Stoofvlees brood?
dinsdag 29 november 2011 om 13:12
dinsdag 29 november 2011 om 13:15
dinsdag 29 november 2011 om 13:16
quote:Bagheera schreef op 29 november 2011 @ 13:13:
Mosterd lijkt mij geen vervanging voor het bruine in brood, dat lijkt mij een heel andere smaak geven. Ik heb het recept niet gelezen, maar als het als bindmiddel wordt gebruikt, kun je misschien ook roux gebruiken.
Mosterd zit er sowieso al in;
ingrediënten
het stoofvlees:
•1 kg rundvlees (zenuwstuk, in gelijke stukken)
•2 grote uien
•1 flesje bruin bier (bv. Sint-Bernardus abt 12)
•2 eetlepels Loonse (of Luikse) stroop
•verse tijm
•1 kruidnagel
•2 blaadjes laurier
•1 stevige bruine boterham
•2 eetlepels scherpe mosterd
•1 scheutje natuurazijn
•boter
•peper van de molen
•zout
Mosterd lijkt mij geen vervanging voor het bruine in brood, dat lijkt mij een heel andere smaak geven. Ik heb het recept niet gelezen, maar als het als bindmiddel wordt gebruikt, kun je misschien ook roux gebruiken.
Mosterd zit er sowieso al in;
ingrediënten
het stoofvlees:
•1 kg rundvlees (zenuwstuk, in gelijke stukken)
•2 grote uien
•1 flesje bruin bier (bv. Sint-Bernardus abt 12)
•2 eetlepels Loonse (of Luikse) stroop
•verse tijm
•1 kruidnagel
•2 blaadjes laurier
•1 stevige bruine boterham
•2 eetlepels scherpe mosterd
•1 scheutje natuurazijn
•boter
•peper van de molen
•zout
dinsdag 29 november 2011 om 13:24
quote:Moosey schreef op 29 november 2011 @ 13:18:
Ik zou het wel doen hoor, volgens mij is t t belangrijkst dat het brood van tarwe gemaakt is. En (niet volkoren) bruin brood is precies hetzelfde als witbrood, alleen hebben ze het meel gebrand zodat het er lekker gezond uit ziet.
Heb de witte boterham er in gedaan! Ik hoop dat het idd niet veel zal uitmaken.
Het hele huis ruikt inmiddels goed naar bier!
Ik zou het wel doen hoor, volgens mij is t t belangrijkst dat het brood van tarwe gemaakt is. En (niet volkoren) bruin brood is precies hetzelfde als witbrood, alleen hebben ze het meel gebrand zodat het er lekker gezond uit ziet.
Heb de witte boterham er in gedaan! Ik hoop dat het idd niet veel zal uitmaken.
Het hele huis ruikt inmiddels goed naar bier!
dinsdag 29 november 2011 om 13:30
quote:Bagheera schreef op 29 november 2011 @ 13:25:
sinaasappellikeur, gezien het recept zou ik gewoon witbrood nemen. Extra mosterd kan de balans verstoren, het is best een krachtige smaak.
Mosterd moest ook op het bruine brood in het recept. Dus heb gewoon ook mosterd op de witte boterham gedaan!
Ga nu aan de slag met de sticky toffee pudding! Mjammie!
sinaasappellikeur, gezien het recept zou ik gewoon witbrood nemen. Extra mosterd kan de balans verstoren, het is best een krachtige smaak.
Mosterd moest ook op het bruine brood in het recept. Dus heb gewoon ook mosterd op de witte boterham gedaan!
Ga nu aan de slag met de sticky toffee pudding! Mjammie!
dinsdag 29 november 2011 om 13:47
dinsdag 29 november 2011 om 13:58
quote:Zo.maar schreef op 29 november 2011 @ 13:08:
Ik zou even naar de winkel gaan. Andere oplossing is bier of ontbijtkoek.Bier is geen vervanging voor brood hoor. Bier hoort er gewoon bij in, Westmalle Tripel is heerlijk. Vlees aanbakken, uien erbij, laurier, stoofvleeskruiden, bier en daarna twee boterhammen met mosterd er bovenop. Als het vlees klaar is de botenhammen erdoor mengen..klaar is klara. Simpel, maar heerlijk.
Ik zou even naar de winkel gaan. Andere oplossing is bier of ontbijtkoek.Bier is geen vervanging voor brood hoor. Bier hoort er gewoon bij in, Westmalle Tripel is heerlijk. Vlees aanbakken, uien erbij, laurier, stoofvleeskruiden, bier en daarna twee boterhammen met mosterd er bovenop. Als het vlees klaar is de botenhammen erdoor mengen..klaar is klara. Simpel, maar heerlijk.
Bazinga!
dinsdag 29 november 2011 om 14:10