Stoofvlees brood?

29-11-2011 13:03 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben stoofvlees aan het maken voor vanavond;

Deze mijn favo vlaamse kok!

Nou moet er bruin brood in, maar ik heb alleen witbrood in huis.

Kan ik ook gewoon witbrood met mosterd besmeren of moet ik even snel naar de winkel?
Ik zou even naar de winkel gaan. Andere oplossing is bier of ontbijtkoek.
Brood in mijn lekkere stoofvlees lijkt me helemaal niet lekker.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bier zit er al in!

Ja, dat brood is voor mij ook nieuw, maar vind die Vlaamse kost altijd zo smaakvol eruit zien in het programma, heb het volste vertrouwen in hem!
Het brood wordt gebruikt om de saus wat voller te maken, het werkt als een soort bindmiddel. Je proeft er niets van terug in je gerecht. Je kunt het evt. vervangen door een paar plakken ontbijtkoek.
Ik heb net het frietkookboek voor me, daar staat in dat het ongezonder is om in ossewit te frituren, ik weet niet of je die friet er ook bij wilde doen uit dat recept maar dan kan je beter plantaardige olie nemen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mosterd lijkt mij geen vervanging voor het bruine in brood, dat lijkt mij een heel andere smaak geven. Ik heb het recept niet gelezen, maar als het als bindmiddel wordt gebruikt, kun je misschien ook roux gebruiken.
Nee, we eten het met puree en salade en huisgemaakte rode kool met appeltjes en eigengemaakte appelcompote.

Komen vrienden eten die trek hadden in Aerpels, vleus en groente (mannen die op zichzelf wonen en leven op pizza en magnetron)!

Als ik het vanavond serveer ga ik er ook zo bij kijken!!

quote:Bagheera schreef op 29 november 2011 @ 13:13:

Mosterd lijkt mij geen vervanging voor het bruine in brood, dat lijkt mij een heel andere smaak geven. Ik heb het recept niet gelezen, maar als het als bindmiddel wordt gebruikt, kun je misschien ook roux gebruiken.

Mosterd zit er sowieso al in;

ingrediënten

het stoofvlees:

•1 kg rundvlees (zenuwstuk, in gelijke stukken)

•2 grote uien

•1 flesje bruin bier (bv. Sint-Bernardus abt 12)

•2 eetlepels Loonse (of Luikse) stroop

•verse tijm

•1 kruidnagel

•2 blaadjes laurier

•1 stevige bruine boterham

•2 eetlepels scherpe mosterd

•1 scheutje natuurazijn

•boter

•peper van de molen

•zout
Ik zou het wel doen hoor, volgens mij is t t belangrijkst dat het brood van tarwe gemaakt is. En (niet volkoren) bruin brood is precies hetzelfde als witbrood, alleen hebben ze het meel gebrand zodat het er lekker gezond uit ziet.
quote:Moosey schreef op 29 november 2011 @ 13:18:

Ik zou het wel doen hoor, volgens mij is t t belangrijkst dat het brood van tarwe gemaakt is. En (niet volkoren) bruin brood is precies hetzelfde als witbrood, alleen hebben ze het meel gebrand zodat het er lekker gezond uit ziet.

Heb de witte boterham er in gedaan! Ik hoop dat het idd niet veel zal uitmaken.

Het hele huis ruikt inmiddels goed naar bier!
Het moet ook met bloem of zelfrijzend bakmeel kunnen. Opgelost met water in een kopje natuurlijk, maar wittebrood is wel zo makkelijk.
sinaasappellikeur, gezien het recept zou ik gewoon witbrood nemen. Extra mosterd kan de balans verstoren, het is best een krachtige smaak.
quote:Bagheera schreef op 29 november 2011 @ 13:25:

sinaasappellikeur, gezien het recept zou ik gewoon witbrood nemen. Extra mosterd kan de balans verstoren, het is best een krachtige smaak.

Mosterd moest ook op het bruine brood in het recept. Dus heb gewoon ook mosterd op de witte boterham gedaan!

Ga nu aan de slag met de sticky toffee pudding! Mjammie!

Ik heb het van de week gemaakt! Zag hem van de week vooor het eerst op tv, en wat verteld ie leuk.

"Ene kruidnagel, ene he geen vijf, die zijn straf he" en dan met dat Vlaamse accent

TO, ik heb het met witbrood gedaan ipv bruin (ook omdat ik dat in huis had) en het was heerlijk!
quote:Zo.maar schreef op 29 november 2011 @ 13:08:

Ik zou even naar de winkel gaan. Andere oplossing is bier of ontbijtkoek.Bier is geen vervanging voor brood hoor. Bier hoort er gewoon bij in, Westmalle Tripel is heerlijk. Vlees aanbakken, uien erbij, laurier, stoofvleeskruiden, bier en daarna twee boterhammen met mosterd er bovenop. Als het vlees klaar is de botenhammen erdoor mengen..klaar is klara. Simpel, maar heerlijk.
Bazinga!
wat ben je heerlijk aan het koken!

Klinkt iig lekker! krijg er trek van.

Lekker eten dadelijk.
quote:_ninthe_ schreef op 29 november 2011 @ 14:05:

wat ben je heerlijk aan het koken!

Klinkt iig lekker! krijg er trek van.

Lekker eten dadelijk.Het ruikt idd heerlijk nu! Ik eet alleen geen vlees, maar hoop dat man en gasten zullen smullen. Ik ga wel los bij het toetje
Ik heb het ook al meermaals gemaakt, en het is echt héél lekker! Smakelijk alvast
Brood is puur bindmiddel om de saus iets dikker te maken, het lost helemaal op en je ziet en proeft er weinig van terug.

Wellicht is dit mosterd, maar dat is er ook erg lekker in
Maar die mosterd zat er ook al in

Leuk programma is dat trouwens, dat "Dagelijkse kost". Ik kijk er ook erg graag naar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven