vriend en internetcontact

29-11-2011 10:38 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn nu een jaar bij elkaar. Hij is voor mij behoorlijk eenzaam geweest en had veel contacten via internet.

Er is een meisje uit de VS waar hij al zeker 5 jaar contact mee heeft, via mail, msn, skype en facebook. Hij zegt dat dit ALTIJD puur vriendschappelijk is geweest en dat hij nooit iets voor haar heeft gevoeld. De laatste tijd hebben ze niet meer echt intensief contact, af en toe een mailtje en that's it. Nu kwam ik bij toeval erachter dat hij een paar weken terug weer met haar heeft geskyped.

Ik weet van mezelf dat ik een jaloers kreng ben en vanbinnen was ik dan ook woest. Ik heb hem niks laten merken omdat ik hem niet wil afschrikken.

Zouden jullie het accepteren als jullie vriend af en toe mailt en skyped met een meisje waar hij dat al jaren mee doet? Moet ik mezelf in bedwang houden en hier niks over zeggen?
Zou je je hetzelfde voelen als het om een vriend van hem ging?

Waarom geloof je niet dat het alleen maar vriendschappelijk contact is?
x
Waarom geloof je hem niet als hij zegt dat het puur vriendschappelijk is?

En zeker aangezien het al jaren is, en ook was voordat jullie iets met elkaar kregen?

En weet je zeker dat je hem nooit hebt laten merken dat je zoals je in eigen woorden zegt een jaloers kreng bent?
Skype, tja, dat is toch leuk communiceren met iemand die aan de andere kant van de wereld woont?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
uitmaken uitmaken uitmaken (nadat je hem verrot gescholden hebt natuurlijk, hoe durft ie!!!)

*rel modus uit*
Als je zelf al zegt dat je een jaloers kreng bent, dan denk ik dat je het antwoord op je eigen vraag best weet.
Niet druk maken, dat is het zelfde als in de kroeg een praatje maken. Dat moet echt kunnen in je relatie. Je vertrouwt elkaar, tot het tegedeel bewezen is zeg ik altijd
Dankjullie voor de reacties.

Ik stel me aan en dat mag inderdaad best gezegd worden. Maar het is toch prettig om iemand anders mening te horen. Ik vertrouw mijn vriend wel, maar er zijn dingen in mijn omgeving gebeurd waardoor ik ineens heel afhankelijk van hem ben geworden en bang ben om hem kwijt te raken aan zoiets stoms.
En dan nog! Ze woont in Amerika! Daar maak je niet een snelle lunchafspreaak mee toch?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dat is een slechte instelling, Hangover. Sta jezelf niet toe zo afhankelijk van iemand te worden. Daarmee is de kans dat je over je eigen grenzen heen laat gaan in mijn ogen heel groot. Daarnaast is het vaak zo dat je oogst wat je zaait (of was het andersom? ;) ).

Een relatie moet iets moois zijn, iets gelijkwaardigs.
En je kunt niet afhankelijker worden?
Ik ken jou niet en ik ken je vriend niet en ik weet niet of wat ik hierover zou voelen voor iedereen hetzelfde is. Mijn ervaring is, dat zo'n gevoel niet uit het niks komt. Ik heb het in andere topics al veel vaker geschreven, ik ben geen jaloers persoon, maar die keren dat ik jaloezie voelde, was er achteraf altijd een reden.

Mijn ex had ook al jaren (voor mij al) contact met een meisje in het buitenland en nee, dat was absoluut niet bedreigend, alleen maar platonisch... Jaja, inmiddels woont hij al een paar jaar met haar samen (na eerst met haar vreemdgegaan te zijn). Ik denk dat mensen (mannen?) erg goed in staat zijn hun echte gevoelens heel lang niet te onderkennen, omdat dat een bedreiging is van de status quo of misschien wel een moeilijke situatie oplevert. En ik denk dat ik heel goed in staat ben dat dus op tijd aan te voelen (alleen heb je daar niks aan als de ander dat oprecht ontkent).
quote:ster89 schreef op 29 november 2011 @ 10:58:

Dat is een slechte instelling, Hangover. Sta jezelf niet toe zo afhankelijk van iemand te worden. Daarmee is de kans dat je over je eigen grenzen heen laat gaan in mijn ogen heel groot. Daarnaast is het vaak zo dat je oogst wat je zaait (of was het andersom? ;) ).

Een relatie moet iets moois zijn, iets gelijkwaardigs.Wat je zaait zul je oogsten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 29 november 2011 @ 11:14:

[...]

Wat je zaait zul je oogsten.Ah, zo bedoelde ik het wel
Ik denk dat ik mezelf de laatste tijd gewoon gek maak met mijn eigen gedachtes. Als ik mijn verstand gebruik weet ik ook wel dat ik niet zo raar moet doen. Mijn vriend is geen type om vreemd te gaan en al helemaal niet met iemand die ook in een relatie zit en duizenden kilometers verderop zit. Zo raar is het tegenwoordig toch niet om vrienden op internet te hebben?
x
Jullie hebben allemaal gelijk...

Zo'n internet contact is ongrijpbaar; je kunt haar niet voorstellen. Je kunt niet met eigen ogen zien hoe de dynamiek is.

Je vriend had beter een maatje in NL kunnen hebben; dan had je met eigen ogen kunnen zien hoe de vork in de steel zit.

En zo heel vreemd is het denk ik niet om tegen je vriend te zeggen dat je ergens niet blij mee bent...
quote:hangover schreef op 29 november 2011 @ 11:18:

Ik denk dat ik mezelf de laatste tijd gewoon gek maak met mijn eigen gedachtes. Als ik mijn verstand gebruik weet ik ook wel dat ik niet zo raar moet doen. Mijn vriend is geen type om vreemd te gaan en al helemaal niet met iemand die ook in een relatie zit en duizenden kilometers verderop zit. Zo raar is het tegenwoordig toch niet om vrienden op internet te hebben?

Als je vriend gezellige dingen heeft gedaan op de cam, heeft hij dit op zeker opgenomen en ergens op zn pc bewaard.

Aangezien je geen moeite hebt zn skypegeschiedenis te checken, kan je net zn goed zn pc doorspitten op zoek naar dit filmpje.

Je zou hem natuurlijk ook gewoon kunnen vertrouwen, maar goed, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik ben van menieng dat platonische vriendschap tussen een man en een vrouw niet bestaat, dus ik zou het wel weten.
Er staat nergens dat ik zijn geschiedenis heb gecheckt. Ik kwam erachter doordat ik de pc nodig had, zijn msn nog aanstond en een msn gesprek tussen hun nog open stond. Hij verbergt dus niks voor me, maar verteld ook niks uit zichzelf.
quote:hangover schreef op 29 november 2011 @ 10:38:

Zouden jullie het accepteren als jullie vriend af en toe mailt en skyped met een meisje waar hij dat al jaren mee doet?

Ja, wou je het hem serieus verbieden dan?

Moet ik mezelf in bedwang houden en hier niks over zeggen?

Nee, je moet proberen hier iets positiefs van te maken en aan je eigen onzekerheid gaan werken.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:julius schreef op 29 november 2011 @ 11:41:

[...]

Ik ben van menieng dat platonische vriendschap tussen een man en een vrouw niet bestaat, dus ik zou het wel weten.Dit ben ik niet met je eens julius. Heeft er alles mee te maken hoe je elkaar leert kennen en wat voor klik je met elkaar hebt...
quote:paulo_coelho schreef op 29 november 2011 @ 11:54:

[...]

Dit ben ik niet met je eens julius. Heeft er alles mee te maken hoe je elkaar leert kennen en wat voor klik je met elkaar hebt...Dat hoef je niet met me eens te zijn hoor. Ik geloof er alleen niet in.
quote:hangover schreef op 29 november 2011 @ 11:50:

Er staat nergens dat ik zijn geschiedenis heb gecheckt. Ik kwam erachter doordat ik de pc nodig had, zijn msn nog aanstond en een msn gesprek tussen hun nog open stond. Hij verbergt dus niks voor me, maar verteld ook niks uit zichzelf.

Als ie echt niks voor je verbergt is het helemaal makkelijk te vinden.

Behalve dan als ie heel erg doet alsof ie niets verbergt, juist omdat ie wat te verbergen heeft. Dan is het redelijk goed weggestopt, maar zeker niet onvindbaar als je ernaar gaat zoeken.
Platonische vriendschap tussen man en vrouw kan zeker. Ik ben zelf namelijk ook goed bevriend met iemand van het andere geslacht. Dat is het probleem ook niet, ik denk dat ik er gewoon moeite mee heb dat dit ongrijpbaar is, dat ik dat hele meisje niet ken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven