Gezondheid alle pijlers

Rare ontlasting...

30-11-2011 18:26 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje onsmakelijke vraag misschien, maar sinds kort heb ik vaak aparte ontlasting..

Het zijn geen echte keutels, maar allemaal kleine stukjes, net een soort van bruine bonen in principe.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Alvast bedankt.
ehhhh ..... poep?
Als je er echt zeker van wil zijn, moet je even proeven.
Zo ziet het er bij mij mijn hele leven al uit!
Eet je veel dropjes?
http://www.kiesbeter.nl/m ... -encyclopedie/obstipatie/
We kunnen er grappig over doen, maar dit kan heel vervelend zijn.

Misschien een dagboekje bijhouden met wat je eet, wanneer je naar de toilet gaat (aantal keren) en hoe je ontlasting eruit ziet. Zit er slijm of bloed bij? Als je er pijn bij krijgt toch even de ha bellen.

En op je vezels letten!

Sterkte!
Hee kerel, vrouwen poepen niet! Is dit een nieuwe fetish?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hoi Lucky123,

Zoals hierboven al ongeveer werd gezegd: als er bloed bij je ontlasting zit, moet je altijd even naar de huisarts! Hoeft niet veel te betekenen, bij bloed (en pijn) kun je bv aambeien hebben, wat niet zo ernstig is (wel vervelend).

Als je ontlasting zgn 'ontkleurd' is (beetje grijzig, of zo), ook even naar de huisarts gaan..

Je kunt natuurlijk zowiezo even naar de huisarts gaan, mocht je je toch een beetje zorgen maken... daar heb je een huisarts voor, toch?

Hij/zij zal vragen naar pijn bij het poepen, evt buikpijn, andere eetgewoonten, evt. stress, enz enz.

Succes...

Groetjes van Wilhelmina
Lucky, dan moet je eens proberen om ondersteboven te poepen. Dan komt het er in een hele andere vorm uit.
je drinkt te weinig?
quote:Misha1977 schreef op 30 november 2011 @ 18:31:

ehhhh ..... poep?
quote:Misha1977 schreef op 30 november 2011 @ 18:32:

Als je er echt zeker van wil zijn, moet je even proeven.
Zo, dat was weer even lachen.

Maar au serieux: vaak heeft het ermee te maken wat je gegeten hebt. Als je even flink wat gefrituurd voedsel eet, wordt het vast wel weer dunner Ben je niet anders gaan eten de laatste tijd?
quote:Misha1977 schreef op 30 november 2011 @ 18:32:

Als je er echt zeker van wil zijn, moet je even proeven.Ik geloof er niets van dat jij 34 bent. Kleuterniveau zeg.
Ben je anders gaan eten? Te weinig vezels?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Volgens mij zijn die kleine keutels het verste stadium van harde ontlasting. Dan is de poep heel erg droog. Ik heb wel eens een afbeelding gezien met plaatjes van drollen van zacht naar hard en daarbij stonden knikkers onderaan als hardste.

Je moet dus meer drinken, meer vezels eten, en misschien meer bewegen.
Inderdaad, te weinig vocht. Meer drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven