Help! Date probleem!
zaterdag 3 december 2011 om 22:18
Hallo allemaal!
Ik ben Roos, 18 jaar.
Ik heb een probleem... najaa probleem...
Laatst (4 weken geleden) ben ik met uitgaan echt een leuke knul (22jaar) tegengekomen.
We hebben toen even wat gepraat...Het was al het einde van de avond, dus we namen afscheid, wel zoenen. Ik ben toen met vriendinnen naar buiten gegaan. Waar ik nog moest wachten op de bus.
Hij kwam buiten, en we hebben wederom gezoend.
Hij vroeg mijn nummer, en al snel hadden we hyves, Facebook, msn en 06 van elkaar.
De weken daarop spraken we elkaar vaak, en leuk!
We leerden elkaar echt kennen. Hij wilde graag afspreken, maar ik doe dat niet zo snel.
Toch ben ik afgelopen zondag met hem naar de bios geweest.
Dit was echt ontzettend leuk! We lachte, zoenden,en genoten van de film.
Het enige nadeel was dat ik tegen mijn ouders had verteld dat ik een verjaardag had...
Ik vind het echt vreselijk om te liegen. Maar ik weet gewoon niet hoe ik het aan mijn ouders moet vertellen..
Hij wilt nu graag weer afspreken, en ik ook.
Moet ik het tegen mijn ouders vertellen? of nog wachten tot het echt serieus wordt?
Liefsss Roos
Ik ben Roos, 18 jaar.
Ik heb een probleem... najaa probleem...
Laatst (4 weken geleden) ben ik met uitgaan echt een leuke knul (22jaar) tegengekomen.
We hebben toen even wat gepraat...Het was al het einde van de avond, dus we namen afscheid, wel zoenen. Ik ben toen met vriendinnen naar buiten gegaan. Waar ik nog moest wachten op de bus.
Hij kwam buiten, en we hebben wederom gezoend.
Hij vroeg mijn nummer, en al snel hadden we hyves, Facebook, msn en 06 van elkaar.
De weken daarop spraken we elkaar vaak, en leuk!
We leerden elkaar echt kennen. Hij wilde graag afspreken, maar ik doe dat niet zo snel.
Toch ben ik afgelopen zondag met hem naar de bios geweest.
Dit was echt ontzettend leuk! We lachte, zoenden,en genoten van de film.
Het enige nadeel was dat ik tegen mijn ouders had verteld dat ik een verjaardag had...
Ik vind het echt vreselijk om te liegen. Maar ik weet gewoon niet hoe ik het aan mijn ouders moet vertellen..
Hij wilt nu graag weer afspreken, en ik ook.
Moet ik het tegen mijn ouders vertellen? of nog wachten tot het echt serieus wordt?
Liefsss Roos
zaterdag 3 december 2011 om 22:27
quote:nicolientje2410 schreef op 03 december 2011 @ 22:25:
Heej Roosje,
Nee, ik zou het niet direct aan mijn ouders vertellen. Maar vertel wel een vriendin als je met hem weg gaat (daten). Gewoon voor de zekerheid, ik doe dat altijd ook al denk/weet ik dat het goed zit.
Veel plezier met daten!Zo bedoel ik het ook ... Zorg voor een "safety net"
Heej Roosje,
Nee, ik zou het niet direct aan mijn ouders vertellen. Maar vertel wel een vriendin als je met hem weg gaat (daten). Gewoon voor de zekerheid, ik doe dat altijd ook al denk/weet ik dat het goed zit.
Veel plezier met daten!Zo bedoel ik het ook ... Zorg voor een "safety net"
zaterdag 3 december 2011 om 22:46
zaterdag 3 december 2011 om 23:20
Hoi Roosje, ik wou dat mijn dochter het vertelde. Maar ik ben nogal nieuwsgierig en ik zou haar wel gaan overvragen, denk ik. Zijn jouw ouders ook zo? Ik zou het zelf als moeder wel fijn vinden als mijn dochter mij zou vertellen dat ze uitgaat met een jongen. Ik zou er niet gelijk van alles over gaan denken, maar het geeft mij wel een veilig gevoel.
zaterdag 3 december 2011 om 23:37
Vertel gewoon aan je ouders dat je iemand hebt ontmoet en dat je graag eventjes zelf zou ontdekken of de klik er is.
Natuurlijk kan je hem vragen om je thuis op te halen wanneer jullie op date gaan, zodat hij eventjes een handje kan schudden bij pap en mam. Dit zorgt ervoor dat je ouders gerustgesteld zijn en 'weten' met wie je op stap bent. Let er alleen op dat je dit doet op een moment dat jullie ergens op tijd moeten zijn (de bioscoop ofzo), dan hebben jullie een excuus om het erg kort te houden
Je hoeft niet meteen met zijn allen rond de tafel voor een uitgebreid diner met ondervragings-gesprek naar date toe, maar ik weet van mijn vader dat hij het belangrijk vond dat hij de jongen in kwestie toch al een keer gezien had.
Natuurlijk kan je hem vragen om je thuis op te halen wanneer jullie op date gaan, zodat hij eventjes een handje kan schudden bij pap en mam. Dit zorgt ervoor dat je ouders gerustgesteld zijn en 'weten' met wie je op stap bent. Let er alleen op dat je dit doet op een moment dat jullie ergens op tijd moeten zijn (de bioscoop ofzo), dan hebben jullie een excuus om het erg kort te houden
Je hoeft niet meteen met zijn allen rond de tafel voor een uitgebreid diner met ondervragings-gesprek naar date toe, maar ik weet van mijn vader dat hij het belangrijk vond dat hij de jongen in kwestie toch al een keer gezien had.
zaterdag 3 december 2011 om 23:38
Hee huismuts! Eehm mijn ouders zijn wel een beetje zo! Ik ben ook weleens vaker op date geweest, alleen dat was wel met jongens die ze kende.... Ik denk alleen dat als ze dit horen dat ze hem dan eerst willen ontmoeten en dat hij me thuis ophaald. En dat zie ik nog niet zitten omdat het nog niet serieus is...
zaterdag 3 december 2011 om 23:50
Mijn ouders wilden ook altijd weten met wie ik uit ging. Vond ik toen soms best vervelend, maar eigenlijk snap ik het wel.
Heb je een beetje 'relaxte' ouders? Die gewoon even een praatje met hem maken, misschien kop koffie en dan kunnen jullie samen weg? Zonder dat het dan meteen zo'n kruisverhoor wordt?
Heb je een beetje 'relaxte' ouders? Die gewoon even een praatje met hem maken, misschien kop koffie en dan kunnen jullie samen weg? Zonder dat het dan meteen zo'n kruisverhoor wordt?
zaterdag 3 december 2011 om 23:52
Overigens sleepte ik sowieso altijd iedereen naar huis mee: serieus of niet, vrienden, vriendinnen. Vond het ook wel leuk om ze mee naar huis te nemen.
En iedereen vond het bij ons thuis ook altijd erg gezellig, zo gezellig dat mijn vader om 1 uur 's nachts dan vroeg of we nog van plan waren om écht de stad in te gaan.....
En iedereen vond het bij ons thuis ook altijd erg gezellig, zo gezellig dat mijn vader om 1 uur 's nachts dan vroeg of we nog van plan waren om écht de stad in te gaan.....
zaterdag 3 december 2011 om 23:56
Tja ze zijn ook wel wat gewend.. Want een maandje geleden denk ok zo ongeveer... Toen had ik verjaardag had van een vriendin. En toen heeft een jongen die ik daarvoor nog niet kende mij naar huis gebracht.. We waren half 3 thuis en kwart voor 6 s'ochtens ging hij weer weg. Mijn vader is toen tussendoor ook nog met een slaperige kop beneden gekomen,.. En vond het oke. Maar dan krijg ik die ochtend wel vragen van:" is die belangrijk? " vind je hem leuk? Was gezellig zeker""?!
zondag 4 december 2011 om 00:00
quote:roosje18 schreef op 03 december 2011 @ 23:39:
Okee misschien toch maar subtiel laten weten dat ik een jongen ontmoet heb en hem leuk vindt..?
Ja doen, en hij kan toch even binnen komen en een hand schudden?
Dat maakt jullie toch niet gelijk getrouwd of zo?
Ouders rustig, jij blij want je hoef niet meer te liegen en hij een date met een leuke meid! Wat willen jullie nog meer? Het is dan een win-win-win situatie.
Okee misschien toch maar subtiel laten weten dat ik een jongen ontmoet heb en hem leuk vindt..?
Ja doen, en hij kan toch even binnen komen en een hand schudden?
Dat maakt jullie toch niet gelijk getrouwd of zo?
Ouders rustig, jij blij want je hoef niet meer te liegen en hij een date met een leuke meid! Wat willen jullie nog meer? Het is dan een win-win-win situatie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 4 december 2011 om 00:02
quote:roosje18 schreef op 03 december 2011 @ 23:56:
En vond het oke. Maar dan krijg ik die ochtend wel vragen van:" is die belangrijk? " vind je hem leuk? Was gezellig zeker""?!Ja natuurlijk..... Jouw vader was ooit de belangrijkste man in jouw leven en nu heb je vriendjes die dat zijn. Hij wil weten om te zich niet zorgen te hoeven maken. Logisch toch dat hij vraagt?
En vond het oke. Maar dan krijg ik die ochtend wel vragen van:" is die belangrijk? " vind je hem leuk? Was gezellig zeker""?!Ja natuurlijk..... Jouw vader was ooit de belangrijkste man in jouw leven en nu heb je vriendjes die dat zijn. Hij wil weten om te zich niet zorgen te hoeven maken. Logisch toch dat hij vraagt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 4 december 2011 om 00:02
Kun je hen niet gewoon vertellen dat je met een leuke jongen uit gaat, maar hem nog niet wilt voorstellen, omdat je nog niet weet of het serieus is? Ik zou zelf als moeder dat kunnen begrijpen. Ik zou het fijn vinden als mijn dochter dit zou vertellen en ik zou dit dan respecteren. Ik denk dat jouw ouders dat ook wel kunnen.