spelen bij ander kindje
woensdag 30 november 2011 om 09:06
Hallo dames
Misschien rare vraag. Volgende week gaat mijn dochter van 3,5 bij een meisje van de psz spelen.
Ik zelf ga gewoon mee.
Dit doe ik ook bij een ander kindje waar ze gaat spelen.
Maar nu hoorde ik verschillende dingen.
't schijnt niet normaal te zijn dat je als moeder meegaat?
Mijn vriendinnen gaan ook mee naar speelafspraken.
Dus wat is gewoon?.. voel me soms zo'n amateurmoeder haha
Misschien rare vraag. Volgende week gaat mijn dochter van 3,5 bij een meisje van de psz spelen.
Ik zelf ga gewoon mee.
Dit doe ik ook bij een ander kindje waar ze gaat spelen.
Maar nu hoorde ik verschillende dingen.
't schijnt niet normaal te zijn dat je als moeder meegaat?
Mijn vriendinnen gaan ook mee naar speelafspraken.
Dus wat is gewoon?.. voel me soms zo'n amateurmoeder haha
woensdag 30 november 2011 om 11:12
Ik zou het ook doen. Mijn zoon had tussen zijn 3e en 4e een paar feestjes waar hij voor uitgenodigd was, en daar bleven ouders ook gewoon bij aanwezig. Hij zit vanaf afgelopen januari op school en bij die speelafspraken blijf ik niet, heel soms blijft een moeder wel hier hangen, maar dat is meer voor de gezelligheid.
Ik zou dus sowieso tot de 4e verjaardag er wel bijblijven.
Ik zou dus sowieso tot de 4e verjaardag er wel bijblijven.
woensdag 30 november 2011 om 17:55
Als jouw kind of jij de ouders niet goed kent, zou ik er de eerste keer bijblijven. Al was het maar het eerste uurtje. Maar ik zou dit wel eerst even besrpeken met de andere ouder. Als het goed voelt en je kind is op zijn/haar gemak, kun je overwegen om nog een uurtje weg te gaan voor een boodschapje en dat je na een uurtje weer terugkomt. Vaak is 2 uur spelen al meer dan genoeg hoor.
Als de kinderen vaker met elkaar spelen en elkaar wat gewend zijn en het is een vertrouwd adres, dan hoeft dat niet meer. Maar in den beginne zou ik zo het spelen opstarten.
Als de kinderen vaker met elkaar spelen en elkaar wat gewend zijn en het is een vertrouwd adres, dan hoeft dat niet meer. Maar in den beginne zou ik zo het spelen opstarten.
woensdag 30 november 2011 om 17:59
quote:rococo schreef op 30 november 2011 @ 12:52:
Waarom annie ooi, wat was de meerwaarde voor jou/ kind/ ontvangers?
Ten eerste ontstaan op die leeftijd vaak de eerste contacten qua spelen met onbekendere kinderen. Dus je wilt dat toch eerst even uitchecken (hoe zijn de ouders, hoe matchen de kinderen). Ook hebben ze op die leeftijd vaak nog hulp of aansturing nodig en zeker bij een kinderfeestje is het dan wel fijn als er andere ouders zijn die hun eigen kind helpen op de wc, de schoenen aandoen als de hele meut naar buiten gaat oid.
Wij hebben een kinderfeestje gehad met een huilend jongetje dat helemaal niet meekwam. Ik was blij dat zijn moeder er was, want ik kon mijn aandacht met 5 kindjes van 3 a 4 jaar echt niet alleen op hem richten.
Ten eerste ontstaan op die leeftijd vaak de eerste contacten qua spelen met onbekendere kinderen. Dus je wilt dat toch eerst even uitchecken (hoe zijn de ouders, hoe matchen de kinderen). Ook hebben ze op die leeftijd vaak nog hulp of aansturing nodig en zeker bij een kinderfeestje is het dan wel fijn als er andere ouders zijn die hun eigen kind helpen op de wc, de schoenen aandoen als de hele meut naar buiten gaat oid.
Wij hebben een kinderfeestje gehad met een huilend jongetje dat helemaal niet meekwam. Ik was blij dat zijn moeder er was, want ik kon mijn aandacht met 5 kindjes van 3 a 4 jaar echt niet alleen op hem richten.
woensdag 30 november 2011 om 18:09
Ik zou er persoonlijk niet op zitten te wachten dat de moeder mee zou komen... Verplicht een paar uur koffie leuten met iemand die ik amper ken? Vriendinnen zoek ik niet want die heb ik al genoeg. In de tijd dat de kinderen spelen doe ik altijd de (af)was en het eten voorbereiden enzo.
Mocht je toch meegaan meldt dat dat even bij de moeder van te voren?;)
Mocht je toch meegaan meldt dat dat even bij de moeder van te voren?;)
woensdag 30 november 2011 om 18:23
Vind Elninjoo haar reaktie heel niet zo raar danwel negatief.
Toen mijn kinderen nog klein waren vond ik het uiteraard prima als ouder even bleef om te kijken hoe het ging en een kop thee danwel koffie kan er heus vanaf. Maar ik ga echt niet verplicht met iemand die niet Mijn vriend/vriendin is een paar uur bank hangen. No way.
Bleef er zelf ook altijd bij tot ik zeker wist dat het okee was. En wat iemand al schreef, als het niet gaat, word je heus wel gebeld. Juist lekker, even kinderloos dan!
Toen mijn kinderen nog klein waren vond ik het uiteraard prima als ouder even bleef om te kijken hoe het ging en een kop thee danwel koffie kan er heus vanaf. Maar ik ga echt niet verplicht met iemand die niet Mijn vriend/vriendin is een paar uur bank hangen. No way.
Bleef er zelf ook altijd bij tot ik zeker wist dat het okee was. En wat iemand al schreef, als het niet gaat, word je heus wel gebeld. Juist lekker, even kinderloos dan!
woensdag 30 november 2011 om 19:55
quote:rococo schreef op 30 november 2011 @ 12:52:
Ten eerste speelt mijn kind niet een hele middag, net zo min als dat hier kinderen de hele tijd vertoeven. Ze eten samen een boterham en dan spelen tot een uur of 15.30 uur.
Ten tweede, er zijn moeders zoals ik, die gezelschap blijkbaar wel op prijs stellen. Dit heb ik echt niet bij iedere moeder, de meeste zelfs niet. Maar er zijn moeders bij waar ik gewoon een leuke klik mee heb. Leuk dan toch om een kop thee te drinken, te kletsen enz terwijl de kinderen zich al spelend vermaken.
Ten eerste speelt mijn kind niet een hele middag, net zo min als dat hier kinderen de hele tijd vertoeven. Ze eten samen een boterham en dan spelen tot een uur of 15.30 uur.
Ten tweede, er zijn moeders zoals ik, die gezelschap blijkbaar wel op prijs stellen. Dit heb ik echt niet bij iedere moeder, de meeste zelfs niet. Maar er zijn moeders bij waar ik gewoon een leuke klik mee heb. Leuk dan toch om een kop thee te drinken, te kletsen enz terwijl de kinderen zich al spelend vermaken.
woensdag 30 november 2011 om 20:00
Wat een wisselende reacties zeg... Had ik niet verwacht...
Het gaat trouwens maar om een uurtje ivm zwemles van haar andere dochter dus lang spelen kan al niet.
Maar goed ik heb de moeder gesproken en gevraagd... Zij vond het juist heel normaal dat je de eerste x blijft...
Zij heeft zelf al 4 kids, deze is de jongste.
Het stelde me gerust dat het eerder normaal was dan raar.
Misschien ligt het ook aan haar...
Ik zelf zou het ook geen probleem vinden nl.
En peuters zijn geen kleuters. Kleuters spelen echt met elkaar, peuters niet.
Het gaat trouwens maar om een uurtje ivm zwemles van haar andere dochter dus lang spelen kan al niet.
Maar goed ik heb de moeder gesproken en gevraagd... Zij vond het juist heel normaal dat je de eerste x blijft...
Zij heeft zelf al 4 kids, deze is de jongste.
Het stelde me gerust dat het eerder normaal was dan raar.
Misschien ligt het ook aan haar...
Ik zelf zou het ook geen probleem vinden nl.
En peuters zijn geen kleuters. Kleuters spelen echt met elkaar, peuters niet.
woensdag 30 november 2011 om 20:00
Ik vind het heel raar als je kind nog geen 4 is, je gewoon weggaat als hij/zij in een vreemd huis is, bij vreemde mensen.
Dus ik blijf erbij als hij een keertje op speeldate gaat, en ik verwacht de moeders van de peuter die komt spelen ook op de koffie/thee. Maar goed onze oudste moet nog 3 worden, als hij ouder is, zal ik er vast anders over gaan denken.
Dus ik blijf erbij als hij een keertje op speeldate gaat, en ik verwacht de moeders van de peuter die komt spelen ook op de koffie/thee. Maar goed onze oudste moet nog 3 worden, als hij ouder is, zal ik er vast anders over gaan denken.
woensdag 30 november 2011 om 20:14
Dochter heeft eigenlijk tot haar 4e nooit speelafspraakjes gehad omdat ze 4 dagen naar het kdv ging. Nu ze op school zit heeft ze een paar x een afspraakje gehad bij klasgenootjes en daar ben ik of mijn man nooit bij gebleven, ik heb wel mijn tel.nr. gegeven uiteraard en ga ervan uit dat de moeder opbelt als het niet goed gaat. Tot nu toe is het allemaal prima gegaan.
Om eerlijk te zijn zou het ook niet eens bij me opgekomen zijn om te blijven.
Om eerlijk te zijn zou het ook niet eens bij me opgekomen zijn om te blijven.
woensdag 30 november 2011 om 20:36
Ik heb een zoon in dezelfde leeftijd en hij heeft heel vaak speelafspraakjes. Hij zit op de creche, voorschool en zwembad en heeft dus best veel vriendjes. Of ik meega ligt aan de situatie. Op het zwembad heb ik veel moeders die ik goed ken. Als mijn zoontje daar gaat spelen dan ga ik vaak ook mee, niet om op hem te passen maar om met de moeder van het andere kindje te kletsen. Als de zwembadkindjes bij ons komen komen de moeders meestal ook mee. Als hij naar de voorschool gaat, moet ik werken en mijn vriend is dan thuis met de kids. Als de oudste bij iemand gaat spelen, dan doet hij liever iets leuks met de kleine. Dan gaat hij dus altijd alleen. De ouders van de creche ken ik niet zo goed. Als hij daar op bezoek gaat, ga ik niet mee. Dat is zijn afspraak, niet de mijne. Hij gaat ook af en toe bij mijn goede vriendin logeren, die zelf 2 kids heeft. Dan blijft hij er natuurlijk op een gegeven moment ook alleen. Verder gaat hij ook zelf op bezoek bij de buurvrouw. Ze drinken samen thee. Dat is hun ding, zeg maar. Misschien laat ik hem teveel los... Geen idee. Maar als ik jou was zou ik dus niet meegaan. Je kunt natuurlijk ook gewoon die moeder vragen wat zij prettig zou vinden.
woensdag 30 november 2011 om 20:42
Toen mijn kindje 3 werd, wilde ze een klein feestje geven met een paar kindjes van het kdv.
Ze mocht er drie uitnodigen en ik had dus allemaal lekkere dingen voor de moeders gehaald, want dacht dus dat ze allemaal wel zouden blijven (zou ik namelijk wel doen).
Ze gaven allemaal hun kinderen af en wisten niet hoe snel ze iets leuks voor zichzelf moesten gaan doen.
Ik was helemaal perplex , een huis vol peuters die ik amper kende. Gelukkig ging alles goed, taartje gegeten, gezongen naar de speeltuin in de tuin. Ze wilden niet meer weg en wilden heel snel weer komen spelen.
Van mij mogen ze...... zodra ze 4 wordt
Ze mocht er drie uitnodigen en ik had dus allemaal lekkere dingen voor de moeders gehaald, want dacht dus dat ze allemaal wel zouden blijven (zou ik namelijk wel doen).
Ze gaven allemaal hun kinderen af en wisten niet hoe snel ze iets leuks voor zichzelf moesten gaan doen.
Ik was helemaal perplex , een huis vol peuters die ik amper kende. Gelukkig ging alles goed, taartje gegeten, gezongen naar de speeltuin in de tuin. Ze wilden niet meer weg en wilden heel snel weer komen spelen.
Van mij mogen ze...... zodra ze 4 wordt