Gordijnen overdag

02-12-2011 08:06 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pinks als ze opstaat: douchen, aankleden, koffie maken en ondertussen rondje huis doen om gordijnen open te gooien. Constatering: grrrr jakkes het is nog donker. Pinks exit naar werk.

Pinks als ze thuiskomt: schoenen uit, kachel aan, rondje huis doen om gordijnen dicht te doen. Constatering: zo vroeg donker! Pinks op bank.

Groot moreel dilemma dat ik deze vrijdag met jullie wil tackelen: waarom zou ik de gordijnen eigenlijk soïso nog open doen? Zijn er hier werkenden die ook weg gaan in het donker en thuis komen in het donker en ze inderdaad dicht laten? Of wordt dat beschouwd als asociaal gedrag?

(deze vraag is geïnspireerd doordat ik me vanochtend briljant had verslapen en geen tijd had voor gordijnen-koffie. Onderweg naar mn werk bedacht ik me: eigenlijk wel gezellig om thuis te komen in het donker in een huis waar de gordijnen al gesloten zijn, dus waarom laat ik het op dat soort dagen niet zo?)
quote:jusa schreef op 02 december 2011 @ 10:50:

Ben ik de enige die de gordijnen in de woonkamer open doet voordat ik ga slapen?

Die van de slaapkamer blijven bij ons ook wel eens dicht hoor......

Doe ik ook weleens, 's avonds of als ik 's nachts naar de WC moet en dus toch door de kamer kom, gordijnen open en naar buiten kijken. En daarna niet meer dicht, toch niet nodig.

In de slaapkamer blijven ze wel dicht s nachts en die vergeet ik s ochtends ook weleens bij het open maken.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik toch benieuwd... waarom zou je de gordijnen weer open doen voor je gaat slapen?

Ik heb ze in de slaapkamer wel open e nde luxaflex iets gekanteld, zodat ik geen inkijk heb, maar ik wel wat licht van de maan kan zien. Dan stoot ik me tenminste niet als ik 's nachts naar de wc moet.

Ik doe de gordijnen 's morgens wel open voor we weggaan. En 's avonds inderdaad al vrij snel na thuiskomst weer dicht. Maar de planten en de beesten willen wel wat daglicht overdag.

Ik maak het bed 's morgens wel op, maar dan niet keurig dichtgeslagen met een sprei erop ofzo. We slaan het open, trekken het strak, kloppen de kussens op en zetten het slaapkussen vooraan, zodat het kan luchten. Het ziet er dus wel netjes uit, maar dan is het wel fris 's avonds.

Ik vind het fijn als mn huis netjes is als ik thuiskom...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven