Wat te doen in Zoetermeer?
woensdag 22 juli 2026 om 18:09
Binnenkort moet ik op een doordeweekse dag een middag slijten in en om Zoetermeer. We komen vanuit het westen en op weg naar huis heeft partner een afspraak in Zoetermeer.
Ik ben met twee kinderen en twee senioren. Partner zet ons ergens af om vervolgens met de auto naar zijn afspraak te gaan en ons na een paar uur weer op te pikken. We kunnen ons ter plaatse dus alleen te voet verplaatsen.
Tips voor activiteiten, speeltuinen, musea zijn welkom. We willen liever niet nog €100 uitgeven aan de activiteit zelf. We hebben wel een museumkaart.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ben met twee kinderen en twee senioren. Partner zet ons ergens af om vervolgens met de auto naar zijn afspraak te gaan en ons na een paar uur weer op te pikken. We kunnen ons ter plaatse dus alleen te voet verplaatsen.
Tips voor activiteiten, speeltuinen, musea zijn welkom. We willen liever niet nog €100 uitgeven aan de activiteit zelf. We hebben wel een museumkaart.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
woensdag 22 juli 2026 om 19:00
woensdag 22 juli 2026 om 19:01
Shoppen en hapje/drankje in het Stadshart? Misschien staat hier wat tussen voor je https://www.uitagendazoetermeer.nl/uitagenda
Persoonlijk vind ik het een stad om zo snel mogelijk weg te wezen.
Persoonlijk vind ik het een stad om zo snel mogelijk weg te wezen.
woensdag 22 juli 2026 om 19:17
Leuk voor de kids (afhankelijk van hun leeftijd), maar voor de senioren niet echt denk ik.
woensdag 22 juli 2026 om 20:26
Je zou naar Het Geertje kunnen gaan. Het is in Zoeterwoude, maar erg dicht bij Zoetermeer. Het is een boerderij met verschillende soorten dieren en er is ook een boerderijwinkel bij. Tevens kun je er een bootje huren en kun je naar Ijsboerderij de Jong in Weipoort varen om daar even aan te meren en een ijsje te eten.
Wat de anderen ook zeggen, Zoetermeer zelf vind ik persoonlijk vrij weinig aan. Als je van kringloopwinkels houd, zou je nog kunnen kijken of de Pelgrimshoeve open is op de dag dat je gaat.
Wat de anderen ook zeggen, Zoetermeer zelf vind ik persoonlijk vrij weinig aan. Als je van kringloopwinkels houd, zou je nog kunnen kijken of de Pelgrimshoeve open is op de dag dat je gaat.
woensdag 22 juli 2026 om 21:13
Ach, 130.000 inwoners vinden het er prima, dus een middagje daar zal je ook wel overleven.
Voor musea moet je er niet zijn. Maar bij mooi weer en geen blauwalg is er een leuk strand aan het Zoetermeerse meer. Daar in de buurt zit ook een leuke geitenboerderij 't Geertje (vrij bekend) en leuk wandelen of bootje varen is daar ook mogelijk.
Lever shoppen, het stadshart trekt miljoenen bezoekers per jaar, dus ook prima voor een middagje. Genoeg keuze voor lunch of koffiebreak ook. Eventueel maak je nog even de oversteek naar de historische Dorpsstraat, is een leuk, kort wandelingetje. Moet je dan nog steeds te veel tijd stukslaan, de bios zit ook in het Stadshart
Of je neemt zwempakken mee en laat je afzetten bij het binnenzwembad of het gloednieuwe wellnessding dat er tegenover zit.
Snowworld of de schaatsbaan kan ook nog. Al met al is het zeker geen toeristenmagneet maar om nu te doen alsof niemand daar ooit een prima middag zou kunnen doorbrengen, is ook wat overdreven.
Voor musea moet je er niet zijn. Maar bij mooi weer en geen blauwalg is er een leuk strand aan het Zoetermeerse meer. Daar in de buurt zit ook een leuke geitenboerderij 't Geertje (vrij bekend) en leuk wandelen of bootje varen is daar ook mogelijk.
Lever shoppen, het stadshart trekt miljoenen bezoekers per jaar, dus ook prima voor een middagje. Genoeg keuze voor lunch of koffiebreak ook. Eventueel maak je nog even de oversteek naar de historische Dorpsstraat, is een leuk, kort wandelingetje. Moet je dan nog steeds te veel tijd stukslaan, de bios zit ook in het Stadshart
Of je neemt zwempakken mee en laat je afzetten bij het binnenzwembad of het gloednieuwe wellnessding dat er tegenover zit.
Snowworld of de schaatsbaan kan ook nog. Al met al is het zeker geen toeristenmagneet maar om nu te doen alsof niemand daar ooit een prima middag zou kunnen doorbrengen, is ook wat overdreven.
woensdag 22 juli 2026 om 21:18
Dat stemt hoopvol
Kinderboerderij bestaat nog zie ik. Dat zou nog wel een optie kunnen zijn. Maar of we het daar de hele middag volhouden vraag ik me af.
Archeon is ook leuk.
Trein is niet echt een optie helaas.
Bedenk me dat hij mogelijk wel nog met iemand terug kan rijden. Ga dat even bespreken voor ik me ga verliezen in doemscenarios.
Kinderboerderij bestaat nog zie ik. Dat zou nog wel een optie kunnen zijn. Maar of we het daar de hele middag volhouden vraag ik me af.
Archeon is ook leuk.
Trein is niet echt een optie helaas.
Bedenk me dat hij mogelijk wel nog met iemand terug kan rijden. Ga dat even bespreken voor ik me ga verliezen in doemscenarios.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
woensdag 22 juli 2026 om 21:25
En als het je toch ondoenbaar lijkt in dat vreselijke Zoetermeer, dan kun je je laten afzetten bij een van de vele randstadrailhaltes in Zoetermeer. Je zit vanaf bijvoorbeeld halte Voorweg laag in zo'n 20 minuten in het centrum van Den Haag.
mabel wijzigde dit bericht op 22-07-2026 21:36
2.52% gewijzigd
woensdag 22 juli 2026 om 21:31
woensdag 22 juli 2026 om 22:41
Zoveel zielen, één gedachte
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in