Internetdaten

09-08-2011 08:43 3033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is al een soortgelijk topic geloof ik, maar die is niet meer zo actief. Wie heeft zin om hier mee te schrijven?

Ik had gisteravond een internetdate sinds een zeer lange tijd en het was eigenlijk erg gezellig. Aan gespreksstof geen gebrek en er hing meteen al wel een soort spanning tussen ons. Geen idee of het relatiemateriaal is, daarvoor moet ik hem denk ik beter leren kennen. Hij stelde in ieder geval voor om later deze week nog eens wat af te spreken en dat lijkt mij ook leuk.

Ben benieuwd. Meestal wordt op een 2e date wel meer duidelijk.

Wie is er ook aan het internetdaten?
En dan nog maar een tikje hoor

Hier op het forum kan ik toch wel in de slachtofferrol kruipen? Ik hoef jullie tenslotte niet te versieren. Zolang ik het maar niet naar de dates laat doorschemeren

Heb net een mailtje gestuurd dat ik bedank voor de 2e date en haar veel succes wens met haar nieuwe aanwinst.
Omdat je niet TE selectief kunt zijn moet je zoiets maar accepteren? Kom op man, dan maar niet hoor!

Heel goed dat je bedankt hebt, je zou er nl doodongelukkig van zijn geworden. Laat je hoofd niet hangen, er loopt ergens eentje rond die vroeg of laat jouw liefde opeist en verdient.
[quote]Rasa schreef op 27 november 2011 @ 22:34:

@zummerse Wat een klootzak zeg! Rot dat dit je eerste date-ervaring is. Hoop dat je het nu niet opgeeft. Ik heb tientallen dates gehad en nog nooit iets meegemaakt dat ook maar in de buurt kwam van wat jij hebt meegemaakt. Gebruik je intuïtie!

Nou moet eerlijk zeggen, ben van mezelf al heel onzeker en verlegen en dit is zeker niet goed voor mijn zelfvertrouwen.

De mensen in mijn omgeving zeggen ook dat er ergens iemand voor mij rondloopt, en dat het allemaal goed komt, maar ik zie dat nu helemaal niet zo. Heb echt zoiets van volgens mij had hij gelijk en ben ik lelijk en dik (ben ook aan de zware kant, ben ook maar klein) en is er niemand die iets met mij wil.

Heb ook nog nooit een vriend gehad
Hey zummerse,

voor jou loopt er zeker iemand rond hoor. Maar misschien is het makkelijker om die irl tegen te komen. Of als je het wel op internet zoekt hele duidelijke foto's op je profiel zetten zodat men gelijk weet hoe je eruit ziet.

Er was hier laatst een meisje aan het meepraten die perse foto's van haar hele lichaam op de foto wou zodat haar date's wisten dat ze mooie rondingen had. Er zijn ook genoeg mannen die niet op graatmager vallen.

En natuurlijk alleen op date met mannen die je vertrouwt. En wanneer je iemand kan vertrouwen, tja, dat is een kwestie van oefening baart kunst en je intuïtie vertrouwen. Dus als het niet lekker voelt, niet doen.
x
quote:slowdance schreef op 28 november 2011 @ 18:33:

Er was hier laatst een meisje aan het meepraten die perse foto's van haar hele lichaam op de foto wou zodat haar date's wisten dat ze mooie rondingen had. Er zijn ook genoeg mannen die niet op graatmager vallen.

Wauw, meisje... zo ben ik lang niet meer genoemd...

Zummerse, ik gun je na deze eikel absoluut nog een paar hele leuke date-ervaringen, of de vonk nou wel of niet overslaat. Daten kan namelijk juist wel heel goed zijn voor je zelfvertrouwen heb ik gemerkt. En inderdaad, plaats eerlijke foto's. Dat voorkomt teleurstellingen van twee kanten.
@ rasa.. haha. Ja sory, wist niet meer wie het gezegd had en was te lui om het terug te zoeken.

@famkej: ik heb geen idee. Vind je het belangrijk?
x
quote:man1973 schreef op 26 november 2011 @ 15:28:

Ik heb trouwens een leuke site ontdekt, die mij erg aanspreekt.

www.nieuwemensenlerenkennen.nl

Het idee is dat je met een groepje, allerlei activiteiten gaat ondernemen. Dit is dan niet een op een daten, maar er zitten vanzelfsprekend wel mensen tussen die je wel leuk vind, en van het een kan het ander komen. Bij een op een daten (met onbekenden) zit toch altijd wel een onprettig element van spanning in. Je bent dan eigenlijk meer bezig met screenen dan met samen gezellig iets te doen.Ik was daar een paar jaar geleden een tijdje actief. Inderdaad prima manier om nieuwe contacten op te doen en dingen te doen die je anders nooit zou doen. Liepen 'in mijn tijd' veel mensen rond die net naar een andere stad waren verhuisd of veel vrienden hadden met kinderen (die dus zaterdagavond op de bank zaten). Ik heb er een aantal vrienden aan overgehouden, maar geen vent. Het grootste nadeel van NMLK vond ik overigens de oprichter en eigenaar (Carlo). Maar die kun je ontlopen.
Ai famkej, dan is hij er inderdaad snel bij. Dat zou ik ook wel balen vinden.
@Rasa, volgens mij was jij dat meisje. Meisje

Gaat helemaal goed komen met je date !!!, Je bent er klaar voor!!!

Om met Marijke Helwegen te spreken "Schouders recht, borstjes vooruit, tuit de lipjes. "
Is Carlo een vervelende vent?
@slowdance

Ik heb hem nog niet ontmoet, maar ik hou de waarschuwing van Rasa wel in mijn achterhoofd. Is overigens iets persoonlijks of iemand je ligt of niet .
Ik heb ook meerdere malen geinternet date! De ene keer bleef t bij afspraakje, de andere keer bleven we een tijdje plakken aan elkaar Haha.

En bij de laatste ging het zo goed.. we zijn nog steeds samen. In januari alweer 4 jaar en we gaan vd zomer trouwen
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:slowdance schreef op 28 november 2011 @ 19:18:

Is Carlo een vervelende vent?Egotripper die niet zonder aandacht kan (dit is inderdaad zo subjectief als de pest). Feit is (en dat is erger) dat hij mensen die hem tegenspreken of onwelgevallig zijn domweg eruit gooit. Ken veel verhalen van mensen die dit overkomen is. Veel anderen zijn uit zichzelf afgedropen omdat ze het gedoe met Carlo zat zijn. Noem de naam 'Carlo' bij mensen die al iets langer lid zijn en het ene rare verhaal na het andere komt eruit. Maar hier hoef je geen last van te hebben hoor. Gewoon uit zijn buurt blijven. En als je zelf iets organiseert zijn (soms willekeurige) regels accepteren. Ik heb er een leuke tijd gehad!
ah.. een powertripper. Dat lijkt me inderdaad vermoeiend.
quote:vivalaalcohol schreef op 28 november 2011 @ 13:03:

He Boebele, je kunt niet van hem verwachten dat hij voldoet aan je wensen/ verwachtingen als je die niet aan hem vertelt! Heb je hier weleens met hem over gesproken? Weet je wat hij van jou verwacht? En je kunt elkaar niet zonder woorden begrijpen, zeker niet als je elkaar nog maar zo kort kent! Het klinkt alsof je af en toe heel erg 'in je hoofd zit'. Probeer dat eens los te laten en gewoon te genieten zonder alles te moeten analyseren en te overdenken. Dat kan soms heel fijn zijn .

Dank je VLA,deze tekst van jou is ook op mij van toepassing.

Is een behoorlijke eyeopener voor mij.

Nog steeds erg weinig contact (in mijn ogen) met date,afgelopen weekend zelfs niets van zijn kant.

Vanochtend een sms waarin hij schreef dat zijn provider dit weekend een storing had.

Dan ben ik zelfs zo'n l*l die dan gaat googlen of dit waar is,was geen storing bij welke provider dan ook.

Toch blijf ik vinden dat een man mag 'jagen',aandacht en interesse moet hebben,dat is en blijft minimaal.

Stiekum kijk ik al verder op een DS,in vergelijking met date is het allemaal niks,het paste echt op alle fronten.
anoniem_11828 wijzigde dit bericht op 28-11-2011 20:34
Reden: schreivvaut
% gewijzigd
@bowie Hoe vaak heb je hem nu gezien en hoe lang ken je hem nu? Brandt het vlammetje nog?
even een vraagje; ik date nu 3 maanden met een man via een datingsite. we vinden elkaar leuk .hebben dat uitgesproken tegen elkaar. alleen nu zie ik hem weer inloggen op de datingsite.

wat is de gang van zaken? als je iemand ontmoet via een datingsite ,waneer. ga je eraf? wat is normaal? kan ike r nu wat van zeggen of is het nog te vroeg?
Eh, als jij hem ziet inloggen dan ben je zelf toch ook online?

Lijkt mij dat je na drie maanden daten weleens stopt met kijken welke vissen er verder nog in de vijver zwemmen. Maar misschien gewoon eens met hem bespreken wat er nu precies tussen jullie is?
Zo hallo allemaal. Ik heb hier zo'n 1 1/2 maand geleden ook een keer meegeschreven. Me even niet op het internetdatepad begeven, maar sinds kort twee dates gehad. Waren allebei erg gezellig. Een date heeft geen vervolg, want hij wist niet zo goed wat zijn gevoelens t.o.v. mij waren en of hij wel toe was aan serieuze relatie(nou ja.....bedenk dat van tevoren;-), en dat weet ik ook niet na 1 date, gevoelens!). Andere date was ook erg gezellig, voelde me erg tot hem aangetrokken, maar het contact wordt nu ineens wat meer seksueel getint gericht(alhoewel de aantrekkingskracht er echt wel is), en ik weet niet of ik dat wel wil, want uiteindelijk ga ik ook toch voor de serieuze relatie. Of ben ik hierin nu te serieus??
Lastig. Als ik een dame via de mail wat beter ken, stuur ik ook wel eens wat dubbelzinnige opmerkingen (ook nog wel voor de 1ste date), gewoon om eens te peilen / te kijken hoe de dame in kwestie daarop reageert.

Als ze er niet op ingaat respecteer ik dat. Gaat ze er wel op in, kijk ik wel eens hoe ver ik kan gaan.

Het hoort een beetje bij het hofmakerij spelletje. Als je er niet op ingaat, krijg je als man zijnde wel een beetje dat 'jagen' gevoel en dat je er meer werk van moet maken. Je wordt als het ware uitgedaagd.

Als uiteindelijk een serieuze relatie je bedoeling is, zou dat wel the way to go zijn denk ik. Maar een klein beetje plagerig dubbelzinnig terugflirten door de dame kan geen kwaad (zonder je nou gelijk op een dienblaadje aan te bieden) en je wordt als man zijnde dan wel 'geprikkeld'. Anders krijg je ook weer het idee dat de dame in kwestie er niks van wil weten.

Het is een beetje glibberig pad tussen 'easy' en 'hard to get'...
Toevallig dat je zoiets schrijft ttgm.

Ik heb sinds 2 weken contact met iemand en die is verre van dubbelzinnig, maar gewoon op de man af

Ik zit niet al te ver van hem af, maar verblijf tijdelijk bij familie omdat ik geen vaste woonplaats heb ( verblijf 8 maanden per jaar in het buitenland). Ik heb hem geschreven dat ik bij familie zit, en kreeg ik als antwoord: "jammer geen privacy anders had ik langsgewipt". Schrok me te pletter

Je kan idd kijken hoe daar op gereageert wordt ttgm, maar zou ik het niet TE maken anders heb je grote kans dat men helemaal niet meer reageert. En weet ik niet of dat nu je bedoeling is?!

Ik heb een week niets laten weten, en nu vraagt ie me via sms hoe mijn verblijf in NL bevalt en wanneer hij me gaat zien. Ehh tja, wat ga ik antwoorden? Qua uiterlijk absoluut mijn type niet, maar de humor wel leuk, en denk dat er nog wel meer in zit. Zie wel!
Ik knap daar dus op af hè, op dat soort toespelingen als je elkaar nog niet eens gezien hebt. Vind mannen die daar in de mail al over gaan beginnen altijd een beetje creepy hoor.

Vriendje was gisteren weer hier en we hebben een heel fijn gesprek gehad. Ik heb lang niet alles gezegd wat ik wilde, maar ik weet ook niet of dat nog nodig is. Hij heeft echt laten blijken dat hij het belangrijk vindt dat ik me goed voel bij hem. Ik heb aangegeven dat ik soms wat meer behoefte heb aan bevestiging. En hij op zijn beurt gaf aan ook heel onzeker te zijn. Dat laatste wist ik dus niet, dacht dat hij van onzekere gevoelens niet zo'n last had. Wel dus, en dat geeft me wel een totaal andere kijk op de zaak. Ik denk dat we wat dat betreft meer op elkaar lijken dan ik dacht.

en hij wil er echt helemaal voor gaan, dat is wel duidelijk. Dat geeft me wel wat rust. En ik zal zeker nog wel wat moeilijke momenten krijgen, maar hoop dat het gaandeweg allemaal wat rustiger wordt in mijn hoofd en ik er meer van kan genieten.

Komend weekend gaat hij trouwens mijn familie ontmoeten, hehe. samenloop van omstandigheden....

Vla, bedankt voor je wijze woorden, je hebt zo gelijk! Ik denk dat dit gesprek ons zeker wat dichter bij elkaar heeft gebracht. Het is zo fijn om te weten wat er in de ander omgaat. Heel belangrijk ook.

heb jij nog contact gehad met je date?

Hier nog een ex-nmlk-er, maar met Carlo niet zoveel te maken gehad. Vond het soms wel leuk, andere keren niet. En de feesten en weekendjes weg zijn ook wat prijzig vind ik.
Dater, bedankt voor je reactie. Communicatie is inderdaad belangrijk en o zo lastig, heb dat van huis uit totaal niet meegekregen. Heb ook nog een beetje de illusie dat een relatie vanzelf moet gaan, dat praten niet nodig is als het goed zit. Daarom schiet ik bij iedere tegenslag ook meteen in de stress.

Overigens gaan we volgende week al een paar dagen samen weg, komt nu wel heel dichtbij...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven