Werk & Studie alle pijlers

Thuisstudie Kinderopvang

29-11-2011 19:18 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje te twijfelen om de studie kinderopvang te gaan volgen. Weet iemand welke opleiding/curus het meest geschikt is? Daarbij rekening houdend dat ik een fulltime baan heb en ik dus naast mijn baan deze studie (en eventueel stage) moet volgen.

Alle tips/vragen zijn meer dan welkom!!

Groetjes,

Puk
waarom kinderopvang?

Wil je uiteindelijk op een kinderdagverblijf werken? of voor je zelf aan huis?

Kinderopvang wordt naar mijn mening steeds minder en ik merk het zelf heel erg op t werk
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik zou op dit moment idd niet ambieren om in de kinderopvang te werken.
Dat lijkt me een redelijk kansloze sector momenteel...
Via een thuisstudie is het helaas nog kanslozer. Je vindt never nooit een stageplek...
Bedankt voor jullie reacties.

Ik zie net dat ze bij Variva helpen bij het vinden van een stageplek en dat daar de stage 8 uur per week is.

http://www.variva.nl/opleiding/pedagogisch-werk

Iemand ervaring met Variva?

Of hebben jullie misschien andere tips in opleidingen om met kinderen te werken?
'Met kinderen werken' is een enorm breed begrip. Een logopedist kan met kinderen werken, een sportcoach ook.
1 of 2 jaar duurt die opleiding? Das wel kort.

Ik zou toch eens goed rondinformeren. Of een avondopleiding?
Ze helpen je staat er. Garantie dat die hulp ook een stageplaats als gevolg heeft bieden ze vast niet.

TO bezin je op je wens. Wat wil je nou concreet?
Ik zal het uitleggen:

Ik ben momenteel werkzaam als administratief medewerkster, maar heb het hier al een tijd niet meer naar mijn zin. Ik zie mezelf ook niet nog +/- 40 jaar achter op kantoor achter een pc zitten.

Het liefste zou ik in de kinderopvang willen werken. Daar ben ik me dan ook op aan het oriënteren.

Ik kan het mij niet kan veroorloven om minder te werken. Dat speelt natuurlijk ook mee in het kiezen van de juiste opleiding.
Ik zou het idee kinderopvang echt laten varen. Landelijk gezien is de prognose dat er 10% minder opvang word afgenomen, en dat zal in 2013/2014 alleen maar oplopen, vanwege de stijgende kosten. Minder kinderen betekent; minder leidsters.

Op ons KDV zijn dit jaar alle tijdelijke contracten niet verlengd, omdat er gewoonweg geen werk is.
bij ons in de regio zijn nog genoeg vacatures in de kinderopvang. Ligt er dus ook wel aan waar je woont denk ik! Bedenk wel dat de kinderopvang niet zo goed betaald en dat als je er een baan in vindt bijna nooit meer dan 32 uur werk in krijgt. Op de meeste KDV is 4 dagen per week werken de max.
ik vind t zelf niet echt slecht betaald.

1970 bruto voor 36 uur
quote:woepsie schreef op 29 november 2011 @ 21:01:

ik vind t zelf niet echt slecht betaald.

1970 bruto voor 36 uur

Is dit voor een maand of 4weken salaris?

Welke leeftijd en/of schaal baseer je dit op?

Leuk to! Ik dacht er ook over. Ik wil namelijk ook misschien totaal iets anders dan wat ik nu doe. Ik zie alleen te veel beren op de weg. Vaste lasten gaan natuurlijk wel door. Het is niet makkelijk. Petje af als het zou lukken. Werkgevers hebben natuurlijk wel eisen kwa wat voor soort diploma je hebt. Hou er idd ook wel rekening mee dat er weinig werk in is/komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven