Kleding voor congres, tips?
woensdag 23 november 2011 om 14:34
Eerdaags ga ik op congres voor 5 dagen, temperatuur aldaar rond de 5 graden buiten.
Nu heb ik wel nog paar setjes, donker jurkje, net vrouwelijk pak.
Maar hebben jullie nog leuke ideeen?
Het is wel vrij netjes...
Zit nu zelf te twijfelen om dit jurkje te kopen. Maar wat doe je daar overheen? Want zo is het te koud...
Nu heb ik wel nog paar setjes, donker jurkje, net vrouwelijk pak.
Maar hebben jullie nog leuke ideeen?
Het is wel vrij netjes...
Zit nu zelf te twijfelen om dit jurkje te kopen. Maar wat doe je daar overheen? Want zo is het te koud...
woensdag 23 november 2011 om 14:44
Leuk jurkje. Je zou het met een jasje kunnen dragen, of een eenvoudig vestje. Of een dun coltruitje eronder als je daarvan houdt.
Donkere kleding kan je wat persoonlijker maken met accessoires, sjaals of panty's met prints bijvoorbeeld. Zo kan je ook twee dagen dezelfde jurk aan. Een pak kan je ook apart dragen: jasje met andere broek of rok of over een jurk, broek met een overhemd of vestje.
Donkere kleding kan je wat persoonlijker maken met accessoires, sjaals of panty's met prints bijvoorbeeld. Zo kan je ook twee dagen dezelfde jurk aan. Een pak kan je ook apart dragen: jasje met andere broek of rok of over een jurk, broek met een overhemd of vestje.
woensdag 23 november 2011 om 14:47
Hangt een beetje van het soort congres af. In mijn vakgebied zouden jurkjes erg overdressed zijn. Ik trek meestal gewoon een nette broek met bijpassend jasje aan. Kun je nooit misgaan. Bovendien heb ik altijd het idee dat sommige kleding (en sommige jurkjes vallen daar onder) enorm afleidt van het gespreksonderwerp. Sommige vrouwen krijgen heel veel aandacht, maar dat gaat niet echt over de inhoud, zeg maar. Persoonlijk vind ik dat helemaal niks, vandaar altijd de 'veilige' keus.
woensdag 23 november 2011 om 14:50
Met de airco aan heb ik het snel fris of last van de luchtstroom, dus liever mouwen...
Mijn broekpak heeft een rood streepje, is daarom moeilijk met andere kledingstukken te combineren, helaas.
Ik vind mezelf er raar uitzien in coltrui of bloes onder een jurkje, dus ergens heb ik daar interne weerstand tegen...
Mijn zwarte en donkergrijze jurkje gaan inderdaad mee, met accessoires. Maar wil zo graag 1 of 2 nieuwe setjes erbij...
Mijn broekpak heeft een rood streepje, is daarom moeilijk met andere kledingstukken te combineren, helaas.
Ik vind mezelf er raar uitzien in coltrui of bloes onder een jurkje, dus ergens heb ik daar interne weerstand tegen...
Mijn zwarte en donkergrijze jurkje gaan inderdaad mee, met accessoires. Maar wil zo graag 1 of 2 nieuwe setjes erbij...
woensdag 23 november 2011 om 14:52
Mooi jurkje, maar eens met Jarek en Borderwalk (en kwa combies ook met Liquorice). Ik zie op die site van Vanilia heel veel leuke jurkjes (fout, fout, fout Anna), ook die van iets dunnere stof zijn denk ik en wel langere mouwen hebben en iets minder opvallend mooi zijn. Goeie jas en warme schoenen/laarzen lijken me belangrijker, binnen is het toch ws vrij warm.
(en bedankt , dit gaat niet goed zijn voor plasticfantastic...)
(en bedankt , dit gaat niet goed zijn voor plasticfantastic...)
woensdag 23 november 2011 om 14:54
@Jarek:
Ik moet een presentatie houden, dan kies ik denk ik ook niet voor een rode jurk, maar hou ik het op safe en grijs...
Congressen in mijn vakgebied zijn meestal tikje netter nog dan "zakelijke" kleding, zeker in het buitenland.
Maar neem denk ik wel ook een grijsblauwe chino met corduroy jasje mee, maar dat kan niet aan op dag van presentatie...
Mannen lopen vrijwel allemaal in pak, hoewel hoe ouder ze worden, hoe vaker het pak weer verwisseld wordt voor nette broek met jasje.
Maar goed, als "jongeling" moet ik nog behoorlijk netjes gekleed...
Ik moet een presentatie houden, dan kies ik denk ik ook niet voor een rode jurk, maar hou ik het op safe en grijs...
Congressen in mijn vakgebied zijn meestal tikje netter nog dan "zakelijke" kleding, zeker in het buitenland.
Maar neem denk ik wel ook een grijsblauwe chino met corduroy jasje mee, maar dat kan niet aan op dag van presentatie...
Mannen lopen vrijwel allemaal in pak, hoewel hoe ouder ze worden, hoe vaker het pak weer verwisseld wordt voor nette broek met jasje.
Maar goed, als "jongeling" moet ik nog behoorlijk netjes gekleed...
woensdag 23 november 2011 om 14:57
woensdag 23 november 2011 om 15:07
quote:piiar schreef op 23 november 2011 @ 14:59:
@Jarek - ik heb keurige kleding die niet afleidt van mijn boodschap, die doe ik die dag aan. Maar verder vind ik dat een beetje vrolijkheid wel mag binnen de overwegend donkergrijs en zwart geklede medecongresganger.
Ik vrees dat ik daar erg conservatief in ben *opoe*
Zeker als je van nature al een 'lekker ding' bent (gezien maten en verhoudingen heb ik zo'n idee) wil ik je er eigenlijk alleen op attent maken dat mannen je dan wel eens anders bekijken dat 'de deskundige piiar'. Een paar jaar geleden ben ik zelf wel eens in zo'n valkuil getrapt namelijk. Helemaal geen spannende jurkjes hoor, maar tussen al dat grijs toch voldoende om op te vallen. Kreeg veel aandacht, maar achteraf moeten constateren dat dit vooral vanwege het zicht was en niet zozeer vanwege inhoudelijke kwaliteiten.
Maar goed, je moet er maar mee doen wat je wilt hoor, dit zijn slechts my 2 cents!
@Jarek - ik heb keurige kleding die niet afleidt van mijn boodschap, die doe ik die dag aan. Maar verder vind ik dat een beetje vrolijkheid wel mag binnen de overwegend donkergrijs en zwart geklede medecongresganger.
Ik vrees dat ik daar erg conservatief in ben *opoe*
Zeker als je van nature al een 'lekker ding' bent (gezien maten en verhoudingen heb ik zo'n idee) wil ik je er eigenlijk alleen op attent maken dat mannen je dan wel eens anders bekijken dat 'de deskundige piiar'. Een paar jaar geleden ben ik zelf wel eens in zo'n valkuil getrapt namelijk. Helemaal geen spannende jurkjes hoor, maar tussen al dat grijs toch voldoende om op te vallen. Kreeg veel aandacht, maar achteraf moeten constateren dat dit vooral vanwege het zicht was en niet zozeer vanwege inhoudelijke kwaliteiten.
Maar goed, je moet er maar mee doen wat je wilt hoor, dit zijn slechts my 2 cents!
woensdag 23 november 2011 om 15:18
Ik ben het ook wel met je eens Jarek.
Ben er ook wel conservatief in. Het gaat om mijn verhaal en niet om mijn uiterlijk. Kan er ook niet tegen als mensen me alleen op borsthoogte aankijken - daarom ook absoluut geen decollete. Doe mijn haar vast, zet mijn bril op. Ik wil toch zo serieus mogelijk lijken.
Maar ik heb nu voor winter eigenlijk te weinig congreskleding, dus wil er wat bij... En dan keek ik nu naar wat meer kleur.
Ik vind deze jurk ook een mogelijkheid - maar die heb ik nog niet in het echt gezien. En vrees dat ik momenteel iets te wit ben voor die kleur grijs.
Ben er ook wel conservatief in. Het gaat om mijn verhaal en niet om mijn uiterlijk. Kan er ook niet tegen als mensen me alleen op borsthoogte aankijken - daarom ook absoluut geen decollete. Doe mijn haar vast, zet mijn bril op. Ik wil toch zo serieus mogelijk lijken.
Maar ik heb nu voor winter eigenlijk te weinig congreskleding, dus wil er wat bij... En dan keek ik nu naar wat meer kleur.
Ik vind deze jurk ook een mogelijkheid - maar die heb ik nog niet in het echt gezien. En vrees dat ik momenteel iets te wit ben voor die kleur grijs.
woensdag 23 november 2011 om 15:19
woensdag 23 november 2011 om 15:20
Ik vind de rode jurk supermooi en ik zou er voor gaan. Zoveel mensen zien er al zo suf en grijze muizerig uit. Als je dit draagt zegt dat gewoon iets over je persoonlijkheid en val je gewoon een beetje op tussen alle congres-mutsen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
woensdag 23 november 2011 om 15:31
quote:piiar schreef op 23 november 2011 @ 15:18:
Je raadt nooit welke jurk ik pas in mijn kast heb gehangen
Is een mooie jurk, maar verhult weinig hoor! Met een jasje moet het wel kunnen. En bruin zonder zon een idee? Lancome heeft een hele goede, dan zie je er nét even iets frisser uit zonder dat je ervoor onder de zonnebank hoeft...
Je raadt nooit welke jurk ik pas in mijn kast heb gehangen
Is een mooie jurk, maar verhult weinig hoor! Met een jasje moet het wel kunnen. En bruin zonder zon een idee? Lancome heeft een hele goede, dan zie je er nét even iets frisser uit zonder dat je ervoor onder de zonnebank hoeft...
woensdag 23 november 2011 om 15:42