Bleh

04-12-2011 15:58 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello,

ik moet even wat van me af zetten.

Sinds een kleine 2 maand heb ik een vriend, alles leuk, lief, super. Hij woont niet vlakbij, dus zien elkaar alleen in de weekenden.

Dit weekend kon hij niet omdat hij weinig geld zou hebben. Kan ik begrijpen, dan volgende week maar. Geen probleem.

Nu hoor ik net, dat hij gisteravond doodleuk naar een groot feest is geweest, waar de entree 17,50 van is ( de helft van de prijs van een treinkaartje).

Dan denk ik: " je kan wel op stap gaan, daar 20+ euro neertellen want dat ben je al gauw kwijt met een drankje, maar tegen mij zeg je dat je geen geld hebt om af te spreken".

Ik heb hier een vrij nare smaak van. Heb hem dat ook verteld, hij mag doen wat hij wil, maar om dat zo te brengen, zeggen dat je geen geld hebt en vervolgens op stap gaan, die combinatie vat ik eventjes niet.

Op zijn beurt begrijpt hij mijn beredenering weer niet en doet het af met dat we geen gelijken zijn. Ieder zijn visie natuurlijk, maar een beetje begrip had ik toch wel verwacht.

Nogmaals, dat hij op stap is geweest, leuk voor hem! Maar wat betreft wat hij zei tegen mij over dat hij niet kon komen, dat gaat er moeilijk in op deze manier...
Hoeveel kost het dan om bij jou te komen? Waarom ben je niet naar hem gegaan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Kan ik best inkomen

En nu?
Hij mag niks leuks meer doen voor zichzelf? Hij moet al zijn geld aan jou besteden?
En jij bent niet naar hem toe gegaan omdat......?
Hij heeft de keus gemaakt om naar het feest te gaan en het geld kan hij maar 1 keer uitgeven. Heeft hij niet gevraagd of jij naar hem kan komen? Dan is het probleem voor dit wknd toch opgelost, hij zijn feestje en toch ook bijelkaar zijn.
Tja hij heeft ook nog vrienden enzo die in het weekend wel eens iets willen doen.

Beetje jammer alleen dat hij dan zegt dat hij niet komt omdat hij geen geld heeft.
Hij heeft het geld dus niet voor jou over lijkt het. En hij heeft gelogen.
Het kost iets van 34 euro een retourtje. Hij wil niet dat ik bij hem kom omdat hij bij iemand inwoont en daar maar een kamertje van 3 bij 3 heeft ofzo.

Ik heb hem zelfs aangeboden zijn reis te betalen omdat ik nooit naar hem kan, en omdat ik vind dat ik daar ook aan kan meedingen.

Hij mag zeker wel wat voor zichzelf doen, maar het gaat mij erom dat je zegt dat je geen geld hebt, maar wel doodleuk op stap gaat. Dat snap ik niet.

En nu, ja, heb aangegeven dat het gevoel wat ik ervan heb, niet fijn is en dat ik liever had gehad dat hij dat gewoon had gezegd op stap te gaan. Dan voelde ik me nu niet zo voorgelogen.
quote:Ruza schreef op 04 december 2011 @ 16:05:

Beetje jammer alleen dat hij dan zegt dat hij niet komt omdat hij geen geld heeft.Had ie ook niet, want hij had kaartjes voor dat feest
quote:Ruza schreef op 04 december 2011 @ 16:05:

Tja hij heeft ook nog vrienden enzo die in het weekend wel eens iets willen doen.

Beetje jammer alleen dat hij dan zegt dat hij niet komt omdat hij geen geld heeft.Ja dat is het juist, waarom zeggen dat je geen geld hebt en ondertussen wel naar een feest gaan? Dan kan hij op minst zeggen van he sorry maar dit weekend ga ik met vrienden op stap.
Ik snap het ergens wel. Als vriend gewoon had gezegd dat hij liever dit weekend naar een feest was gegaan was het anders geweest. Vriend heeft nu om de reden gelogen. Zou ik ook een nare smaak van krijgen.
quote:secret__key schreef op 04 december 2011 @ 16:05:

Het kost iets van 34 euro een retourtje. Hij wil niet dat ik bij hem kom omdat hij bij iemand inwoont en daar maar een kamertje van 3 bij 3 heeft ofzo.

Ben je nog nooit bij hem geweest, ook niet om iets in zijn stad te doen ofzo?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ter info; hij komt heel vaak hier en hij hoeft er nooit wat voor terug, vaak stop ik dan stiekem gewoon wat in zijn portemonnee omdat ik vind dat hij niet voor alle kosten op moet draaien. Ook kwam hij vorige week hardstikke laat nog aan, zonder dat ik het wist, stond hij opeens voor de deur.

Hij heeft wel wat voor mij over, maar ik denk dat hij niet begrijpt hoe dat voor iemand anders is, wat hij nou gedaan heeft.
Zoals ik het lees had TO liever gehad dat vriend had gezegd: ''luister eens, ik heb een leuk feest op het programma staan, dus ik heb dit weekend geen geld om naar jou te komen''.

Gewoon eerlijk en geen smoesje over geen geld hebben.
quote:Tuorrebout schreef op 04 december 2011 @ 16:07:

Ik snap het ergens wel. Als vriend gewoon had gezegd dat hij liever dit weekend naar een feest was gegaan was het anders geweest. Vriend heeft nu om de reden gelogen. Zou ik ook een nare smaak van krijgen.Ja, dan had TO waarschijnlijk een topic geopend dat haar vriend liever naar een feest ging dan naar haar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
secret_key, wat verwacht je dan van je vriend qua geld?

Of is het probleem dat hij zijn geld als een reden gebruikt dat jullie niet kunnen afspreken terwijl de reden eigenlijk een feest was?

Weet je zeker dat ie niet getrouwd is?
quote:Captain_Obvious schreef op 04 december 2011 @ 16:06:

[...]

Had ie ook niet, want hij had kaartjes voor dat feest

Kaartjes had hij niet, het was een spontane actie door een vriend van hem. Hij zei ook dat het kaartje 8 euro kost, terwijl op de danceguide toch echt 17,50 staat.

quote:Tuorrebout schreef op 04 december 2011 @ 16:07:

Ik snap het ergens wel. Als vriend gewoon had gezegd dat hij liever dit weekend naar een feest was gegaan was het anders geweest. Vriend heeft nu om de reden gelogen. Zou ik ook een nare smaak van krijgen.Idd, hij mag doen wat hij wil, doe ik ook, maar ga niet (onbewust) liegen.
quote:secret__key schreef op 04 december 2011 @ 16:07:

Hij heeft wel wat voor mij over, maar ik denk dat hij niet begrijpt hoe dat voor iemand anders is, wat hij nou gedaan heeft.Hij heeft niet zoveel spannends gedaan hoor... in mijn universum tenminste. Laat lekker gaan...
quote:secret__key schreef op 04 december 2011 @ 16:09:

[...]

Kaartjes had hij niet, het was een spontane actie door een vriend van hem. Hij zei ook dat het kaartje 8 euro kost, terwijl op de danceguide toch echt 17,50 staat.

[...]

Idd, hij mag doen wat hij wil, doe ik ook, maar ga niet (onbewust) liegen.Maar jij mag hem wel controleren omdat je denkt dat hij liegt? Dat is ook niet echt een charmante actie. Als hij zegt dat het 8 euro kostte, wie ben jij dan om dat nog eens te gaan controleren?
wat bedoel je er eigenlijk mee dat jullie geen gelijken zijn? Die zin snap ik niet helemaal uit je OP.
quote:Circulair schreef op 04 december 2011 @ 16:07:

Zoals ik het lees had TO liever gehad dat vriend had gezegd: ''luister eens, ik heb een leuk feest op het programma staan, dus ik heb dit weekend geen geld om naar jou te komen''.

Gewoon eerlijk en geen smoesje over geen geld hebben.

Juistem.

quote:himalaya schreef op 04 december 2011 @ 16:07:

[...]

Ja, dan had TO waarschijnlijk een topic geopend dat haar vriend liever naar een feest ging dan naar haar.

Nee, helemaal niet, we zien elkaar wel vaker soms 1/2 weken niet.

quote:Captain_Obvious schreef op 04 december 2011 @ 16:08:

secret_key, wat verwacht je dan van je vriend qua geld?

Of is het probleem dat hij zijn geld als een reden gebruikt dat jullie niet kunnen afspreken terwijl de reden eigenlijk een feest was?

Weet je zeker dat ie niet getrouwd is?

Hij heeft per maand heel weinig te besteden, dat weet ik toevallig en hij is altijd bij mij omdat ik op mezelf woon en een groot appartement heb. Als ik naar zijn woonplaats zou gaan, zouden we nog in dat kleine kamertje moeten zitten, dus daarom komt hij hierheen, zodat we vanuit hier dingen ondernemen.

En nee, hij is niet getrouwd ;)
quote:himalaya schreef op 04 december 2011 @ 16:07:

[...]

Ja, dan had TO waarschijnlijk een topic geopend dat haar vriend liever naar een feest ging dan naar haar.Wat een onaardige invulling. TO geeft toch aan dat ze het oke vindt dat hij op stap gaat, maar hij moet hier wel eerlijk over zijn. Ik zou hier ook een nare bijsmaak van hebben.
quote:secret__key schreef op 04 december 2011 @ 16:07:

Ter info; hij komt heel vaak hier en hij hoeft er nooit wat voor terug, vaak stop ik dan stiekem gewoon wat in zijn portemonnee omdat ik vind dat hij niet voor alle kosten op moet draaien. Ook kwam hij vorige week hardstikke laat nog aan, zonder dat ik het wist, stond hij opeens voor de deur.

Hij heeft wel wat voor mij over, maar ik denk dat hij niet begrijpt hoe dat voor iemand anders is, wat hij nou gedaan heeft.Dat deed mijn oma vroeger ook. Misschien moet je dat niet meer doen, je bent niet zijn oma of moeder toch?
Bazinga!
Vind het maar een heel raar verhaal. Bij partners waar je niet thuis kunt/mag komen is volgens mij altijd wat aan de hand.

Ik denk dat hij dit weekend iets met zijn andere vriendin te doen had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven