even de weg kwijt!

29-11-2011 14:00 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik open deze topic omdat ik al een tijdje loop met het gevoel dat alles in mn leven verkeerd loopt. Ik zit erg in de knoop met mezelf en het lukt me niet meer om een richting voor mezelf te bepalen. Ik wil niet passief toekijken hoe alles in het honderd loopt maar omdat er zoveel aan de hand is, denk ik dat ik beter hulp kan inschakelen. Ik ben eerder bij een psycholoog geweest maar dat klikte totaal niet. Nu las ik ergens bij psyche dat er mensen zijn die wel eens de hulp van een coach inroepen. Mijn vraag is, hoe gaat dat te werk en ook, wat zijn de kosten en opties hiervoor?

Vast bedankt voor reacties!
En een andere psycholoog?

Misschien weet je huisarts iets?
Zou via de huisarts ff informeren voor een andere psycholoog.
Een vriendin van mij gaat ook naar zo'n coach. Maar als ik haar zo hoor, dan is het hetzelfde als een psycholoog. Ik denk dat het belangrijkste is dat het klikt met iemand. Probeer nog gewoon eens een ander.

En succes!

Ja miss idd toch langs de huisarts voor een andere psych. Zit je alleen natuurlijk met een lange wachtijd, vandaar dat ik dacht dat een coach oid een goede oplossing zou zijn op korte termijn.
Nou, dat kan natuurlijk ook best! Dan ga je op zoek naar zo'n coach en dan probeer je het gewoon. Slechter zal 't er ook niet van worden, toch? Google gewoon eens op coach of coaching + je woonpltaats, dan vind je vast wel iets.
sia, niet bij elke psycholoog is sprake van een lange wachttijd.

Voor vergoeding van de kosten kun je kijken naar de voorwaarden van je zorgverzekering. Psycholoog wordt (deels) vergoed, coach soms.

Wat mademoisellelexie zegt klopt: belangrijkste is dat je een klik hebt met iemand.

Verder kun je kijken naar wat voor soort behandeling je prettig zou vinden.
Ik noem mijn therapeut altijd coach als ik met mensen praat waarvan ik weet dat ze gaan steigeren bij het woord 'psycholoog'. Kortom: zelfde werk, ander woord. En ja, ik ben in therapie voor conflictvermijdend gedrag :-)
Wat eten we vanavond?
Ik vind een psycholoog toch wel echt iets anders dan een coach. Hangt natuurlijk wel af van het type coaching maar in de regel gaat coaching veel meer over begeleiding zonder heel diepgravend in te gaan op de psychische problemen. Daar kan een coach iemand wel mee steunen maar ik stuur iemand dan echt door naar een psycholoog, die titel heb ik niet. Dus TO, het hangt af van jouw hulpvraag of je een coach kiest of een psycholoog
Ik zou voor een psycholoog gaan. Iedereen mag het bordje "coach" op zijn deur plakken. Van een psycholoog weet je dat hij/zij kennis van zaken heeft. Je zou je huisarts om een andere kunnen vragen, maar een goede psych voelt zelf ook dat het niet klikt. En verwijst je dan ook naar een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven