Hondenvraag

28-11-2011 11:40 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou iemand mij misschien wat advies willen geven?

Onze hond, een schatje van 4 jaar oud, geeft nogal veel over. En dan niet echt kotsen, maar vooral veel geel slijm. Nu deed ze dit voorheen wel in het weekend een keer en dan dachten we er niet zoveel van. Sinds ik thuis werk valt mij op dat ze het wel erg vaak doet (afgelopen week minimaal 3 keer).

Ze begint te ''kokhalzen'' (Kunnen honden dit?) en je hoort dus dat het dwars zit. Net zolang tot het eruit komt, slijmerig geel spul (dat ze ook nog eens geneigd is op te likken).

Excuus voor de ranzigheid maar we zijn hier op het Viva Forum wel wat gewend dacht ik zo..

Wie weet wat dit zou kunnen zijn?
quote:Mundy schreef op 28 november 2011 @ 13:36:

[...]

Dat is zeker niet algemeen bekend! Wij hebben altijd honden gehad en ik heb nog nooit gehoord dat ze geen melkproducten mogen. Sterker nog, op advies van de da krijgt onze hond nu dagelijks karnemelk om vlooien tegen te gaan!

Ik heb even gegoogled en hier staat precies hetzelfde http://dier-en-natuur.inf ... gen-vlooien-en-teken.html

Bij de Martin Gaus cursussen die we met onze hond gedaan hebben, werd ook geadviseerd om te belonen met kleine stukjes kaas, net zoals ts zegt.

Als je eens weet hoeveel honden er met kaas beloond worden Meeste honden kunnen er prima tegen. En inderdaad karnemelk wordt vaak aangeraden door DA's. Of yoghurt voor probiotica.

Sommige honden krijgen net als sommige mensen last van melkproducten, maar het gros van de honden kan het prima hebben.

Voor de rest sluit ik me aan bij het overgeven op een lege maag: sommige honden worden daar misselijk van, dus voorkom een lege maag.
Het klinkt mij meer in de oren als kennelhoest....vooral dat slijm opgeven....zou inderdaad naar de da gaan
quote:neytiriavatar schreef op 28 november 2011 @ 12:00:

Dat komt omdat ze een lege maag heeft, meer of vaker kleine beetjes te eten geven dus.Dit wilde ik ook als antwoord geven. Ik voer mijn honden 2x per dag en dan krijgen ze nog wel eens wat tussendoor, zoals een "hapkluifje" (in hondentaal dan).
Ik "free-feed" mijn hond.

Wat dus wil zeggen dat ze altijd eten heeft staan, en zelf uitmaakt hoe vaak en hoe veel ze eet.

Als puppy gaf ze veel over, en toen ben ik hierop overgestapt.

Deze methode heeft zowel voor- als nadelen, maar voor ons werkt het erg goed.

Het is niet voor alle honden geschikt, zeker labradors bv hebben een neiging tot overeten.

Er is heel veel informatie te vinden op internet, mocht je geinteresseerd zijn.

Mijn hond spuugt echt nooit meer en is prachtig op gewicht.
Mijn hondje (Jack Russel 5 jaar) at regelmatig gras en daarna geel gal braken. Na een tip van de fokker om 1 x per dag pens te geven (gedroogd stokje) nooit geen problemen meer gehad en gras eet hij al helemaal niet meer.
Een hond die vaker dan 1 x per 2 weken braakt, moet echt door een dierenarts grondig onderzocht worden. Ik vind dus dat je zeker voor een check naar de dierenarts moet. Die zal jouw hond onderzoeken en een plan opstellen. Dat zal kunnen bestaan uit: vaker voeren zodat de tijd tot de volgende maaltijd niet te lang is, (dus 's avonds voor je naar bed gaat nog een maaltijd geven, niet extra, maar het eten ipv over 2 x verdelen, nu over 3 of 4 x), bloed onderzoek, echo, scopie, andere voeding. En als jouw dierenarts zegt dat er niets aan de hand is, wordt het tijd om een andere te zoeken. En welke dierenarts kun je pas na 14 uur bellen? Of hadden ze een spoedoperatie of zo? Een afspraak kun je toch gewoon via de assistente maken?
Kwam hier ook regelmatig voor in het begin. Wij hebben een Golden Retriever die zowieso al een slappe maag hebben maar we hebben een vast schema ingesteld. 2x per dag eten, elke keer om 8 uur. Daarna geef ik ook weleens 's avonds een bruine boterham zodat ze niet met een lege maag wakker wordt. Gelukkig eet ze niet over, ik geef er ook precies wat ze mag hebben en anders geef ik wat appels of peren, vindt ze ook lekker.
Ik wilde nog even laten weten hoe het is afgelopen (ik haat het als mensen niets meer laten horen, al neig ik zelf ook die kant op..)

Uiteindelijk heb ik geprobeerd de voeding aan te passen. Ze eet nu een stuk beter en heeft niet meer overgegeven! Geen een keer !

Heb weer een lieve vrolijke hond. Ze was gewoon even uit haar hum. Zorg nu dat er altijd eten is, eerst kreeg ze twee keer per dag een bakje eten en als het op was was het op. Nu zorg ik dat als haar bak leeg is er altijd wat in zit, zodat ze geen lege maag kan krijgen. Heb nu ook wat beter zicht op hoeveel ze eet, omdat ik goed op haar bak en de inhoud let.

*kennelhoest was ik eigenlijk niet zo bang voor omdat ze regelmatig wordt ingeent
Klinkt goed. Fijn!
Ik zie dat je probleem al is opgelost, maar trekt jouw hond veel aan de riem?

Mijn hond was in zijn jonge jaren nogal enthousiast en liet mij uit ipv andersom. Daardoor wurgde hij zichzelf als het ware en dat veroorzaakte ook gal uitkosten. Tuigje gekocht en niks aan de hand. Idee misschien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven