Hondenvraag

28-11-2011 11:40 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou iemand mij misschien wat advies willen geven?

Onze hond, een schatje van 4 jaar oud, geeft nogal veel over. En dan niet echt kotsen, maar vooral veel geel slijm. Nu deed ze dit voorheen wel in het weekend een keer en dan dachten we er niet zoveel van. Sinds ik thuis werk valt mij op dat ze het wel erg vaak doet (afgelopen week minimaal 3 keer).

Ze begint te ''kokhalzen'' (Kunnen honden dit?) en je hoort dus dat het dwars zit. Net zolang tot het eruit komt, slijmerig geel spul (dat ze ook nog eens geneigd is op te likken).

Excuus voor de ranzigheid maar we zijn hier op het Viva Forum wel wat gewend dacht ik zo..

Wie weet wat dit zou kunnen zijn?
Naar de dierenarts gaan bijvoorbeeld?
Raar idee.

Maar wat dacht je van de dierenarts?
Ja honden gaan kokhalzen, zo met het buikje doen ze dat. Bij onze hond lijkt het alsof ze gaat 'buikdansen'. Klinkt beetje vreemd maar ik denk dat dat de beste beschrijving is.

Krijgt je hond misschien kaas te eten? Onze hond braakt namelijk geel slijm al ze kaas heeft gegeten. Sinds ze geen kaas meer krijgt is het braken ook over.

En anders toch maar eventjes naar de dierenarts (bellen).
doet die van mij regelmatig is niets ergs,

soms eet een hond gras omdat ie misselijk is zodat het eruit kan.

dat het geel is is logisch , gal is geel

als je zeker wil zijn zou ik naar de Da gaan
nicolientje kaas is hartstikke slecht voor een hond
Goh, dat ik daar zelf niet aan heb gedacht.

Ik vraag het, omdat de dierenarts mij niet veel kan vertellen, ze kotst niet elke dag, is heel erg vrolijk en actief bij de dierenarts, heeft al haar inentingen verder gehad, goede ontlasting en er komt bij het overgeven geen voedsel mee.

Ik ben erg benieuwd of jullie er ervaring mee hebben.
Hmm kaas, nee dat eet ze nooit.

Ze krijgt echt alleen voer van de dierenwinkel en hondenkoekjes.

De hond die ik vroeger had deed het ook wel eens maar het valt mij op dat onze hond het wat vaker doet en echt geel slijm.
lekker botte reactie

wat ik net zeg, is niets ergs doet die van mij ook
quote:bommmbshell schreef op 28 november 2011 @ 11:54:

nicolientje kaas is hartstikke slecht voor een hondO dat is apart, wij hebben ooit een gedragstherapeut voor honden (klinkt belachelijk maar hij heeft ons wel geholpen met onze pup) over de vloer gehad die ons juist adviseerde de hond te belonen met kaas. Ze krijgt bij ons alleen hondenkoekjes.
De honden van mijn ouders kotsen soms ook. Meestal wat slijm met wat haar of gras of grond.

De DA zegt dat het wel vaker voorkomt zonder dat het een medische oorzaak heeft.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Dat komt omdat ze een lege maag heeft, meer of vaker kleine beetjes te eten geven dus.
quote:bommmbshell schreef op 28 november 2011 @ 11:58:

lekker botte reactie

van wie?
quote:bijenrompje schreef op 28 november 2011 @ 11:56:

Goh, dat ik daar zelf niet aan heb gedacht.

Ik vraag het, omdat de dierenarts mij niet veel kan vertellen, ze kotst niet elke dag, is heel erg vrolijk en actief bij de dierenarts, heeft al haar inentingen verder gehad, goede ontlasting en er komt bij het overgeven geen voedsel mee.

Ik ben erg benieuwd of jullie er ervaring mee hebben.De dierenarts kan je niets vertellen, dus haal je je kennis maar van het Vivaforum?
Onze hond deed het ook wel eens, maar niet zo vaak. Onze hond had wel maagproblemen (verteerde de harde brokken slecht) en had veel profijt bij nat voer. Je zou dat eens kunnen proberen? Je moet dan wel meer 'tandenpoetsen', want de tanden worden dan niet 'vanzelf' schoon geschraapt door het harde eten.
quote:neytiriavatar schreef op 28 november 2011 @ 12:00:

Dat komt omdat ze een lege maag heeft, meer of vaker kleine beetjes te eten geven dus.Bedankt voor de tip! Gaan we dan maar proberen. Ze krijgt nu s'morgens en s'avonds, maar ze eet s'ochtends niet altijd alles op, is lastig meten hoeveel ze nu per dag binnen krijgt.
Sommige honden braken op een lege maag, hoe vaak per dag krijgt ze eten?

Misschien kun je dat wat meer gaan verdelen.

Of geef 'r wat mosterd..... .
anoniem_60284 wijzigde dit bericht op 28-11-2011 12:03
Reden: late reactie
% gewijzigd
melkproducten zijn slecht voor een hond das algemeen bekend vreemd dat een gedragstherapeut dan met kaas wil belonen (gedragstherapeut vind ik niet belachelijk hoor)
overigens krijgt mevrouw hier sochtends en savonds eten, na het avondeten gaat de etensbak weg tussendoor af en toe eens een kluif en/of koekje/snoepje
quote:Sssenta schreef op 28 november 2011 @ 12:01:

[...]

De dierenarts kan je niets vertellen, dus haal je je kennis maar van het Vivaforum?Ik vraag simpelweg of iemand hier ervaring mee heeft en hoe ze dit hebben opgelost, mag je tegenwoordig geen advies meer inwinnen op dit forum? Ik zeg niet dat ik klakkeloos alles opvolg, ik vraag me gewoon af wat ik voor mijn hond kan doen.
Hond krijg ook echt geen kaas meer hoor! Laat me eigen hond toch niet braken omdat ie kaas wil?! Nee hoor krijgt nu gewoon hondenkoekjes en dan is er (al jaren) niets meer aan de hand.

Zelfde als chocola, ook zo slecht! En chips ook! En toch zijn er mensen die dat laten eten (per ongeluk) door een hond.

Zelf denk ik dat je een hond speciaal hondenvoer mag geven dat past bij jouw hond en af en toe als traktatie hondenbrokjes. Ik wil zelf absoluut niet dat mijn hond nog voedsel krijgt dat wij eten maargoed iedereen eigen mening;).
Mijn oudste hond gaf ook een tijd geel over. Was gal en onschuldig bij hem. Hij is een slechte eter en sloeg regelmatig maaltijden over. Dat spugen kwam omdat de maag leeg was en hij daar misselijk van werd. Gras eten en overgeven is het gevolg daarvan.

Nu geef ik de brokken verdeeld over de dag en let goed op dat alles opgegeten wordt.
pinguin , hebben wij eens gedaan omdat ze altijd liep te schooien, ze vond het nog lekker ook haha
@bijenrompje, vind het wel goed dat je hier advies/tips vraagt. Jij doet wat je kan om je hond te helpen! Deden alle hondenbezitters dat maar...
Ik zou voor de zekerheid toch langs de dierenarts gaan. Het kan van alles zijn, maar duidelijk is wel dat hij ergens last van heeft. Mischien heeft jouw hond last van voedselintoleratie of voedselallergie. Maar er kunnen ook andere dingen aan de hand zijn, zoals bijvoorbeeld een wormeninfectie, een virus of nog erger, nierfalen. Dat wil je toch ook niet op je geweten hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven