Wat te doen in Zoetermeer?

22-07-2026 18:09 73 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort moet ik op een doordeweekse dag een middag slijten in en om Zoetermeer. We komen vanuit het westen en op weg naar huis heeft partner een afspraak in Zoetermeer.
Ik ben met twee kinderen en twee senioren. Partner zet ons ergens af om vervolgens met de auto naar zijn afspraak te gaan en ons na een paar uur weer op te pikken. We kunnen ons ter plaatse dus alleen te voet verplaatsen.

Tips voor activiteiten, speeltuinen, musea zijn welkom. We willen liever niet nog €100 uitgeven aan de activiteit zelf. We hebben wel een museumkaart.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Nationaal Videogame museum
Gewoon met de trein naar huis is geen optie?
Lijkt me niet handig, er hangt een tijdslot aan vast.
Woensdag & vrijdag
3 uur: 12.00-15.00 of 15.00-18.00 uur: €19,- pp
Museumkaart nvt
Wacht nooit op een bus of een man want over 15 minuten komt er weer 1
Jullie door met de auto, en hij met de trein naar huis?
Zoetermeer is echt geen hol aan
Misschien naar Snowworld? Iets drinken voor de ouderen en evt. de sneeuw in voor de kinderen.

Ergens een high tea doen?

Zoetermeer vind ik niet de meest gezellige stad van het land maar daar vroeg je niet om. 🙂
Misschien kan hij jullie in Den Haag afzetten en ophalen?
Is niet al te ver van Zoetermeer.
Of het Archeon in Alphen aan den Rijn, museumkaart geldig, niet ver van de snelweg.
Voor je partner extra reistijd maar geen idee wat je een paar uur in Zoetermeer zou kunnen doen.
Shoppen en hapje/drankje in het Stadshart? Misschien staat hier wat tussen voor je https://www.uitagendazoetermeer.nl/uitagenda

Persoonlijk vind ik het een stad om zo snel mogelijk weg te wezen.
Middagje skieën (boek een les) en dan zo snel mogelijk weer verder.
moiren wijzigde dit bericht op 22-07-2026 19:12
12.40% gewijzigd
Everything is possible for the one who believes.
Ik zou partner de trein naar huis laten pakken. Zoetermeer is lelijk en saai.
KatjaSasja schreef:
22-07-2026 18:33
Nationaal Videogame museum
Leuk voor de kids (afhankelijk van hun leeftijd), maar voor de senioren niet echt denk ik.
Mijn 1e gedachte was ook: 'niks. Blijf er vooral weg' (ik heb er jaren gewoond)

Maar daar heb je vast niks aan dus ik denk dan; het balij-speelbos en kinderboerderij. (Als dat nog bestaat? Ff googlen?)
Eerlijk gezegd zou ik me in Delft laten dumpen.
Wacht nooit op een bus of een man want over 15 minuten komt er weer 1
Zoetermeer deed (doet?) altijd zo wanhopig zijn best om over te komen als bruisende, levendige stad waar van alles te doen was(is?)

Das mooi mislukt, als je de reacties in dit topic zo leest :proud:
Sylvia*50 schreef:
22-07-2026 19:28
Eerlijk gezegd zou ik me in Delft laten dumpen.
Dat ja. Of Den Haag / Scheveningen.
Enige dat ik daar leuk vind, is Snowworld.
Je zou naar Het Geertje kunnen gaan. Het is in Zoeterwoude, maar erg dicht bij Zoetermeer. Het is een boerderij met verschillende soorten dieren en er is ook een boerderijwinkel bij. Tevens kun je er een bootje huren en kun je naar Ijsboerderij de Jong in Weipoort varen om daar even aan te meren en een ijsje te eten.

Wat de anderen ook zeggen, Zoetermeer zelf vind ik persoonlijk vrij weinig aan. Als je van kringloopwinkels houd, zou je nog kunnen kijken of de Pelgrimshoeve open is op de dag dat je gaat.
Eens met TinyTiny
Ga skieen verder is er geen ..... te vinden daar

Of ga naar Delft
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Ach, 130.000 inwoners vinden het er prima, dus een middagje daar zal je ook wel overleven.

Voor musea moet je er niet zijn. Maar bij mooi weer en geen blauwalg is er een leuk strand aan het Zoetermeerse meer. Daar in de buurt zit ook een leuke geitenboerderij 't Geertje (vrij bekend) en leuk wandelen of bootje varen is daar ook mogelijk.

Lever shoppen, het stadshart trekt miljoenen bezoekers per jaar, dus ook prima voor een middagje. Genoeg keuze voor lunch of koffiebreak ook. Eventueel maak je nog even de oversteek naar de historische Dorpsstraat, is een leuk, kort wandelingetje. Moet je dan nog steeds te veel tijd stukslaan, de bios zit ook in het Stadshart

Of je neemt zwempakken mee en laat je afzetten bij het binnenzwembad of het gloednieuwe wellnessding dat er tegenover zit.

Snowworld of de schaatsbaan kan ook nog. Al met al is het zeker geen toeristenmagneet maar om nu te doen alsof niemand daar ooit een prima middag zou kunnen doorbrengen, is ook wat overdreven.
Dat stemt hoopvol :facepalm:

Kinderboerderij bestaat nog zie ik. Dat zou nog wel een optie kunnen zijn. Maar of we het daar de hele middag volhouden vraag ik me af.

Archeon is ook leuk.

Trein is niet echt een optie helaas.

Bedenk me dat hij mogelijk wel nog met iemand terug kan rijden. Ga dat even bespreken voor ik me ga verliezen in doemscenarios.
En als het je toch ondoenbaar lijkt in dat vreselijke Zoetermeer, dan kun je je laten afzetten bij een van de vele randstadrailhaltes in Zoetermeer. Je zit vanaf bijvoorbeeld halte Voorweg laag in zo'n 20 minuten in het centrum van Den Haag.
mabel wijzigde dit bericht op 22-07-2026 21:36
2.52% gewijzigd
Jouw reactie heeft de mijne gekruist Mabel. Die van jou klinkt wel hoopvol gelukkig.
Opa en oma houden van baantjes zwemmen. Misschien is het zwembad wel een goede optie. Top!
Tuincentrum van der Spek? Zit naast Zoetermeer, altijd veel en voordelige planten. Kinderboerderij, uitgebreid restaurant en een voordelige verswinkel.
Zie nu dat jet het over speeltuinen hebt. Speeltuin Westerpret is ook leuk. Naast de bowlingbaan met terras aan het water.
Mabel schreef:
22-07-2026 21:25
En als het je toch ondoenbaar lijkt in dat vreselijke Zoetermeer, dan kun je je laten afzetten bij een van de vele randstadrailhaltes in Zoetermeer. Je zit vanaf bijvoorbeeld halte Voorweg laag in zo'n 20 minuten in het centrum van Den Haag.
Zoveel zielen, één gedachte :) Ik wilde dit ook voorstellen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven