Contact met media

28-11-2011 14:01 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers,

Weet iemand hoe er contact opgenomen kan worden met de media?

Het gaat over een levensverhaal die naar buiten gebracht dient te worden.

Ik heb al gegoogled maar kan niet echt iets vinden. Ik zou ook niet weten welke krant oid zoiets wil/kan publiceren.

Groetjes Saara
Welke media?

En waarom wil je dit?
Kranten kun je gewoon mailen. Of bellen.
Mail naar kranten, tv programmas of waar je het graag naar buiten wil laten komen. Bellen is sneller en directer.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Op de site van elke krant, radio- of tvzender staat wel een kopje 'contact'.
Het gaat om onrecht wat iemand is aangedaan. Na jaren strijd willen we het zo proberen.

Heeft iemand enig idee welke krant goed benaderbaar is?

Het is een mensenrechtenkwestie. Wil er niet teveel over kwijt, Het is nogal herkenbaar.
Ik zie het inderdaad. Contact.

Was te snel met een topic openen!
Ik hoop niet dat het over die vader gaat die zijn kind niet mag zien. Want in dat geval is de kans dat het kind uiteindelijk schade berokkend wordt, erg groot.
@Zwartezwanen: Nee absoluut niet. Dat zou ik nooit doen.

Het is echt echt een mensenrechtenkwestie.
Telegraaf en SBS zitten wel te wachten op sappige verhalen.

Bedenk alleen wat je er mee wilt en kunt bereiken en of het terecht is dat je deze methode inzet.
je zou ook contact op kunnen nemen met de nationale ombudsman, kijken of die wat voor je kan betekenen.
quote:saara schreef op 28 november 2011 @ 14:11:

Het gaat om onrecht wat iemand is aangedaan. Na jaren strijd willen we het zo proberen.

Het is een mensenrechtenkwestie. Wil er niet teveel over kwijt, Het is nogal herkenbaar.Als ik dit lees denk ik meteen aan De rijdende Rechter. (of misschien wel Bonje bij (met?) de buren). Hart van NL is volgens mij ook niet zo kieskeurig. Het is geen nieuwsverhaal wat ik eruit opmaak, dus het ANP lijkt me geen optie. (dan bereik je veel media ineens)
anoniem_44014 wijzigde dit bericht op 28-11-2011 14:29
Reden: punt vergeten....slordig
% gewijzigd
En de Telegraaf publiceert volgens mij ook allerlei eenzijdige "het is allemaal zijn schuld verhalen". Al is het maar om de website te vullen.
Realiseer je je wel dat als je een verhaal in de media brengt je alle regie kwijt raakt. Er zullen mensen zijn die zo'n verhaal voor hun eigen gewin gebruiken. Ander gebruiken het weer om zieltjes te winnen enz. enz.. Denk echt heel goed na over wat je wilt bereiken alorens de media in te schakelen. Degene kan gevolgtd wordne bij elke stap die hij/zij zet. Hij/zij kan echt zijn/haar vrijheid kwijt raken. Gewoon omdat hij/zij zich nergens meer kan vertonen zonder aangeklamp te worden.

Er zullen negatieve verhalen over deze persoongeschreven worden. Alle kanten van de zaak zullen belicht worden.

Je moet echt stevig in je schoenen staan anders kan het echt je leven kapot maken. Dat is misschien al kapot, met media invloed kan dit nog erger worden.

Dus denk goed na alvorens dit te doen. Maak een afweging, vraag je af wat je wilt bereiken en of de media inschakelen de goede manier is om dit doel te bereiken.

Misschien kun je bijvoorbeeld beter een politicus c.q politieke partij aanschrijven?
quote:saara schreef op 28 november 2011 @ 14:11:

Het is een mensenrechtenkwestie. Wil er niet teveel over kwijt, Het is nogal herkenbaar. uhm, als jij de media gaat benaderen, blijf je echt niet anoniem hoor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Niet zomaar naar de media stappen. Heb je al contact gezocht met politiek, amnesty international enz?
Everytime you make a typo, the errorists win.
Iejee!!!
Politiek hebben we nog niet geprobeerd. Amnesty international wel. Er zijn vanuit meerdere organisaties brieven gestuurd naar de koningin.

We hebben echt alles geprobeerd. We zijn al 17 jaar bezig. De persoon om wie het gaat, diens leven is al 17 jaar kapot.
@ Rosanna08: Ik snap even jouw vreugdekreet niet, heb ik iets gemist?
sowwy, ik zwaaide even naar Infojunk
Hé, hebben we een nieuwe Mauro in ons midden?

Is de persoon echt onrecht aangedaan, of krijg hij/zij gewoon niet waar hij/zij denkt recht op te hebben. Dat kunnen 2 héél verschillende dingen zijn namelijk....
quote:saara schreef op 28 november 2011 @ 14:41:

Politiek hebben we nog niet geprobeerd. Amnesty international wel. Er zijn vanuit meerdere organisaties brieven gestuurd naar de koningin.

We hebben echt alles geprobeerd. We zijn al 17 jaar bezig. De persoon om wie het gaat, diens leven is al 17 jaar kapot.Zit die persoon in het buitenland in de bajes voor drugssmokkel?
Haha ok!

@Beukenootje: Er is hem echt onrecht aangedaan. En nog steeds.

@Mika65: Persoon zit niet vast voor drugssmokkel en heeft verder niks crimineels oid gedaan.
Maar hij zit wel vast in het buitenland?

Brief naar de minister of naar een partij in de 2e kamer al geprobeerd?
Nee hij is op dit moment in Nederland.

Ik heb het verhaal in het verleden hier op het forum gezet en ben toen goed geholpen door iedereen. Alleen ik werd herkend en sindsdien een nieuwe nick.

Het is een soort Mauro verhaal ja. Alleen dan anders dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven