Mode & Beauty alle pijlers

Kleding voor congres, tips?

23-11-2011 14:34 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerdaags ga ik op congres voor 5 dagen, temperatuur aldaar rond de 5 graden buiten.

Nu heb ik wel nog paar setjes, donker jurkje, net vrouwelijk pak.

Maar hebben jullie nog leuke ideeen?

Het is wel vrij netjes...

Zit nu zelf te twijfelen om dit jurkje te kopen. Maar wat doe je daar overheen? Want zo is het te koud...
Die jurk van LaDress is wel mooi. De grijze van Vanilia vind ik minder.

Primark heeft ook wel een aardige zakelijke collectie (jasjes, blouses, rokken en broeken in neutrale kleuren). Ik vind het vreselijk saai, maar ik hoef het dan ook niet aan. Is Claudia Sträter niet wat, of Filippa K.? Karen Millen? Of zoiets? Het idee dan, ik denk dat dit merk iets boven je budget is. Formeel, niet te sexy (al kun je niet goed zien hoe lang hij is) en niet saai grijs.
quote:Jarek03 schreef op 23 november 2011 @ 14:47:

Hangt een beetje van het soort congres af. In mijn vakgebied zouden jurkjes erg overdressed zijn. Ik trek meestal gewoon een nette broek met bijpassend jasje aan. Kun je nooit misgaan. Bovendien heb ik altijd het idee dat sommige kleding (en sommige jurkjes vallen daar onder) enorm afleidt van het gespreksonderwerp. Sommige vrouwen krijgen heel veel aandacht, maar dat gaat niet echt over de inhoud, zeg maar. Persoonlijk vind ik dat helemaal niks, vandaar altijd de 'veilige' keus.Ik denk daar anders over.Ik vind het juist handig om je opvallend te kleden bij een presentatie.Mensen herkennen je dan makkelijker en komen nog de hele dag een praatje maken. Ik denk niet dat het afleid als je er vrouwelijk uitziet. Ik heb in elk geval nog niet gemertkt dat mensen mijn boodschap niet horen.Maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak.
quote:rosie76 schreef op 23 november 2011 @ 21:37:

[...]

Ik denk daar anders over.Ik vind het juist handig om je opvallend te kleden bij een presentatie.Mensen herkennen je dan makkelijker en komen nog de hele dag een praatje maken. Ik denk niet dat het afleid als je er vrouwelijk uitziet. Ik heb in elk geval nog niet gemertkt dat mensen mijn boodschap niet horen.Maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak.

Eens! Natuurlijk niet te opvallend, maar een beetje afwijken mag best. Al die vrouwen die zo veilig gekleed gaan in pakken, zien er allemaal hetzelfde uit. Mijn mening dan he...

Ik zou persoonlijk wel voor een jurkje met op z'n minst driekwartmouw gaan, want een blouse of shirt onder zo'n jurkje is vaak niet mooi. Een mooi jasje kan natuurlijk wel.
Ik zou een mooi jasje erop dragen en idd geen shirtje onder. Dat vind ik zo boerentrienerig staan!
De driekwart mouw heeft inderdaad eigenlijk ook mijn voorkeur - maar ik vind het zo'n leuk jurkje
:( hij is er niet meer...

Wel grijs jurkje met 3/4 mouw gepast, maar die kreeg ik n iet zelfstandig dicht... Lijkt me wel gewenst...
Door rits op de rug?

Als je daar een touwtje doorheen trekt, kan je 'm wel zelf dicht krijgen.

Wanneer is het congres? M.a.w., hoe lang heb je nog om te zoeken?
Ik zelf ga vaak voor een mooie donkere jeans, een leuk topje (eventueel met een leuk kleurtje) en daarover een mooie getailleerde blazer.

Ik heb onlangs bij Mango een mooie zwarte blazer gekocht, beetje glanzend, iets van een 60-70euro denk ik.

Kan je heel gekleed dragen, of wat meer casual op een toffe jeans en t-shirt. Ook van de H&M heb ik zo wat leuke blazers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven