Welke kinderwagen??

01-12-2011 10:40 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op het punt om een tweedehands kinderwagen te kopen.

Op marktplaats vind ik vooral Quinny, Mutsy en een Koelstra.

Hebben jullie ervaringen met 1 van deze kinderwagens en hebben jullie tips uit ervaring waar ik op moet letten en wat bv wel en niet handig is (naast de standaard verkooppraatjes die je bij een babywinkel krijgt..).

Zouden jullie een tweedehands wagen kopen of toch voor nieuw gaan?

Ow en is een wagen met 4 wielen handig ? Oh en bijna alle wagens van marktplaats kan je het zitje allen in 1 stand zetten (van je af, en heeft geen stand om het zitje met het gezicht van je baby naar je toe te zetten) is dit een probleem ?

Alvast bedankt voor de tips en het meedenken.

xxx
"Welk ding" is "dat ding" ?

De Glückskäfer is door een Duits bedrijf gejat van een Amerikaans model, volgens de Duitse verkoopster. Amerika was vergeten patent wereldwijd aan te vragen.

Het rugpand is de buitenzak, het kindje zit in de binnenzak. Je kunt de buitenzak traploos instellen, waardoor hij het hoofdje goed ondersteunt. De binnenzak kun je met drukknoopjes verstellen. Je stelt de binnenkant zó in dat je je kind op de bovenkant van zijn hoofdje kunt kussen.

De beentjes worden eerst ondersteund door de buitenzak, en als je kindje groter wordt, kunnen ze naar buiten steken.

De schouderpanden zijn breed en comfortabel, een heupband is niet nodig, omdat je met de lange banden de Glückskäfer om je lijf vastbindt.

Ik heb ermee door de Pyreneeën gewandeld toen Snoezekind 10 maanden oud was, geen enkel probleem, 10 kilo op mijn buik.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb ook een Quinny type speedi maar wat een **** ding

Nadelen:

* Buggy gedeelte kan niet helemaal recht op > dochter(21mnd) zit onderuit gezakt en scheef.

* Niet draaibaar naar ons toe.

* Onhandige voetenzak .

* Kap moet je flink hard duwen naar beneden als het regend klapt vanzelf terug bij hobbels en stoeprand.

* Geen stang om speelgoed/boekje aan te bevestigingen.

De Quinny Zapp heeft daarin tegen wel de draaifunctie en een makkelijker bevestigbare zak en de kap blijft beter hangen.

Bij evt volgende zwanger schap verkoop ik de Quinny als de kleine de buggy gedeelte in kan
quote:eenelfje schreef op 01 december 2011 @ 11:49:

Zo das al heel veel tips om rekening mee te houden !!

Wij wonen in een appartement op bijna begane grond (om bij de voordeur te komen moeten we 6 traptreden op, dus klein trapje).

Ik wil idd een draagzak kopen voor erbij en die Gluckskäfer ziet er idd beter uit dan de Babybjorn!

Als je wilt, kun je een Glueckskaefer van me overkopen. Hij is maar 3 keer gebruikt, is nog echt als nieuw (met doos). Mooi donkerblauw stofje en geheel wasbaar.

Ik sta op het punt om 'm op Marktplaats te zetten, maar als jij interesse hebt, is dat niet nodig.
quote:Ivetje schreef op 01 december 2011 @ 14:06:

Ik heb wel een nieuwe wagen gekocht, maar heb echt gekeken naar wat voor ons persoonlijk handig is. We zijn beide best lang en daarom wilde ik perce een wagen met hoge bak. Ook moest het handvat makkelijk te verstellen zijn, omdat mijn schoonmoeder hem regelmatig gaat gebruiken als ze op past. Qua wielen wilde ik geen opblaasbanden, omdat deze lek kunnen gaan en ik heb geen zin om te moeten pompen of vervangen ofzo. Daarnaast gebruik ik de wagen vooral voor in de stad en ga er niet vaak het bos mee in ofzo. Verder vond ik het handig als het zitje naar voren en achteren gezet kan worden. Ben uiteindelijk op de stokke xplory uitgekomen. Heb aantal wagen geprobeerd in de winkel en deze vond ik het fijnst rijden. Met 1 hand draai je hem om zijn as en de wielbasis is vrij klein, waardoor je in winkels makkelijk overal tussendoor kan. Heb wel gekeken op mp overigens, maar vond eigenlijk niks wat qua kleur mooi was. En de oudere modellen hadden nogal wat kinderziektes die er in het 2011 model uit zijn (zoals het voetenplankje van het zitje, die kan nu met 1 hendel ipv dat je aan 2 kanten moet duwen en dan ook nog dat ding moet in- of uitschuiven).

Ik zou dus idd even rond gaan kijken in de winkel en dan je keus maken. Wat de 1 fijn vind hoeft de ander nog niet fijn te vinden. Gewoon even een winkel zoeken die veel verschillende wagens heeft staan en even lekker rondrijden met alles.Ik ben overigens juist wel voor opblaasbanden gegaan. Vind het een stuk comfortabeler op hobbelige steentjes ofzo. Zo zie je maar, iedereen wil iets anders. Maar hou daar wel rekening mee, het gladde tapijt in de winkel is niet representatief voor een buitensituatie, rij dus ook een paar keer over een drempeltje ofzo.
Hier een Quinny buzz 3 van MP gekocht , ideale wagen , heb m sinds april en gebruik m sinds begin juli. Heerlijke wagen , makkelijk inklapbaar en past in een fiat punto en fiat seicento en ook in een Yaris. (hoedenplank er wel ff uithalen) En past waarschijnlijk in wel meerdere kleine auto's.

IDeale van de buzz 3 is dat je t wandelwagen inzet zowel naar je toe als van je af kan zetten. Heel simpel .

Heb laatst een lekke band gehad , was vlakbij een fietsenmaker en die heeft de band gratis gerepareerd..
Tweedehands! Ténzij je van plan bent meerdere kinderen te krijgen. Mijn ervaring is dat een kinderwagen behoorlijk slijt, worden erg intensief gebruikt.

Quinny vond ik niks (de driewieler, een crime in de supermarkt) Heb nu een maxi cosi mura. Lekker ruime bak, goede kwaliteit. Ik heb ook een duowagen van koelstra. Handig ding, maar net even slag minder kwaliteit dan Quinny en Maxi Cosi
Zespri, wacht maar tot je het wandelwagen gedeelte gaat gebruiken met een wat zwaarder kind. (of heb je het nieuwere model met dubbele voorwieltjes?)

Ik vond het schandalig, enorm dure wagen en dan zo dramatisch sturen. Voordele is idd formaat en gewicht. Ik kocht m in 2007, nieuw voor 700 euro dacht ik.
quote:snoesje666 schreef op 01 december 2011 @ 11:30:

Ik had voor een tientje een mooie jaren '60 Koelstra-kinderwagen, met een fantastische vering, en grote wielen. Ingeklapt paste die gemakkelijk in de kofferbak van mijn Citroën BX en de bak was zo groot dat Snoezekind er tot 8/9 maanden inpaste, daarna omgebouwd naar wandelwagen. Jarenlang plezier van gehad.

Soms staan ze zomaar gratis op het forum (is al weg).Ik denk dat het een ontzettende uitzondering is: tot 8,9 maanden in een bak? Dan trekken de meeste kinderen zich allang op en willen ze wat zien. Lijkt me dus niet nodig om met zo'n enorm megading. Met ongetwijfeld mindere vering dan moderne exemplaren..
RosaP je moet de wieltjes schoonmaken en inspuiten met W40 en in de supermarkt moet je de wieltjes op slot zetten dat ze niet gaan draaien. Er gaat heel snel en gemakkelijk rotzooi in de wieltjes zitten aan de voorkant. Ik maak ze 1x per 2 maanden schoon en spuit ze in met W40 en heb nergens last van.

Die van mij is ook uit 2007 of 2008 , heb m op MP gekocht voor 125 euro (+maxicosi voor 150)
quote:RosaP schreef op 01 december 2011 @ 16:15:

Tweedehands! Ténzij je van plan bent meerdere kinderen te krijgen. Mijn ervaring is dat een kinderwagen behoorlijk slijt, worden erg intensief gebruikt.

Dat is mijn ervaring dus helemaal niet. Wij hebben onze EasyWalker bijna 3,5 jaar intensief gebruikt. Eerst zeven maanden met de reiswieg erop, toen tien maanden als buggy. Vervolgens kwam het tweede kind en hebben we de reiswieg er weer op gezet + een meerijdplankje bevestigd voor de dreumes. Daarna weer de buggystand met meerijdplankje, waar de oudste en jongste afwisselend op stonden. Onze jongste is nu twee en we gebruiken de wagen sinds twee maanden wat minder, maar nog steeds heel regelmatig. De wagen ziet er nog bijna als nieuw uit. Scheelt misschien wel dat het een zwarte is, maar toch.

Overigens hebben wij een driewieler en zelfs met twee peuters erin die samen bijna 30 kilo wegen is hij superstabiel.
Ik heb een tweedehands Quinny Buzz gekocht, inclusief maxicosi, reiswieg en wandelgedeeltje. Nieuw is zó duur. Ik vind het een ideale wagen. Als je hem inklapt is hij lekker klein (hij past makkelijk in de kofferbak van een klein autootje. Als hij ingeklapt is, hoef je alleen maar een schuifje te verplaatsen en hij veert zo omhoog (dus geen zware wagen die je heen en weer moet schudden tot alles op zijn plek zit, spreek uit ervaring...). Ook kun je de maxicosi er zo inklikken, zonder verbindingstukken of wat dan ook. Ik heb een driewieler, die zijn volgens mij iets wendbaarder dan vierwielers. Ook zou ik nooit een wagen nemen zonder zwenkwielen, omdat je anders bij elk bochtje de wagen iets moet kantelen om de bocht te kunnen nemen. Enige nadeel bij mij is dat het voorwiel wel eens opzij blijft hangen op een gladde vloer, maar dat kan er ook aanliggen dat het een tweedehandsje is.

Ik had trouwens wel een nieuwe binnenhoes voor de reiswieg gekocht, dat vond ik wel zo fris. Kon ik gewoon bij Prenatal bestellen. Ik betaalde trouwens 350 euro voor het model van 2007 inclusief alle accessoires (voetenzak voor wandelwagen, regenhoes voor reiswieg, luiertas, muskietennet) en de maxicosi (met verkleiner).
Ik heb de mijne al verkocht, Zespri! Misschien heb jij m wel. Is ie zwart? Het is nl wel een mooie wagen, al is het zitgedeelte wat klein. Maar als jouw kind van juli is dan zit is ie nog niet uit de bak? Iig nog niet zo zwaar. Ik vond het echt rotduwen en vriendinnen metzelfde wagen ook. Een vriendin heeft er een dubbelwiel op laten plaatsen en sindsdien doet ie het beter.
quote:RosaP schreef op 01 december 2011 @ 16:19:

[...]

Ik denk dat het een ontzettende uitzondering is: tot 8,9 maanden in een bak? Dan trekken de meeste kinderen zich allang op en willen ze wat zien. Lijkt me dus niet nodig om met zo'n enorm megading. Met ongetwijfeld mindere vering dan moderne exemplaren..

Wel eens gehoord van accessoires ??? Je kunt je kind gewoon omhoog zetten, hoor, en de kap kan naar beneden. Als je kind moe is kan het lekker volledig plat. En als je kind kan zitten, dan zet je gewoon de wandelwageninzet erop.

De vering ??? Die is goddelijk, je kind wiegt er heerlijk in.

Echt, je hebt geen idee van de kwaliteit van vroeger. Vijftig jaar oude kinderwagens zijn een stuk beter dan de plastic exemplaren van nu, die na drie jaar af zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven