even de weg kwijt!
dinsdag 29 november 2011 om 14:00
Hallo allemaal,
Ik open deze topic omdat ik al een tijdje loop met het gevoel dat alles in mn leven verkeerd loopt. Ik zit erg in de knoop met mezelf en het lukt me niet meer om een richting voor mezelf te bepalen. Ik wil niet passief toekijken hoe alles in het honderd loopt maar omdat er zoveel aan de hand is, denk ik dat ik beter hulp kan inschakelen. Ik ben eerder bij een psycholoog geweest maar dat klikte totaal niet. Nu las ik ergens bij psyche dat er mensen zijn die wel eens de hulp van een coach inroepen. Mijn vraag is, hoe gaat dat te werk en ook, wat zijn de kosten en opties hiervoor?
Vast bedankt voor reacties!
Ik open deze topic omdat ik al een tijdje loop met het gevoel dat alles in mn leven verkeerd loopt. Ik zit erg in de knoop met mezelf en het lukt me niet meer om een richting voor mezelf te bepalen. Ik wil niet passief toekijken hoe alles in het honderd loopt maar omdat er zoveel aan de hand is, denk ik dat ik beter hulp kan inschakelen. Ik ben eerder bij een psycholoog geweest maar dat klikte totaal niet. Nu las ik ergens bij psyche dat er mensen zijn die wel eens de hulp van een coach inroepen. Mijn vraag is, hoe gaat dat te werk en ook, wat zijn de kosten en opties hiervoor?
Vast bedankt voor reacties!
dinsdag 29 november 2011 om 14:22
sia, niet bij elke psycholoog is sprake van een lange wachttijd.
Voor vergoeding van de kosten kun je kijken naar de voorwaarden van je zorgverzekering. Psycholoog wordt (deels) vergoed, coach soms.
Wat mademoisellelexie zegt klopt: belangrijkste is dat je een klik hebt met iemand.
Verder kun je kijken naar wat voor soort behandeling je prettig zou vinden.
Voor vergoeding van de kosten kun je kijken naar de voorwaarden van je zorgverzekering. Psycholoog wordt (deels) vergoed, coach soms.
Wat mademoisellelexie zegt klopt: belangrijkste is dat je een klik hebt met iemand.
Verder kun je kijken naar wat voor soort behandeling je prettig zou vinden.
dinsdag 29 november 2011 om 14:49
dinsdag 29 november 2011 om 14:54
Ik vind een psycholoog toch wel echt iets anders dan een coach. Hangt natuurlijk wel af van het type coaching maar in de regel gaat coaching veel meer over begeleiding zonder heel diepgravend in te gaan op de psychische problemen. Daar kan een coach iemand wel mee steunen maar ik stuur iemand dan echt door naar een psycholoog, die titel heb ik niet. Dus TO, het hangt af van jouw hulpvraag of je een coach kiest of een psycholoog
dinsdag 29 november 2011 om 15:28