Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en volwassen: deel 3

29-01-2011 13:49 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je een beugel of overweeg je een omdat je je al jaren aan je gebit stoort, of omdat je gebit het volgens de tandarts zo geen 10 jaar meer uithoudt? Baal je van dat metalen geval in je mond en wil je soms nog het liefst naar buiten met een zak over het hoofd? Praat er gerust over met lotgenoten! Klagen mag uiteraard ook. Hier ondersteunen we elkaar en kletsen we erop los bij een zacht gebakje of soep

Dit is het overzicht der beugelmenschen:

'A smile is the prettiest thing you can wear': we zien jouw smile hier dan ook zeer graag terug in (al dan niet vergelijkende) foto's!

Foto's plaatsen doe je zo:

1. Je foto moet al op het internet staan (hyves, mijnalbum,..)

2. Je klikt de foto aan die je wil plaatsen

3. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'

4. Kopieer de hele regel die achter 'Adres' staat

5. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij ('voeg een afbeelding toe')

6. Plak de gekopieerde regel in het schermpje dat verschijnt

7. En daar is je foto!

(bij Mac gaan 3 en 4 samen in 'kopieer locatie afbeelding')
@Suzanne,15 dec wordt je verlost wat heerlijk!!!

En wat het happen betreft,zelf adem ik naar de buik dat werkt zo ontspannend.

@Aniet,voor jou komt het grote moment ook al lekker dicht bij spannend hè.

Maar zat zo even te kijken,jij hoeft na de operatie niet meer zo lang te beugelen toch??

@Cheese,volgens mij heb je de juiste keuze gemaakt,ook al zal dat niet makkelijk zijn geweest.

@Lien,weer zo`n duidelijke foto!!

En wat die kiezen betreft,zo heeft de otho ook weer eens een uitdaging.
@Lotte ,Hoe blij kun je wezen
Lotte, ik heb de kleur van het goedje niet gezien, maar het moest 5 minuten in mijn mond blijven zitten. Vooral de bovenkant vond ik vervelend, maar ja.....er zijn ergere dingen.

Het happen bij de ortho kom ik ook wel overheen, maar ik vind het nogal genant om te kokhalzen.

Nog 19 dagen...en ik zal zeker foto's plaatsen!
@Rebelsmeisje: ik vind het ook best wel spannend. Niet zo zeer omdat ik er tegen op zie, maar vooral omdat het weer een stapje verder is in het proces en ik erg benieuwd ben hoe het 6 weken niet mogen/kunnen kauwen me gaat bevallen. Ik zal jullie zeker op de hoogte houden en tips & tricks uitwisselen

@Cheese: morgen heb ik weer een controle bij de ortho, dus ik denk dat ik dan de gang van zaken van de ortho wel te horen zal krijgen. Ik denk dat ik ook nog wel zo'n draad met haken krijg. Fijn dat je er in ieder geval geen last van hebt.

@Maria: eigenlijk weet ik niet eens hoe lang ik nog zal moeten beugelen na de operatie; ik denk een paar maanden nog?

@Suzanne, aftellen dus! Ben benieuwd naar de foto's
Hallo Allemaal,

Ik ben 50 jaar en heb sinds september 2011 een blokjesbeugel boven en onder. Ik lees veel van jullie verhalen voor wat steun dus ik dacht dan ga ik me ook maar registreren.

Waar ik ook benieuwd naar ben is naar hoe het met Maria gaat. Ik las dat zij ook van mijn leeftijd is en dat maakt me nog nieuwsgieriger hoe het met haar gebid is.
Hallo Berry,

Wat dapper van je om op jouw leeftijd (waarmee ik niet bedoel dat je oud bent!) nog een beugel te nemen. Ik heb echt bewondering voor zo'n mensen. Ik vond het al onwennig om op mijn leeftijd (28) nog een beugel te nemen.

Krijg jij reacties van mensen?

Bij mij heeft er bijna nog niemand een opmerking over gemaakt.

Hoe lang moet je ongeveer?
Hoi Roxy,

Ja ik krijg er wel opmerkingen over hoor maar nooit negatief. Iedereen op mijn werk en vrienden en zo zijn wel geïnteresseerd.

De ortho zei dat het zo anderhalf jaar zou gaan duren. De bovenkant is alleen voor het mooi (was in de loop der jaren steeds schever gaan staan) Maar aan de onderkant heb ik een tand die 90 graden staat gedraaid in mijn tong te prikken. Ik dacht het is nu of nooit met die beugel, ha ha maar dat dacht jij misschien ook op je 28ste. Op die gedraaide tand zit nog geen slotje, er zit een veertje die de 2 daarnaast eerst naar buiten moeten drukken. Wat een wonderbaarlijke constructies toch he.
@berry78,welkom!!

@anniet88, ben benieuwd of jij ook zo'n draad krijgt met haken en wat de ortho je nog meer verteld. Heb je ook nog een gesprek bij de kaakchirurg?
@Berry, Wat leuk en zo lekker enthousiast!!!

met mij en het gebit gaat het super.

Vanaf het begin ben ik zo trots (blij) met mijn beugel.Er is mede door de beugel weer evenwicht / eenheid in mijn mond gekomen.Het gebit past weer zo mooi opelkaar.

Och was vaak ook verbaast om al die constucties,wat mooi he dat dit tegenwoordig allemaal mogelijk is.

berry succes met het beugelen!!
@Berry78: Welkom en goed dat je de stap hebt gezet.

@Cheese: ik ben er achter; de 19e krijg ik de draad voor de operatie Verder heb ik eigenlijk niet echt iets nieuws gehoord van de ortho. Het gesprek bij de kaakchirurg heb ik gehad en hij was heel positief. Nu nog 9 december naar het ziekenhuis voor de pre-operatieve screening en dan mag het van mij allemaal gaan gebeuren.

@Maria, ik zie nu je berichtje pas. Fijn zeg, dat je er zo gelukkig van wordt
anoniem_112822 wijzigde dit bericht op 28-11-2011 14:00
Reden: edit
% gewijzigd
Nou er zijn al weer 3 weken om dus ik hoef nog maar 3 weken voordat ik naar de ortho kan!

Nog even een vraagje. Ik was vorige week bij mijn tandarts en daar moest ik een overzichtsfoto maken om te zien hoe mijn verstandskiezen lagen, want die gaan er uit. Nu geloof ik dat de ortho ook zo'n foto moet maken. Kan ik aan de tandarts vragen of ik de foto die hun gemaakt hebben mee kan nemen naar de ortho of kan je dat niet maken?

@berry78 Welkom!
Goh, lijkt me wel dat je dat kan maken. Mijn tandarts vroeg zelfs of ik de foto had die ze daar hadden gemaakt. Bij de ortho vroeg ik dan of mijn tandarts die foto ook kreeg en ze zeiden dat dat wel kon. Die foto is er alleen nooit geraakt, 't is een beetje chaotisch en groot bij mijn ortho. (Mijn tandarts heeft zelf moeten bellen om een brief te krijgen met daarin de info over welke kiezen er nu getrokken moesten worden..)

Je kan het altijd vragen! En die dingen kosten ook geld dus als het gemaild kan worden (of zo) lijkt me dat voor iedereen beter.
quote:Demiehdk schreef op 28 november 2011 @ 16:03:

Nou er zijn al weer 3 weken om dus ik hoef nog maar 3 weken voordat ik naar de ortho kan!

Nog even een vraagje. Ik was vorige week bij mijn tandarts en daar moest ik een overzichtsfoto maken om te zien hoe mijn verstandskiezen lagen, want die gaan er uit. Nu geloof ik dat de ortho ook zo'n foto moet maken. Kan ik aan de tandarts vragen of ik de foto die hun gemaakt hebben mee kan nemen naar de ortho of kan je dat niet maken?

Dat moet zeker kunnen, is jouw eigendom en betaal je voor. Ik heb zelf de foto van de ene ortho naar de andere laten sturen.

Zelf heb ik de tandart/ortho/chirurg/ mondhygienist onder 1 dak zitten dus is wel makkelijk,

@ berry: Welkom! en succes
Dank voor alle welkomsberichtjes; Leuk!

Maria aan jou de vraag, als leeftijdsgenoot, ik vraag me wel eens af of mijn gebit dit allemaal kan doorstaan, ik heb 4 kronen en toch op sommige plekken wel een beetje teruggetrokken tandvlees. Op zich geen slecht gebit voor iemand van 50 geloof ik maar toch. De ortho zei dat het kon, dus.....

Hoe is dat met jouw gebit. We doen ons best met poetsen maar het lukt me echt niet om elke keer na wat te eten grondig te poetsen. Hoe doen de anderen dat??
quote:berry78 schreef op 28 november 2011 @ 17:41:

We doen ons best met poetsen maar het lukt me echt niet om elke keer na wat te eten grondig te poetsen. Hoe doen de anderen dat??

Na mijn ontbijt, middag- en avondmaal poets ik mijn tanden grondig maar als ik tussendoor iets in mijn mond steek poets ik dit niet weg hoor tenzij het iets plakkerigs is ofzo. Maar sinds ik mijn beugel heb, eet ik eigenlijk niet zoveel meer tussendoor, wat mijn weegschaal dan weer erg leuk vindt!

Vorige vrijdag zijn we op restaurant geweest en daar is het niet evident om te poetsen, mijn man heeft dan af en toe stiekem mijn beugel gecheckt dat er niks tussen hing. Met een beetje teamwork lukt het wel

Ik ben blij dat ik donderdag terug op controle mag, mijn eerste echte eigenlijk! Mijn elastiekjes beginnen een beetje gelig te zien. En dan gebeurt er weer wat, hopelijk zijn mijn tanden toch al ienie -miene verplaatst, hihi dat hopen we toch.
quote:roxy83 schreef op 28 november 2011 @ 18:57:

[...]

Ik ben blij dat ik donderdag terug op controle mag, mijn eerste echte eigenlijk! Mijn elastiekjes beginnen een beetje gelig te zien. En dan gebeurt er weer wat, hopelijk zijn mijn tanden toch al ienie -miene verplaatst, hihi dat hopen we toch.

Volgens mij verschuift er bij het begin al snel van alles hoor dus dat komt wel goed. Ik heb ook witte slotjes die niet echt verkleuren maar de elastiekjes wel.

Ik heb zelf dat ik als ik te weinig eet al snel te dun wordt; heb ik straks mooie tanden maar ben lelijk dun h i hi , is ook niks. Ik poets mijn tanden 3 maal daags na het eten, maar echt grondig met ragers, flos en electrische borstel alleen voor het slapen gaan.
Nou vandaag is het de eerste dag dat ik geen pijn meer heb, jippie! Ik begon het al somber in te zien.. Nu maar op naar de volgende controle... Ik lees dat jullie elastiekjes allemaal verkleuren, bij mij hebben ze er ijzerdraadjes ipv elastiekjes omheen gedaan, en die verkleuren niet. Ze zijn ook wit ipv grijs dus het valt ook niet op.

@Roxy: ik eet ook niet meer zoveel tussendoor, komt goed uit dat ik toch al op dieet was!
@berry,als jou ortho zegt dat het kan,zal het allemaal wel goed komen ja toch!!

Bij mij hebben ze eerst alles onderzocht,en alles was uitstekend. ik zeg gelukkig wel !! anders was het een heel andere behandeling geworden (kunstgebit) en dan was het effect van de operatie nooit zo mooi geworden.

@Aniet,heb je al een blender in huis???

hier alvast een tip

verse vruchten smooties,met joghurt/ijs dat is zo heerlijk fris en echt fijn in de mond. Oh eet geen aardpuree het is niet weg te krijgen lijkt wel stopverf!!!
Ja, werkelijk alle elastiekjes verkleuren, zelfs mijn grijze/metaalkleurige

En Roxy, als je een maand geleden foto's genomen hebt zul je zeker al een verschil kunnen zien hoor! Ik geloof dat ik na zo'n 3 weken iets van verschil begon op te merken.
[quote]patricia131 schreef op 28 november 2011 @ 21:13:

Nou vandaag is het de eerste dag dat ik geen pijn meer heb, jippie! Ik begon het al somber in te zien.. Nu maar op naar de volgende controle... Ik lees dat jullie elastiekjes allemaal verkleuren, bij mij hebben ze er ijzerdraadjes ipv elastiekjes omheen gedaan, en die verkleuren niet. Ze zijn ook wit ipv grijs dus het valt ook niet op.

Fijn dat je geen pijn meer hebt Patricia, was het de pijn van de getrokken kiezen of de beugel die pijn deed.

En is het met ijzerdraadjes rond de slotjes niet met meer geprik in je lippen en zo?

Ik heb zelf boven witte met elastiekjes maar beneden van die metalen die dichtgaan zonder elastiekjes. (ben de naam even kwijt.)

Nog een vraagje voor allen; moeten jullie weleens tussentijds terug omdat er wat stuk ging (slotje eraf of zo)?
quote:berry78 schreef op 28 november 2011 @ 22:14:

En is het met ijzerdraadjes rond de slotjes niet met meer geprik in je lippen en zo?

Niet als wij, de assistentes , de uiteinden van de draadjes goed wegwerken!

quote:beneden van die metalen die dichtgaan zonder elastiekjes. (ben de naam even kwijt.)Zelfligerende brackets.
@berry78, Als je niet kan poetsen is het altijd wel handig om een flesje water mee te hebben om restjes eten weg te spoelen. En snoepen of zo doe ik helemaal eigenlijk niet sinds ik een beugel heb. Zeker als je al een beetje gauw last heb van je tandvlees.

En regelmatig een schoonmaakbeurt bij de mondhygiënist helpt ook. Bij mij is er nog nooit een slotje afgebroken wel eens een elastiekje, maar nooit tussendoor terug geweest voor het één of ander gelukkig!

Maar er was hier 2 jaar geleden op het forum wel eentje die om de haverklap terug moest omdat er een slotje af brak!

@patricia131, gelukkig dat de pijn nu eindelijk weg is.
quote:maria07 schreef op 28 november 2011 @ 21:29:

@Aniet,heb je al een blender in huis???

hier alvast een tip

verse vruchten smooties,met joghurt/ijs dat is zo heerlijk fris en echt fijn in de mond. Oh eet geen aardpuree het is niet weg te krijgen lijkt wel stopverf!!!

Maria, wat lief dat je dit op het forum zet Heel fijn! Ik heb een blender dus ik zal je tip ter harte nemen.

@Patricia: ik moest even grinniken om je plaatje. Leuk En fijn dat de pijn weg is.

@Roxy: maak je regelmatig foto's? Zet ze dan eens naast elkaar, je ziet vast verschil
@Berry: ik had meer pijn van de beugel als van de kiezen, en bij mij is de beugel boven en onder tegelijk geplaatst. Van de ijzerdraadjes heb ik geen last want die buigen ze richting je tanden.

@Lotte: niet elke assistente is er happig op om die ijzerdraadjes te plaatsen, schijnt meer werk te zijn.

@Aniet: haha ik moest ineens denken aan die reclame van die lachende honden met die superwitte tanden, vandaar het plaatje. Veel succes met de voorbereiding op je operatie! Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig!
quote:patricia131 schreef op 29 november 2011 @ 08:59:

@Lotte: niet elke assistente is er happig op om die ijzerdraadjes te plaatsen, schijnt meer werk te zijn.

Is véél meer werk!

In de tijd dat je twee ligatuurtjes (ijzerdraadjes) vastzet, kun je ook alles vastzetten met elastiekjes.

Zelf ben ik er wel happig op, want het is iets wat ik heel graag wil oefenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven