Speelgoed 1,5

01-12-2011 11:41 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie tips? Er is zoveel aanbod.. Waar spelen jullie 1,5 jaar oude kinderen mee? Een keukentje lijkt mij heel leuk, maar ik weet niet of ze daar nog te klein voor is. Dank alvast :)!
Snoezekind (jongetje) had thuis geen keukentje, maar vloog er bij anderen thuis altijd direct op af.

Ik ben nu Junior Master Chef aan het opnemen, wie weet krijgt hij ook het échte kookvirus te pakken.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hier nog geen anderhalf, maar zoon is totaal into 'in en uit'. Bij de speel-o-theek hebben we de fisher price kassa en fp old skool keuken geleend. Kaskrakers!

Ook leuk: lawaaidingen die reageren op knopjes. En meehelpen. En een bromtol- kan hij zelf. Torens/stapel speelgoed (kan ook inen uit elkaar).

Maar dat is een jochie.
quote:nike schreef op 01 december 2011 @ 13:05:

[...]

20 maanden

En dat kleuren dat lukt?

Mijn dochter is ongeveer anderhalf, maar ik zie haar nog niet kleuren Ze heeft de concentratie van een mug
quote:Onderdezon schreef op 01 december 2011 @ 12:55:

[...]

Zelf geen kind nog zeker? Keukens zijn uniseks.Wat een rare aanname zeg.
Mijn dochter is iets ouder (22 maanden) en krijgt dit weekend van de Sint een houten fornuis met pannen e.d. Dat vond ze bij iemand anders erg leuk, dus heb ik het ook gekocht (15 euro op Kruidvat.nl) Een echt keukentje vind ik te groot, maar dit kan gewoon op haar tafeltje staan. Sinds een week heeft ze ook een plastic servies, ze geeft ons nu de hele tijd koffie en thee, geweldig!!

Little People heb ik ook, vindt ze even leuk, maar is niet echt favoriet. Blokken (goedkopere versie dan Duplo) vindt ze erg leuk, maar dan alleen om ze door de kamer te gooien, vervolgens allemaal weer op te zoeken en in het bakje te doen en dan weer over de kop gooien
quote:elina81 schreef op 01 december 2011 @ 13:31:

[...]

Wat een rare aanname zeg.In dat geval vind ik je gender-perspectief vooral onnozel.
quote:_kara_ schreef op 01 december 2011 @ 13:19:

[...]

En dat kleuren dat lukt?

Mijn dochter is ongeveer anderhalf, maar ik zie haar nog niet kleuren Ze heeft de concentratie van een mug Oh daar heeft die van mij ook nog steeds het geduld niet voor hoor! Dat is (helaas) niet zo'n stilzitter
Onze oudste, een jongen kreeg met 16 maanden een keukentje. Veruit zijn meest favo speelgoed. Daarbij roeren in de grote pannen uit onze keuken. Hij is nu 4,4 jaar en vraagt: een nieuwe keuken!
Een keukentje is echt al wel leuk hoor, en anders komt het over een paar maanden wel. Hier waren houten puzzels, auto's en boekjes ook favoriet.

Mijn dochtertje kleurde trouwens ook op die leeftijd al en daarvoor hadden we van die dikke potloden. Kleien vond ze ook leuk.
quote:Onderdezon schreef op 01 december 2011 @ 13:34:

[...]

In dat geval vind ik je gender-perspectief vooral onnozel.

In welk geval? In het geval dat je nog steeds niet weet of ik kinderen heb of niet?

Keukens zijn zeker voor jongens en voor meisjes, al vindt niet iedereen dat overigens. En dat is nu juist zo vervelend.
quote:elina81 schreef op 01 december 2011 @ 13:42:

[...]

In welk geval? In het geval dat je nog steeds niet weet of ik kinderen heb of niet?

Keukens zijn zeker voor jongens en voor meisjes, al vindt niet iedereen dat overigens. En dat is nu juist zo vervelend.Start een campagne.
Hier vooral stiften, poppen, keukentje, autootje om op rond te crossen, loopfiets en dingen waar geluid uitkomt (kinderlaptopje etc). Komt doordat er kind de jongste is en er dus al speelgoed voor hogere leeftijden is. Echt leeftijdsadequaat spul wordt niet mee gespeeld.
Ik krijg er een punthoofd van!
quote:_kara_ schreef op 01 december 2011 @ 13:19:

[...]

En dat kleuren dat lukt?

Mijn dochter is ongeveer anderhalf, maar ik zie haar nog niet kleuren Ze heeft de concentratie van een mug Krassen met viltstiften. Krijg je leuke foto's van. Gezicht helemaal onder enzo . Door die speciale stiften heb je het overal zo vanaf met alleen water.
Hier zijn de favorieten de iPad, Little People en vrachtwagens, graafmachines e.d. Ik vind die LP wel erg leuk; mijn zoon kletst enorm als hij ermee speelt, en ze krijgen eten en drinken van hem e.d. Een keukentje staat op het verlanglijstje, evenals zo'n mat waarop je met water kunt tekenen.
Er zitten elf a's in tralalalalalalaaaaa!
Haha die Twitpic! Wat bevestigend!

De bekendste topkoks zijn in mijn herinnering vooral mannen, niets rolbevestigends aan een keukentje wat dat betreft.

Wat ik me nou afvraag: zitten in de keukentjes van tegenwoordig ook vaatwassers en inbouwapparaten, zoals bij de Grote Mensen?

Nee, alleen een oven en een koelkast.
Hier is de jongste 16 maanden en krijgt een grote garage van Wader. (in de aanbieding bij intertoys!) Verder nog een speelgoedtelefoon omdat hij razend word als we onze telefoons pakken en hij mag niet meebellen ;) Oja, en een speelgoedradiootje. Hier waren bij de andere twee rond deze leeftijd auto's favoriet en idd, het keukentje.

..hhhmmm...ook wel een idee om die weer eens van zolder af te halen....
Nijntje vond mijn dochter ook erg

leuk. Is ook duplo van. En het speelhuis van de Teletubbies. Of zijn die niet meer op Tv? Voorlees en kijk boekjes met dieren.

Houten blokken. ( evt gekleurde)
Met 1,5 vond dochter boekjes lezen vooral erg leuk. Verder liet ze al het speelgoed links liggen.

Ze is nu bijna twee en sinds een paar weken worden de pop en haar Little People wat leuker. Daarvoor liet ze die compleet links liggen. Voor Sinterklaas krijgt ze dan ook oa spul voor d'r pop. Over drie weken is ze jarig en dan krijgt ze een keukentje, denk dat ze dat nu ook leuk vindt.
Onze meid (21mnd) geeft weinig om LP, wel vind ze Hello Kitty duplo>huis! erg leuk maar ook houten puzzels en loopfiets van Ernie.

Kleine boekjes en stapelblokken/ringen.
Mijn jongste zoon was op die leeftijd helemaal weg van de pratende stofzuiger (van playskool??).

Ook favoriet: kindermuziekinstrumenten.

En verder het al genoemde duplo en keukentje. En een theeserviesje, al hebben mijn schoonouders best moeten zoeken naar een exemplaar dat niet roze was. UIteindelijk is het een servies van nijntje geworden.
Wat fijn al die reacties! Opa en Oma kopen een keukentje, rolbevestigend of niet :P. Verder ben ik aan het zoeken naar duplo en little people op marktplaats.
Houten puzzels! De stukjes moeten overal mee naar toe. Blokken zijn ook leuk. Knuffels en poppen doet ze niets mee.

Van ons krijgt ze een keukentje, hopelijk vindt ze het leuk.

Duplo is nog iets te lastig. Megablocks gaan wel goed, maar daar speelt ze maar even mee. We hebben ook de LP bus, maar daar doet ze ook af en toe maar iets mee. De stapelbekertjes van Ikea zijn wel een succes, net als tekenen met stiften en stickers.
quote:Flowerfield schreef op 01 december 2011 @ 12:06:

Keukentje is idd ook leuk, maar ik denk dat 1,5 nog net te jong is. En dan staat het er maar.

En rolbevestigend? Lekker boeiend. Als je kind het leuk vind is dat prima.

1,5 jaar is zeker niet te jong voor een keukentje. Als ze er bij kunnen staan dan kunnen ze heerlijk prutsen met alle groentes ed. Ikea heeft een erg mooie.

Verder natuurlijk duplo, Little people (de boerderij is leuk).
Onze dochter van bijna 16 maanden speelt veel met de duplo (ze kan al heuse torens bouwen) en met haar LP huis. Ook stapelbekers zijn favoriet. Knuffels en poppen zijn hier vooral nog om in te bijten en mee te smijten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven