Bleh

04-12-2011 15:58 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello,

ik moet even wat van me af zetten.

Sinds een kleine 2 maand heb ik een vriend, alles leuk, lief, super. Hij woont niet vlakbij, dus zien elkaar alleen in de weekenden.

Dit weekend kon hij niet omdat hij weinig geld zou hebben. Kan ik begrijpen, dan volgende week maar. Geen probleem.

Nu hoor ik net, dat hij gisteravond doodleuk naar een groot feest is geweest, waar de entree 17,50 van is ( de helft van de prijs van een treinkaartje).

Dan denk ik: " je kan wel op stap gaan, daar 20+ euro neertellen want dat ben je al gauw kwijt met een drankje, maar tegen mij zeg je dat je geen geld hebt om af te spreken".

Ik heb hier een vrij nare smaak van. Heb hem dat ook verteld, hij mag doen wat hij wil, maar om dat zo te brengen, zeggen dat je geen geld hebt en vervolgens op stap gaan, die combinatie vat ik eventjes niet.

Op zijn beurt begrijpt hij mijn beredenering weer niet en doet het af met dat we geen gelijken zijn. Ieder zijn visie natuurlijk, maar een beetje begrip had ik toch wel verwacht.

Nogmaals, dat hij op stap is geweest, leuk voor hem! Maar wat betreft wat hij zei tegen mij over dat hij niet kon komen, dat gaat er moeilijk in op deze manier...
Hij heeft dus veel voor je over maar dit wknd zijn geld anders besteedt. Misschien heeft hij het niet handig gebracht, da thij geen geld had. Als hij het eerder had gemeld dan had je het geen probleem gevonden toch? En in wat voor opzicht zijn jullie niet elkaars gelijke dan? Hoe bedoeld hij dat?
quote:Captain_Obvious schreef op 04 december 2011 @ 16:10:

[...]

Maar jij mag hem wel controleren omdat je denkt dat hij liegt? Dat is ook niet echt een charmante actie. Als hij zegt dat het 8 euro kostte, wie ben jij dan om dat nog eens te gaan controleren?Je kan heel makkelijk goedkoper aan een kaartje komen, pas geleden heeft een goede vriend van mij dat ook nog gedaan via groupon bij een ander feest. Was uiteindelijk maar 7 euro terwijl de eigenlijke prijs 25 euro was.
Hij stuurde mij dat we geen gelijken zijn. Ik denk dat hij daarmee bedoeld dat iedereen anders denkt. Snap ik ook wel, is ook, maar hij had wel kunnen zeggen van "sorry, maar ik ben toch op stap geweest dit en dat" dan had ik het best gevonden.

En hij vertelde me hoe dat feest heette, dus dat had ik gegoogled, zodoende dat ik de prijs zag. Daarna wist ik pas hoeveel het kostte van hem.
Ik snap overigens wel dat je liever had gehad dat hij eerlijk was geweest - want nou geeft ie je het gevoel dat hij tegen je loog.
quote:dogcrazy schreef op 04 december 2011 @ 16:12:

Hij heeft dus veel voor je over maar dit wknd zijn geld anders besteedt. Misschien heeft hij het niet handig gebracht, da thij geen geld had. Als hij het eerder had gemeld dan had je het geen probleem gevonden toch? En in wat voor opzicht zijn jullie niet elkaars gelijke dan? Hoe bedoeld hij dat?

Zoals ik al eerder aangaf, heb het net geplaatst

quote:Yavanna schreef op 04 december 2011 @ 16:12:

[...]

Je kan heel makkelijk goedkoper aan een kaartje komen, pas geleden heeft een goede vriend van mij dat ook nog gedaan via groupon bij een ander feest. Was uiteindelijk maar 7 euro terwijl de eigenlijke prijs 25 euro was.Ok, ja daar heb ik dan geen ervaring mee. Meestal als ik uit ging, naar een groot feest oid, betaalde ik (helaas) de volle mep.
quote:Captain_Obvious schreef op 04 december 2011 @ 16:13:

Ik snap overigens wel dat je liever had gehad dat hij eerlijk was geweest - want nou geeft ie je het gevoel dat hij tegen je loog.Nogal ja. En ik heb dit al eens eerder meegemaakt. Maar dan met "vriendinnen". Zegt de een dat ze niet op stap gingen (met zijn 3) en dan hoor je na het weekend dat ze toch uit zijn geweest, zonder mij te vragen. Toen had ik hetzelfde gevoel, dusja, ik vind het wel vervelend.
[quote]secret__key schreef op 04 december 2011 @ 16:11:

[...]

Jullie hebben een kleine 2 maand iets. Hoe vaak hebben jullie elkaar wel gezien dan? Je schrijft dat hij regelmatig naar jou toe komt maar als jullie elkaar wel vaker 1 tot 2 weken niet zien????

Nee, helemaal niet, we zien elkaar wel vaker soms 1/2 weken niet.

/quote]
Ik heb hem 2 keer een 2tal weken niet gezien. Ik ken hem sinds eind september.
Ik vind het wel een beetje vroeg in de 'relatie' om nu al zoveel gedoe te hebben.
Is het dan niet zo dat je reageert op eerder gebeurde gebeurtenissen(de vriendinnen die gingen stappen terwijl ze aangaven niet te gaan?

Maar hij is dus eerst op stap gegaan, en meldde toen dat hij t wknd niet kwam omdat zijn geld op was? Want dat wist hij dan ook wel toen hij besloot naar het feest te gaan en had je het dan kunnen laten weten.
quote:secret__key schreef op 04 december 2011 @ 16:12:

Hij stuurde mij dat we geen gelijken zijn. Ik denk dat hij daarmee bedoeld dat iedereen anders denkt. Snap ik ook wel, is ook, maar hij had wel kunnen zeggen van "sorry, maar ik ben toch op stap geweest dit en dat" dan had ik het best gevonden.

.Oké op die manier, dus niet dat jullie niet gelijk zijn aan elkaar, maar dat jullie verschillende personen en dus verschillende meningen hebben. Tja, misschien had hij inderdaad weinig geld want hij wilde sowieso graag gaan stappen, misschien is het voor hem heel logisch dat hij dan geen geld heeft om naar jou toe te komen. Hij vond verdere uitleg dan misschien niet nodig.
@ D.C.: donderdag zei hij niet te komen vanwege dat geld. Gisteravond sprak ik hem nog op msn en toen zei hij dat hij naar een vriend ging die vlakbij woonde. Niets over stappen of wat dan ook.

@ C.O. In iedere relatie is wel wat, of dit nu in vroeg of later stadium is.

@ Yavanna; ik weet niet wat hij dacht, maar blijkbaar zijn we daarin inderdaad verschillend.

Hij is nu boos, hij snapt niet waarom ik erover begon :S
SecretKey, even semi offtopic. Waarom heeft hij geen voordeelurenkaart? Dan zijn de weekendretourtjes opeens een stuk goedkoper.
Die moet hij nog aanschaffen, daar waren we al van op de hoogte, die 40%.
Oh dus hij had eerst geen geld en gaf afbericht om te komen en is toen wel naar een feest gegaan........ dat is idd raar.

Misschien vind hij het een vervelend onderwerp om over te beginnen?(reactie op je post van 16.24)
Ik moet erbij vermelden, hij spreekt alleen engels en begrijpt enkele woorden nederlands. Overbrengen hoe je iets ervaart is voor mij moeilijk in het EN dan in het NL. Bellen doet hij niet graag en nam dus eerder vandaag ook niet op.

Hij is nu dus boos, waarom geen idee. Misschien omdat hij vind dat ik me druk maak om niks. Terwijl hem uit probeerde te leggen wat mijn punt is en dat ik daar niet boos om ben.
Owja, hij smste me net dat hij er moe van word, wenste me nog een fijne zondag en einde conversatie :S

Dan maar een dagje negeren en af laten koelen.
Misschien had je vandaag naar hem toe moeten gaan om 1 en ander uit te praten. En dat hoeft dan niet perse op zijn 3 bij 3 kamer maar tijdens een wandeling of kop thee in een cafe.
Nou, ik hoorde het pas uurtje geleden, ik zit nog in mijn pyjama en ik weet dat hij daar niet van houd als ik naar hem toe kom, dan zou ik het alleen maar erger maken.

Moet het laten rusten nu denk ik.
Hij kapt dus eigenlijk elke vorm van communicatie af op dit moment? Doet hij vaker zo?

Dat is iets wat niet in een prille relatie boven hoort te komen maar misschien moet je blij zijn dat het wel gebeurd.......
Het kost iets van 34 euro een retourtje. Hij wil niet dat ik bij hem kom omdat hij bij iemand inwoont en daar maar een kamertje van 3 bij 3 heeft ofzo.

Hij woont bij zijn vrouw/vriendin in???
Hij heeft dat wel eens eerder gedaan en geeft dan later toe dat hij fout zat.

Ik neem hem zoals hij is want hij heeft heel veel leuke kanten, maar qua communicatie is hij vaak gesloten wat betreft gevoel en het lijkt dan of hij mij niet begrijpt.
quote:Nammma schreef op 04 december 2011 @ 16:36:

Het kost iets van 34 euro een retourtje. Hij wil niet dat ik bij hem kom omdat hij bij iemand inwoont en daar maar een kamertje van 3 bij 3 heeft ofzo.

Hij woont bij zijn vrouw/vriendin in??? Nee, een oudere man die vaak andere mensen over de vloer heeft en totaal niet proper is.
Weet je héééél zeker dat hij in zijn woonplaats niet gewoon een relatie heeft/samen woont?

Je 'mag' niet naar hem toe

Hij houdt niet van bellen

Liegt/verzwijgt dingen voor je
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mijn 'bellen' rinkelen enorm hard!
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven