Biecht: zelfstandig gestopt met zyprexa

26-11-2011 16:43 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik biecht hierbij op dat ik een week geleden zelfstandig gestopt ben met 4x daags zyprexa.

Ik zal hier op dit forum vast op mijn donder krijgen. Dat is misschien maar goed ook, want dan word ik wellicht bang en ga ik er weer aan beginnen.

Mocht iemand een ervaring hiermee hebben, goede of slechte, please! Deel dat met mij!

Ik ben zo verdomd eigenwijs dat ik denk dat IK WEL kan stoppen, dat IK GEEN terugval kan krijgen.

Verhalen met negatief en positief, post ze hier.

Of als iemand een goede uitleg heeft, weest welkom.

Ik heb geen educatie gehad van mijn hulpverleners en dat duurt nog een week. Ik weet eigenlijk bar weinig. Ik heb een manische en depressieve periode gehad. (was ik even vergeten te vermelden).

Ik ben benieuwd en alvast bedankt voor de post.

Oh ja, tot nu toe gaat het prima. Sinds gister zelfs weer wat lol gehad. Ik was zooo vlak daarvoor. Bah!

Groeten van Zjena
Aubrey, geeft niks hoor.

Moonlight, mijn vriend en mijn broer weten het wel goed. Ze hebben allebei contact met de psychiater.

Helena, ik ben meteen begonnen met bijelkaar opgeteld 14 tabletten!!

Daarna werd het minder en minder en heb nu nog 4x daags zyprexa en voor de avond wat om te slapen.

De psychiater heeft alles voorgeschreve. Ik weet nog niet wat ik van hem moet denken. maar ja, ik krijg vrijdag toch mijn nieuwe psych. Kijken wat hij ervam zegt.

Maar ik ben dus wel meteene begonnen met heel veel pillen. Wat die andere waren weete ik niet meer.

Ik weet niet meer wie het erover had, maar iemand dacht dat ik iets neurologisch had en niet psychisch.

Je hebt misschien half gelijk.

Maar zelfs als ik iets neurologisch heb...OOK ben ik vol,gens mij echt manisch geweest. Dat kan bijna niet anders als ik de verhalen hoor.

Lekker duidelijk mallemaal he?
Hoi Yvonne,

heb jij er zelf ervaring mee, of iemand uit je omgeving?

Ik ben inmiddels weer langzaam begonnen hoor.

En ja, het wordt moeilijk een vertrouwens-relatie op te bouwen met mij, maar dat geldt andersom ook.

Ik heb met deze instelling vreselijke ervaringen gehad. Ikzelf en wel 4x.

Helaas is er geen andere mogelijkheid, ik MOET hierheen.

Er is gewoon geen andere keus. Gelukkig is het wel een andere psych en psycholoog.
Zjena, het is reuze moeilijk voor je. Doe alsjeblieft voorzichtig. Hopelijk krijg je een goede klik met je nieuwe psych.
Zjena,

Jeetje! Ik heb meegelezen met het topic: berightje vor Miezemus...dat was echt aandoenlijk en gaf mij kippenvel, ook om te lezen wat voor bikkel je bent daar en nu

Wat schrijf je weer fantastisch en wat klink je helder!

Wat gebeurd is in die periode en dat je je ervoor schaamt qua e-mails en wazigheid, is echt onnodig en onveranderbaar, laat het maar voor wat het is geweest. Je hebt nu de kans om het leven weer op te pakken ondanks je eigenwijsheid om even niet te slikken en nu toch weer wel. Ik zie een aantal hele goede berichten/adviezen van de mensen hiervoor, dus houd moed en het komt goed.

Gewoon even een hart onder jouw riem, zo tussendoor.

Ciao ciao,
Hallo Ventilator,

Dankjewel voor je berichtje.

Ja, ik ga er weer voor.

Net zei mijn vriend nog dat hij me nog steeds vooruit ziet gaan en DAT willen we horen.

groeten,

Zjena
quote:zjena35 schreef op 28 november 2011 @ 11:17:

Hoi Yvonne,

heb jij er zelf ervaring mee, of iemand uit je omgeving?

Ja, ik heb er (helaas) ervaring mee. Genoeg om te weten dat acuut stoppen ronduit een slecht idee is. Ook al begrijp ik het zo goed. Ik hoop dat jij je bij jou nieuwe psych op je gemak voelt. Sterkte
Hoi,

Een kleine upadate: Ik mag afbouwen!

De psychiater was onaangenaam verrast toen hij erachter kawm hoevaak ik zyprexa slikte (4x per dag). Ik mag nu alleen 's avonds slikken en de bedoeling is dat ik eerst terugga naar 1x 's avonds.(In stappen hoor)

En als dat een tijd goed gaat misschien naar 0.

Ik heb verteld dat ik iemand ben die zelfstandig zou stoppen.

En even iets rechtzetten nu : Ik heb hier een beetje overdreven. Ik heb geschreven dat ik al een week ofzo gestopt was...dat was eerder 1 dag. Sowwy.....

Ik deed dat omdat ik de reacties nodig had. Dus jullie zijn mijn reddende engels, echt waar. De reacties waren goed. En veel liever dan ik had verwacht.

Gos, ik hoop niet dat er iemand boos wordt. Maar ik zou dat wel kunnen voorstellen.

Ok, mensen Het gaat weer de goede kant op.

Ik wens iedereen die hier zelf mee te maken heeft, (of iemand in de omgeving) veel sterkte.

Heel erg bedankt voor jullie steun.

Liefs van Zjena
Jij eigenwijze dondersteen.

Maar het is dus toch ergens goed voor geweest, zowel het stoppen als het opbiechten. Dit klinkt een stuk beter daan voorheen. Fijn dat je het vooruitzicht hebt op het stoppen met de zyprexa.
Goed dat je eerlijk geweest bent bij de dokter, Zjena. Dat vind ik veel belangrijker dan wat je hier schrijft
Zjena dat je rare dingen gedaan hebt tijdens een manie, daar kan bijna iedereen die ooit manisch geweest is over meepraten.

Het is vervelend maar je draait het niet terug. En je bent niet de enige, dus.

Hopelijk begrijpen mensen dat je toen niet echt jezelf was.
Wat goed dat je het verteld hebt Zjeen.

En wat fijn dat je af mag gaan bouwen!
Ik sluit me aan bij Aubry.

Sterkte meid en veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven