk er dan nog eens over na.
Daarnaast is het grootste nadeel van henna, dat geen andere kleuring (behalve henna zelf) meer op je haar goed pakt. En rood is een kleur wat ook door andere kleuren henna bij mij door bleef komen. Ik heb mede daarom mijn lange haar af moeten knippen, aangezien ik niet jaren met een rode uitgroei wilde lopen.
Als je kort haar hebt, is naar mijn mening, henna heel goed om rood haar te krijgen. Wanneer je lang haar hebt, denk er dan nog eens over na.
donderdag 24 november 2011 om 12:21
Ik heb laatst bij de kapperwinkel gekleurd schuim gehaald. Ik heb van mezelf een peper en zout kleurtje en heb het sinds een aantal jaren rood. Jammer inderdaad dat de kleur snel terug loopt. Ik verf het nu toch wel heel regelmatig (eens per maand, met de nieuwe verf van John Frieda), en eens in de week gebruik ik de kleur schuim erbij. Gewoon met een borstel of kam erdoorheen kammen . Ik heb ook de shampoo en conditioner voor rood haar van Guhl, het doet wel iets (heb wel wat rode handen na het wassen) denk ik.
Veel meer kun je denk ik niet doen....
Veel meer kun je denk ik niet doen....
donderdag 24 november 2011 om 12:25
Henna heb ik ook wel eens gebruikt, maar dat vond ik wel erg veel gedoe (ik had van die poeder, die moest je aanmaken met water geloof ik, en evt rode wijn en/of koffie erbij). Ik moest het ook altijd wel een keer of 2 doen, anders werd het inderdaad oranje.
Maar als ik nu terugkijk op de foto van mijn trouwen (daar had ik net mijn haar met henna gedaan), is het wel een erg mooie kleur, een mooi koperachtig rood. Daarna heb ik er trouwens zonder problemen weer gewoon een rode haarverf overheen gedaan.
Maar als ik nu terugkijk op de foto van mijn trouwen (daar had ik net mijn haar met henna gedaan), is het wel een erg mooie kleur, een mooi koperachtig rood. Daarna heb ik er trouwens zonder problemen weer gewoon een rode haarverf overheen gedaan.
zondag 27 november 2011 om 20:52
Dank je wel voor alle reacties!
Ik neem het henna idee mee voor als mijn haar lang genoeg naar mijn zin is, en ik het weer rood maak
Ik heb heel impulsief besloten mijn haar weer een x bruin te verven, en heb dat gisteravond ook gedaan, goed, en mooi gepakt,
Dus dat betekend dat ik voorlopig mijn haar niet hoef te verven, morgen de puntjes bijwerken, want dat is nu wel nodig, en groeien maar!
En dan mag ik over een jaar heel tevreden zijn, als ik het weer rood maak (A)
Nogmaals bedankt iedereen voor de reacties!
Ik neem het henna idee mee voor als mijn haar lang genoeg naar mijn zin is, en ik het weer rood maak
Ik heb heel impulsief besloten mijn haar weer een x bruin te verven, en heb dat gisteravond ook gedaan, goed, en mooi gepakt,
Dus dat betekend dat ik voorlopig mijn haar niet hoef te verven, morgen de puntjes bijwerken, want dat is nu wel nodig, en groeien maar!
En dan mag ik over een jaar heel tevreden zijn, als ik het weer rood maak (A)
Nogmaals bedankt iedereen voor de reacties!