goedkoper in Duitsland?

01-12-2011 19:48 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen dus zet ik het maar bij overige. :-)

Wij gaan dit weekend naar Duitsland en wel naar Keulen. We gaan een nacht in een hotel slapen, en kerst markten bezoeken.

Nu weet ik dat Duitsland wat goedkoper is met een aantal dingen, maar weer eigenlijk niet wat. Ben namelijk nooit in Duitsland geweest!

Weten jullie wat ik lekker goedkoop in kan slaan voor mee terug te nemen naar Nederland? Mag van alles zijn zoals uiterlijke verzorging, kleding, eten enz.

En is uit eten ook stukken goedkoper?

Vind het wel interessant

Bedankt allemaal.
Drogisterijartikelen! Zijn heel goedkoop (in de UK trouwens ook).
fladder in "weekendje duitsland wat allemaal kopen i..."

Dit is een oud topic met heel veel tips.
@ leeuw

Dankjewel!
quote:achnein schreef op 01 december 2011 @ 19:53:

Drogisterijartikelen! Zijn heel goedkoop (in de UK trouwens ook).Je hebt gelijk, echter de artikelen zijn in Duitsland niet goedkoop, maar NORMAAL omgeprijst van de mark naar de euro, in tegenstelling tot ons, waar van een gulden een euro is gemaakt.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Veel plezier in Duitsland, Bianca.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Graag gedaan!
uit eten gaan is idd ook goedkoper.

Boodschappen ook, de drogist idd ook in het bijzonder. Maar ook zaken als paracetamol ed. Maar om dat nou in te gaan slaan?

Hier (zweden) is de drogist juist duur, doosje simpele pcm kost al gauw 3 euro...
Uit eten gaan is idd ook veel goedkoper, meestal een dagmenu of schotel voor rond een tientje pp.

Kaffee mit kuchen ( koffie met gebak) is meestal niet heel veel goedkoper maar duits gebak is vaak wel erg lekker, kasetorte ( kwarktaart) of bienenstich (soort kruimelcake met honing) heerlijk!
Luiers! Veel goedkoper! Tenminste, het huismerk dan, van de pampers weet ik het niet. Maar je moet ze maar net nodig hebben.
Drank, rum, vodka, bakartikelen, kindervoeding, vlees.
quote:Annali70 schreef op 01 december 2011 @ 20:19:

Kaffee mit kuchen ( koffie met gebak) is meestal niet heel veel goedkoper maar duits gebak is vaak wel erg lekker, kasetorte ( kwarktaart) of bienenstich (soort kruimelcake met honing) heerlijk!De soorten gebak die jij noemt misschien wel, maar pas op met slagroom, die is in Dld ongezoet!
Ik ga maandelijks naar Dld om boodschappen te doen. Wij kopen altijd:

wasmiddel

drank

bier (veel meer keuze)

bratwurst

brathering

kruiden voor over de aardappels

duitse mayo

luiers
Ik krijg er een punthoofd van!
O, en Playmbil en Lego zijn ook vaak goedkoper!
Ik krijg er een punthoofd van!
speelgoed is vaak ook goedkoper net als veel dingen voor kleine kinderen. Autostoeltjes, draagdoeken, dat soort dingen.

En alcohol! Heel goedkoop en gewoon in de supermarkt te krijgen.

En ook niet duur zijn bakspullen voor taarten en decoratie etc. Het assortiment is ook heel groot.

Uit eten is inderdaad voordelig. Als je echt een supermarkttripje wil doen zijn er bij veel supermarkten ook bakkerijen. Daar kan je vaak de hele dag een ontbijt bestellen voor een zacht prijsje. Met thee, sap, broodjes, beleg etc. Vaak kan je de broodjes dan zelf kiezen uit het gehele assortiment. Dus rond lunchtijd naar de supermarkt
quote:Pigbull schreef op 01 december 2011 @ 20:46:

[...]

De soorten gebak die jij noemt misschien wel, maar pas op met slagroom, die is in Dld ongezoet!Haha, inderdaad. Vroeger kreeg ik alleen slagroom op vakantie (DU dus). En daarom vind ik gezoete slagroom nog steeds heel vies!
Kranten en illus. zijn ook billiger dan hier.

Parkeren met de auto ook. Vervoer per trein is ook goedkoper.

Vitaminepreparaten ook, maar paracetal is juist hier goedkoper.

Wasmiddel, zeep, inlegkruisjes etc is daar weer goedkoper.

Mascara scheelt soms de helft daar!

Wimper/wenkbrauwverf swiss o par koop ik daar voor 6,76 en hier voor het dubbele bijna!

Fijne trip hoor!
Waspoeder, bijv. Dalli

En Duits snoep is ook vaak lekkerder. Hier is het toch vooral veel suiker met een beetje chocola en daar zit er vaak meer chocola in.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:Chadidja schreef op 01 december 2011 @ 20:20:

Luiers! Veel goedkoper! Tenminste, het huismerk dan, van de pampers weet ik het niet. Maar je moet ze maar net nodig hebben.Pampers (Baby Dry) vind je in Duitsland vanaf (regulier) 8.45 euro (Rossmann), en in de aanbieding vind je ze voor 6.95. Scheelt toch ook weer aardig met NL.
Wil dit topic weer nieuw leven inblazen aangezien ik vandaag in Duitsland boodschappen heb gedaan en getankt. Zag op mijn kassabon dat lang niet alles goedkoper is in Duitsland, maar veel scheelt het ook niet (centenwerk). Wat nu echter wel extreem veel goedkoper is, is de benzine. Eur 1,57 tegen Eur 1,72 hier bij de Tinq. Ook het vlees is een stuk goedkoper en natuurlijk de toiletartikelen.

Hebben jullie nog meer tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven