Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en volwassen: deel 3

29-01-2011 13:49 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je een beugel of overweeg je een omdat je je al jaren aan je gebit stoort, of omdat je gebit het volgens de tandarts zo geen 10 jaar meer uithoudt? Baal je van dat metalen geval in je mond en wil je soms nog het liefst naar buiten met een zak over het hoofd? Praat er gerust over met lotgenoten! Klagen mag uiteraard ook. Hier ondersteunen we elkaar en kletsen we erop los bij een zacht gebakje of soep

Dit is het overzicht der beugelmenschen:

'A smile is the prettiest thing you can wear': we zien jouw smile hier dan ook zeer graag terug in (al dan niet vergelijkende) foto's!

Foto's plaatsen doe je zo:

1. Je foto moet al op het internet staan (hyves, mijnalbum,..)

2. Je klikt de foto aan die je wil plaatsen

3. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'

4. Kopieer de hele regel die achter 'Adres' staat

5. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij ('voeg een afbeelding toe')

6. Plak de gekopieerde regel in het schermpje dat verschijnt

7. En daar is je foto!

(bij Mac gaan 3 en 4 samen in 'kopieer locatie afbeelding')
Ja, jullie hebben gelijk, eigenlijk moet je met een beugel geen tussendoortjes meer eten. Ik ben zelf geen snoepkous maar eet eigenlijk de hele dag door boterhammen brinta, fruit enzo. Ik moet me aanleren meer te eten maar dan 3 maal daags.

Bedankt voor de tip Cheese.
Door omstandigheden móet ik tussendoor veel eten.

Vond het goed te doen eigenlijk, met de beugel.

Wel altijd even spoelen daarna met water, maar dan ging het ook prima.
@cheese en @anniet, 6 weken niet kauwen? Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat ik ongeveer 2 weken niet zou kunnen eten maar daarna wel weer gewoon... Hmmz... maar eens even aan de kaakchirurg vragen als ik heen moet de 19de.

Ik krijg de 19de ook bij de ortho allemaal extra haakjes om mijn slotjes, nu heb ik dat al bij 2 tanden extra om de laatste spleetjes te dichten vertelde ze.

Die haakjes voel ik helemaal niks van en ze zijn zo miniscuul klein amper te zien!
@Melice, dat is wat mij verteld is laatst, maar ik moet volgende week weer heen voor pre-operatieve screening en wil het dan sowieso even navragen. Heb überhaupt nog superveel vragen.

En fijn dat die haakjes niet te voelen en zien zijn

Ik ben sinds gisterochtend rups-elastiekloos en kettingelastiekloos maar heb nú alweer een best grote spleet! (Vind ik dan, voor anderhalve dag zonder stieken) Heb maar even gebeld en kan morgen gelukkig al terug voor een kettingelastiek. Ik mis de elastieken sowieso wel; kan m'n mond ineens ver open doen en het voelt ineens heel vrij. Maf.
@Melice, jij bent dus ook al snel aan de beurt! Bij mij heeft de kaakchirurg niets gezegd over hoelang niet kauwen. Wel dat ze vroeger echt de kaken vast zetten met ijzerdraadjes en nu dus veel losser met elastieken.

Ik had laatst eigenlijk helemaal geen vragen, maar door jullie krijg ik wel meer vragen.

Dus eigenlijk zijn we nu vlak achter elkaar aan de beurt als ik het zo lees!
Ik zou idd ook niet weten wat ik allemaal aan de chirurg moet vragen. Ik wist ook helemaal niet dat mijn kaken vast op elkaar gezet zouden worden. Ik ga wel even een lijstje maken met wat ik wil vragen, anders vergeet ik het toch weer als het erop aan komt. Het zal ook allemaal wel verschillen per operatie, bij mij wordt alleen de onderkaak naar voren gezet.

Een klant van mij heeft onder en bovenkaak laten verplaatsen die werd idd vastgezet met elastieken ofzo...
Weet jij nou al een definitieve datum Cheese?
Nee, na dat ik het afgezegd heb heb ik niets meer gehoord, en de kaakchirurg moet ook nog bij de verzekering de toestemming laten verlengen( was geldig tot 1 Januari 2012)

Moet volgende week maandag weer naar de ortho en ga dan eerst wel even met hem overleggen hoe hij er over denkt. (die had namelijk aangegeven in de loop van 2012)
Beste forummers,

ik ben studente fotografie aan de kunstacademie in Utrecht. Op dit moment ben ik bezig met een project wat gaat over schoonheid. Ook het hebben van een beugel, van jong tot oud, zou ik graag willen fotograferen.

Ik maak rustige portretten met daglicht. Ben je benieuwd naar mijn werk en eventueel geinteresseert om model te zijn voor mijn project, stuur me dan een berichtje.

Julia
@cheese, melice en aniet: ik ben door het osteotomieteam van het ziekenhuis al vrij uitgebreid ingelicht, en moest daarna zelfs ook nog eens naar de kaakchirurg voor een voorbereidend gesprek. Daarbij moest ik ook mijn vriend meenemen, zodat ook hij het verhaal uit eerste hand kon horen en zich zo kan voorbereiden op mijn gesteldheid na de operatie. En dat betekent inderdaad zes weken vloeibaar eten... De operatie is heftig en het kost veel energie om te herstellen, daarbij kun je gemakkelijk twaalf kilo afvallen. Omdat ik beslist geen twaalf kilo mag afvallen, komt er dan bijvoeding in van die pakjes bij. Hmmm, geen heel fijn vooruitzicht. Maar met twee blenders en een staafmixer in huis moet het allemaal wel lukken. Overigens is mij verteld dat ik de eerste twee weken echt rust moet houden. Ik word waarschijnlijk zowel boven als beneden geopereerd, en er werd verteld dat de kaken niet op elkaar worden gezet. Mogelijk alleen elastieken, weten jullie dat?

En Maria, inderdaad, alle soorten fruit in de blender, jammie! Doe ik al ieder weekend bij het ontbijt: verse jus, en dan peer, aardbei, frambozen, ananas, banaan, wat er maar te krijgen is. Heerlijk! En ook erg lekker met yoghurt en wat slagroom erbij
Geen tussendoortjes met een beugel? Wat een onzin Ik doe echt niets anders. Ik vond het dan ook héél vervelend toen ik van die knap-elastieken had, omdat ik dan een gesprongen elastiek had telkens wanneer ik iets in mijn mond durfde te stoppen. Op den duur raakte ik geconditioneerd

Maar nu.. sinds mijn laaste orthoafspraak geen gesprongen elastieken meer!!

Gewoon wat spoelen met water, en op den duur ga je het vanzelf voelen wanneer er nog iets vastzit hoor.

@julihen: waarom zou je precies een beugel willen fotograferen?
Lien90,

Mijn project gaat over wat we doen om onszelf mooier te maken. Ik heb bijvoorbeeld een meisje die haar haar wit heeft geverfd gefotografeert en heb een afspraak met een oudere dame die permanente make up heeft laten aanbrengen.

Ik vind het interessant dat we ons eigenlijk niet meer kunnen voorstellen zonder spiegel te leven en ik maak dit dan ook uit verwondering en zet de mensen die model staan dan ook neer zoals ze zijn, niets meer, niets minder.

Is het zo iets duidelijker?
Ja, wat zouden we nog doen zonder spiegel he.. Waarschijnlijk zou er dan heel wat minder gedoe zijn (en wat minder miserie?).

Maar ik ben Vlaamse dus ik vrees dat ik een beetje te ver weg woon
Dat denk ik ook ja, hoewel het ook plezier brengt.

Ik kom af en toe in Antwerpen om te winkelen, maar anders is het inderdaad wel redelijk ver..
Volgens mijn kennen de meeste Nederlanders Antwerpen beter dan ik, ik kom er echt nòòit..
@Rebelmeisje, Sorry!! maar waneer is jou operatie?? dit heb ik echt gemist.

Maar om jou (jullie) een beetje gerust te stellen 12 kilo??? het gaat inderdaad de eerste tijd wel snel maar dan hersteld het lichaam zich ook weer.

ohhh ja en als exrta die heerlijke nutidrink,niet denken maar gewoon drinken evt met een rietje!!!
quote:Lien90 schreef op 29 november 2011 @ 22:20:

Volgens mijn kennen de meeste Nederlanders Antwerpen beter dan ik, ik kom er echt nòòit..

Vogeltjesmarkt: check!

Aangeschaft:

Zak snoep, 1x

Afgrijselijk trainingspak, 1x

Pantoffels die na één week uit elkaar vielen, 1x

Maar gezellig was het wel!
Ah, fantastisch, kan jij me rondleiden
HEHE,onze nuchtere Lien

Want zo lang beugelen zonder tussedoortjes!!!

Dat houdt niemand vol toch??
Ha ha,

Nou, dat is weer een hele geruststelling dat ik rustig de hele dag door kan blijven eten. Gewoon veel spoelen er bij dus.
quote:cheese schreef op 28 november 2011 @ 22:27:

@berry78, Als je niet kan poetsen is het altijd wel handig om een flesje water mee te hebben om restjes eten weg te spoelen. En snoepen of zo doe ik helemaal eigenlijk niet sinds ik een beugel heb. Zeker als je al een beetje gauw last heb van je tandvlees.

En regelmatig een schoonmaakbeurt bij de mondhygiënist helpt ook. Bij mij is er nog nooit een slotje afgebroken wel eens een elastiekje, maar nooit tussendoor terug geweest voor het één of ander gelukkig!

Maar er was hier 2 jaar geleden op het forum wel eentje die om de haverklap terug moest omdat er een slotje af brak!

@patricia131, gelukkig dat de pijn nu eindelijk weg is.

Ja dat was ik Maar alleen in de eerste 2 maanden, 7 keer een slotje verloren, soms tijdens het eten, soms spontaan.

En oven tussendoortjes, ik heb echt niks meer of minder gegeten met beugel dan daarvoor of erna, terwijl ik stiekem had gehoopt dat ik minder zou snoepen omdat er bij mij echt wel wat af mag.

Maar ik vond vrij snel manieren om dingen te snoepen zonder veel poets werk aan mijn beugel. En als ik geen tijd/mogelijkheid had om te poetsen wel altijd even spoelen met water nadat ik iets gegeten had, zoals in stukjes breken voordat ik het in mijn stop, langer op sabbelen ed.

Ik denk dat ik ook een stuk meer van mijn beugel had gebaald, als ik geen tussendoortjes had gegeten
Als je 2 keer per dag grondig poetst en voor de rest zorgt dat er niet te veel tussen de blokjes blijft zitten (spoelen ed), zie ik het probleem niet zo.

Maar als je poetst, doe het dan sowieso wel grondig, da's wel belangrijk (er zijn meer 'aanhechtingsplaatsen voor tandplak' zoals het in mijn brief stond). Vergeet dus deze niet:

En een tandplakverklikker kan ook eens interessant zijn, zeker in het begin.

(Zo. Doe ik het goed Lotte? )
Ik bedoelde eigenlijk met tussendoortjes echt snoepen.

Zeker als je gauw last van je tandvlees hebt. En je hebt eerder tandplak op plekken waar je slecht bij kan met een beugel.

Maar sowieso spoelen met water helpt goed.
quote:Lien90 schreef op 30 november 2011 @ 08:50:

(Zo. Doe ik het goed Lotte? )

Geweldig.

Ben trots op je!
@Cheese en Melice: wil de antwoorden op mijn vragen wel met jullie delen, als ik ze heb

@Melice: volgens mij hoeft de boel bij mij ook niet vastgezet te worden, als in dat de kiezen niet op elkaar vastgezet worden. Wel wordt alles met elastieken bij elkaar gehouden, maar het is geloof ik niet zo dat je dus 6 weken lang je mond niet kan openen.

Bij mij wordt trouwens ook alleen de onderkaak gedaan, volgens mij hebben we dat alledrie? of vier?

@Rebelsmeisje: jee, ik schrok wel even van dat je twaalf kilo kan afvallen. Dat kan ik helemaal niet missen, maar gelukkig geeft Maria al de reality check dat het best mee kan vallen. En het zal natuurlijk ook wel per persoon verschillen.

Wat fijn dat jij al zo uitgebreid ingelicht bent.

@Lotte, whaha. Geweldige aankopen gedaan dus, in Antwerpen. Ik heb er vooral genoten van de bollekes en smoutebollen (oid)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven