Welke kinderwagen??

01-12-2011 10:40 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op het punt om een tweedehands kinderwagen te kopen.

Op marktplaats vind ik vooral Quinny, Mutsy en een Koelstra.

Hebben jullie ervaringen met 1 van deze kinderwagens en hebben jullie tips uit ervaring waar ik op moet letten en wat bv wel en niet handig is (naast de standaard verkooppraatjes die je bij een babywinkel krijgt..).

Zouden jullie een tweedehands wagen kopen of toch voor nieuw gaan?

Ow en is een wagen met 4 wielen handig ? Oh en bijna alle wagens van marktplaats kan je het zitje allen in 1 stand zetten (van je af, en heeft geen stand om het zitje met het gezicht van je baby naar je toe te zetten) is dit een probleem ?

Alvast bedankt voor de tips en het meedenken.

xxx
Persoonlijk zou ik nooit een nieuwe kopen, zoveel geld! Maar het ligt er misschien aan hoeveel kinderen je wilt. Als je al weet dat je er 5 wilt, dan loont het natuurlijk wel
Nee wij gaan niet voor meerdere kinderen en ik vind nieuwe wagens inderdaad ook zooo ontzettend duur. Vandaar dat ik een paar netjes geprijsde op marktplaats had gezien en dan ga je natuurlijk twijfelen..........welke moet ik nemen, voordat ik naar die mensen toe rijdt.

Vandaar dat ik tips vraag aan ervaringsdeskundigen hier (want ik heb er echt nog geen verstand van).
Ik had zelf een nieuwe maar ik zou geen probleem hebben met een tweedehands. Die van ons wordt al 3,5 jaar intensief gebruikt (we hebben twee kinderen vlak op elkaar gekregen) maar hij ziet er nog zo goed als nieuw uit en er is nooit iets stuk gegaan.

Je andere vragen kan ik niet beantwoorden, wij hebben een EasyWalker met drie wielen.
Hoeveel kinderen wil je? Bij meer dan 2 zou ik zeker een nieuwe kopen.

Let op of de bak ruim genoeg is zodat je kind er niet te snel uitgroeit. Ik vind het ook fijn als de bak een beetje hoog is zodat je niet zo hoeft te bukken om je kind er in te leggen of uit te halen.

Ik zelf vind het wel belangrijk dat je kind ook na je toe kan zitten in het wandelwagen gedeelte. Wagen waarbij dit niet kan zou ik niet kopen.

Test even of de wagen nog goed in en uit te klappen is en of de remmen het nog doen. Zijn er opzetstukken bij te krijgen zodat je de maxi cosi er ook op kunt vastklikken.

Bedenk dat je het wandelwagen gedeelte langer gaat gebruiken dan het gedeelte met de reiswieg.

Zelf heb ik een vierwieler. Dit is stabieler. Vraag of je de wagen even op straat mag testen en kijk of hij makkelijk wendbaar is.

Daar zit echt verschil in.
Je kan de mijne kopen
Wij hebben eerst proefgereden met een paar wagens in een babyzaak, gesproken met vrienden over wagens en reviews gelezen op internet. De Easywalker beviel eigenlijk het beste voor onze wensen.

We hebben een prachtige Easywalker op Marktplaats gevonden, die eigenlijk nooit was gebruikt. Was het niet gelukt met een goede op MP, dan hadden we nieuw gekocht.

Ik denk dat het goed is als je eerst kijkt wat je wensen zijn en dan kijkt welke wagen daar het beste bij past.
Ik heb altijd iets moeite met 2e hands karretjes. Heb al 2x er 1 gehad die met kind erin compleet een andere kant op dook. Nivo winkelkarretje. Achteraf bleken die wagens voor de wekenlijkse boodschappen gebruikt te zijn en tig (oppas) kinderen. Compleet uit z'n verband.

Nadeel is dat je dat eigenlijk zonder kind niet echt kan testen voor aankoop. Daarbij is een peuter natuurlijk zwaarder dan een pasgeboren baby.

Verder wilde ik altijd alle losse bekleding kunnen wassen en dan verbaas jeje wat er nog allemaal tussen zo'n bekleding kan kleven. (lees groeien)

Na 3 kinderen moet ik zeggen dat ik de bugaboo en zo'n driewieler het prettigste heb ervaren. Goed wendbaar, degelijk en het feit dat je bij bugaboo zitje kan draaien vond ik erg prettig. Bugaboo tijdens winkelen erg praktisch en driewieler op grote stukken en ruig terrein.

Rekening houden met hoe past hij in de auto...waar stal ik hem..ook niet onbelangrijk. Als je continu een wagen moet inklappen omdat hij in de weg staat is dat ook een punt.
Je zou ook bij dumpzaken kunnen kijken. Nieuwe wagens voor een schappelijk prijsje.

Voor ons was belangrijk dat hij vrij klein opgevouwen kon worden i.v.m. Een kleine auto.

Of er een beetje bergruimte onder zat en of het eenvoudig in te klappen was.

Wij hebben wel een nieuwe. Soms twijfel ik nog of ik niet toch nog naar een ander model had moeten kijken (die kan je nog kleiner opklappen) maar ik vind ruim 1000 euro voor een wagen echt te veel geld...

Wat bij ons uiteindelijk de doorslag gegeven heeft was de degelijkheid van het systeem waar je het zitje en de wagenbak op klikt.
Ik heb een Mutsy transporter en vind het enige nadeel dat de buggy niet onze kant op kan staan. Verder is het een heel wendbare, stabiele kinderwagen. Ik kan bochten met 1 vinger op de duwstang maken.

Bij ons ging het bevestigingspunt van de kap (na 11 maand) kapot en we hebben de kap op laten sturen en kregen 4 weken later een nieuwe kap retour.
Ik heb nu een 2011 model voor de helft van de prijs gekocht in de uitverkoop. Kostte me 350 euro en daarvoor had ik een compleet nieuwe kinderwagen, met allerlei standen, netjes, regenhoezen, maxi cosi adapter en kan van je af en naar je toe. Normaal kost dat ding 700 euro, en het enige verschil met de collectie van 2012 waren de kapjes over de wielen. Die zijn bij mij grijs en op de nieuwe collectie zwart.

Weet ik in ieder geval dat het schoon en fris is!

nb. Die van ons kun je superklein opvouwen. Heet de maxi cosi elea, en wij hebben hem gekocht bij een superbabyzaak in Sliedrecht (even googlen)
Hier ligt de buggy overigens constant in de kofferbak vd auto, we wonen 2 hoog en in de schuur zie ik niet zitten. Als er een oppas heb, staat hij in de galerij onder de trap.

Inmiddels kan ik de buggy met 1 hand uit de kofferbak halen en is dan ook meteen uitgeklapt. Dochter van rond de 11 kilo zit dan op mijn andere arm.
Wij hebben de Joolz Nautic.

Quinny vonden wij het buggy gedeelte erg onhandig (vond het soïso een onhandige wagen) Allemaal met klittenband enzo.

En de Mutsy vond ik erg mooi maar was veel te zwaar en groot. Wij wonen 4 hoog dus niet te tillen en klapte te groot voor de auto in...

Ik zou je eisen op een rijtje zetten en dan gaan kijken bijv. bij prenetal en dan kan je altijd via marktplaats kopen.

Onze eisen waren:

Klein in te klappen (i.v.b.m. kleine kofferbak)

Licht om te dragen (woon 4 hoog)

Handgreep moest wel echt hoog kunnen wij zijn beide lang en om die zelfde reden wilden wij graag dat het kindje wat hoger zit. Bugaboo is bijvoorbeeld erg laag. Dus wij kwamen op de joolz uit en die bevalt echt perfect. 4 wielen en zitje kan inderdaad 2 kanten op! Zag er net 1 staan op MP voor 300,- maar weet niet hoe ik moet linken sorry
Ik had voor een tientje een mooie jaren '60 Koelstra-kinderwagen, met een fantastische vering, en grote wielen. Ingeklapt paste die gemakkelijk in de kofferbak van mijn Citroën BX en de bak was zo groot dat Snoezekind er tot 8/9 maanden inpaste, daarna omgebouwd naar wandelwagen. Jarenlang plezier van gehad.

Die "bureaustoelen-met-een-maxicosi" vind ik echt te lelijk voor woorden, en je kind kan er voor mijn gevoel niet lekker (plat) in liggen.

Zoiets had ik, maar ik had hem in witte skai.

Soms staan ze zomaar gratis op het forum (is al weg).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Als je vierhoog woont, heb je volgens mij meer aan een goede draagzak. Een Babybjorn is GEEN goede, trouwens.

De Glückskäfer wandelt een stuk prettiger, 10 kilo dreumes op mijn buik was geen enkel probleem tijdens een wandeling in de Pyreneeën.

Fijne draagzak.
Als ik jou was zou ik eens in de winkel gaan kijken en daar wat rondwandelen. Dat heb ik laatst ook een gedaan en was zeer nuttig. Toen ik binnen kwam zag ik door de bomen het bos niet meer, maar na drie uurtjes had ik de perfecte wagen. Als je niet nieuw wilt kopen kun je deze dan naderhand op marktplaats zoeken.
Zo das al heel veel tips om rekening mee te houden !!

Wij wonen in een appartement op bijna begane grond (om bij de voordeur te komen moeten we 6 traptreden op, dus klein trapje).

Ik wil idd een draagzak kopen voor erbij en die Gluckskäfer ziet er idd beter uit dan de Babybjorn!
Ik heb trouwens een Mutsy 4-rider single spoke standard. De overwegingen waren hierbij dat hij hoog is (we zijn allebei nogal lang), ook staat de bak hoog in het frame, kan het zitje twee kanten uit staan en liep hij gewoon prettig. Nog geen praktijkervaring ermee nog :-)
quote:eenelfje schreef op 01 december 2011 @ 11:49:

Zo das al heel veel tips om rekening mee te houden !!

Wij wonen in een appartement op bijna begane grond (om bij de voordeur te komen moeten we 6 traptreden op, dus klein trapje).

Ik wil idd een draagzak kopen voor erbij en die Gluckskäfer ziet er idd beter uit dan de Babybjorn!Ik zie de voordelen van de Glucksafer tov de Babybjorn niet zo. Als je een echt goede drager wilt: Manduca.
Wij hebben een Maxi-Taxi Citi (tweedehands gekregen indertijd) dat is een buggy die je in eerste instantie ombouwt naar kinderwagen (zit een prachtige reiswieg bij), je kan de Maxi Cosi erop klikken (met een soort adapter opzetdingen) en als je kindje wat groter wordt dus als buggy. Geweldig ding, lichtgewicht en zeer compact in te klappen (handig als je niet zo'n grote achterbak hebt in de auto)

In de buggy zelf kijkt je kindje van je af, maar als je de Maxi Cosi erop klikt, kijkt je kindje juist naar je toe.

Link met paar foto's hier. Ik zou deze echter nooit nieuw gekocht hebben, want veel te duur inderdaad.
quote:snoesje666 schreef op 01 december 2011 @ 11:30:

Ik had voor een tientje een mooie jaren '60 Koelstra-kinderwagen, met een fantastische vering, en grote wielen. Ingeklapt paste die gemakkelijk in de kofferbak van mijn Citroën BX en de bak was zo groot dat Snoezekind er tot 8/9 maanden inpaste, daarna omgebouwd naar wandelwagen. Jarenlang plezier van gehad.

url]

Ze hebben inderdaad een grote bak waar kind lang in kan. Ze hebben een goede vering en zijn stabiel maar in vergelijking met de wagens van tegenwoordig zijn ze erg onhandig te sturen.

Daardoor zou het voor mij geen optie zijn.
quote:sosofie schreef op 01 december 2011 @ 11:55:

[...]

Ik zie de voordelen van de Glucksafer tov de Babybjorn niet zo. Als je een echt goede drager wilt: Manduca.

De Manduca ziet er leuk en goed uit, waarschijnlijk was hij in 2002 nog niet te koop ? Ik heb hem toen in elk geval niet gezien.

Blijkbaar gaat de Manduca pas vanaf vier maanden ?

De Glückskäfer kan vanaf 6 weken, tot een jaar of drie (als rugdrager). We hebben hem twee jaar lang intensief gebruikt (voor één kind), en hij is nog steeds als nieuw. Omdat hij van 100% katoen is, kunnen we hem gewoon in de wasmachine wassen. De Babybjorn hoor ik alleen maar klachten over, dat een kind dragen snel te zwaar zou zijn.
Dat ding is niet ergonomisch, en ik betwijfel of de beentjes en het kontje goed zitten onder die zak. Zo'n ondoorzichtig ding zou ik niet aanschaffen. Koop een goede drager, als je er graag een wil. Bondolino, Marsupi, Beco, Manduca, allemaal prima. De eerste twee kunnen uitstekend direct vanaf de geboorte.
Correctie, ik heb even verder gekeken: de beentje en het kontje zitten best netjes. Echter de drager heeft geen heupband, dat lijkt me niet zo comfortabel. Hoe hoog is het rugpand?
Ik heb wel een nieuwe wagen gekocht, maar heb echt gekeken naar wat voor ons persoonlijk handig is. We zijn beide best lang en daarom wilde ik perce een wagen met hoge bak. Ook moest het handvat makkelijk te verstellen zijn, omdat mijn schoonmoeder hem regelmatig gaat gebruiken als ze op past. Qua wielen wilde ik geen opblaasbanden, omdat deze lek kunnen gaan en ik heb geen zin om te moeten pompen of vervangen ofzo. Daarnaast gebruik ik de wagen vooral voor in de stad en ga er niet vaak het bos mee in ofzo. Verder vond ik het handig als het zitje naar voren en achteren gezet kan worden. Ben uiteindelijk op de stokke xplory uitgekomen. Heb aantal wagen geprobeerd in de winkel en deze vond ik het fijnst rijden. Met 1 hand draai je hem om zijn as en de wielbasis is vrij klein, waardoor je in winkels makkelijk overal tussendoor kan. Heb wel gekeken op mp overigens, maar vond eigenlijk niks wat qua kleur mooi was. En de oudere modellen hadden nogal wat kinderziektes die er in het 2011 model uit zijn (zoals het voetenplankje van het zitje, die kan nu met 1 hendel ipv dat je aan 2 kanten moet duwen en dan ook nog dat ding moet in- of uitschuiven).

Ik zou dus idd even rond gaan kijken in de winkel en dan je keus maken. Wat de 1 fijn vind hoeft de ander nog niet fijn te vinden. Gewoon even een winkel zoeken die veel verschillende wagens heeft staan en even lekker rondrijden met alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven