Gekleurd dekbed

05-12-2011 00:07 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals het topic al zegt ik zoek een dekbed met een kleurtje die je kan gebruiken zonder een overtrek. Ben het bed opmaken zo zat!

Wou er twee aanschaffen. Om de twee weken verwisselen

Er zijn er amper te vinden. Ik dacht dat wel meer mensen dit probleem hadden. Wie weet iets? Het betreft een lits jumeax
Hoe ga je dat schoonhouden dan? Dekbed in zijn geheel in de machine?

Het is juist zo lekker fris, elke week een schone hoes. En 3, 4 keer per jaar de dekbedden reinigen.
Ik ben er wel eens een tegengekomen maar zou echt niet weten waar hij vandaan kwam. Heb ze ook nooit in winkels gezien.

Hier heb je niets aan, maar ik vraag me ook af of een keer per week (of twee weken) vijf minuutjes een bed opmaken nou echt zoveel gedoe is.
Ik ken ze, ze worden gebruikt in ziekenhuizen/verpleeghuizen. Ik ken ze bij de naam Easydeck/Medideck, maar zou niet weten hoe het heet voor particulieren.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:helene31 schreef op 05 december 2011 @ 00:08:

Hoe ga je dat schoonhouden dan? Dekbed in zijn geheel in de machine?

Het is juist zo lekker fris, elke week een schone hoes. En 3, 4 keer per jaar de dekbedden reinigen.

dekbedden reinigen, hoe doe je dat? kan dat gewoon in de machine.

Hang ze alleen buiten op. ( nu ben ik vast heel smerig)
No way jose dat mij dekbed in mijn wasmachine past!!!!!!!!
Ik was ze op 95 graden in de machine. Maar wij hebben twee eenpersoonsdekbedden, dat past precies.

Man is namelijk een regelrechte kachel en ik heb het altijd koud.
Ik heb een wasmachine waar 8 kilo in past, grotere trommel dan standaard dus.
Volgens mij heb je zulke dekbedden bij Jysk.
Ik heb een dekbed voor een lits jumeaux en het gaat in zijn geheel in de wasmachine (gewone trommel).

Dat ik dit typ is totaal geen antwoord op de OP, maar ik vond het wel lekker even, zoiets luchtigs (als een dekbed) te typen.
Je kunt toch ook een laken gebruiken tussen jezelf en het dekbed? Is een stuk makkelijker opmaken en wel net zo schoon.

Kortom: geen antwoord op je vraag
quote:emmetjebee schreef op 05 december 2011 @ 00:23:

Volgens mij heb je zulke dekbedden bij Jysk.Ik heb bij Jysk een 1 persoons dekbed gekocht. Een blauw geblokte. Ik gebruik hem in de zomer want het is geen dikke dekbed. En ik doe er wel een hoes omheen
Snachts verlies je ook een boel vocht aan zweet. Zonder overtrek, trekt dat regelrecht je dekbed in. Lijkt mij niet heul fris!
Ik heb een 'comforter'; die is wat dunner maar heb daarom twee extra dekentjes eronder en dan een laken.
Leen Bakker verkoopt gebloemde en gestreepte.

Alleen beetje jammer dat de plaatjes het niet doen. www.leenbakker.nl kijk onder Slapen/ Bedtextiel.
ik zou gewoon een ouderwetse deken + laken doen. En 's winters een extra sprei erover. Heul retro en makkelijk op te maken.
Af en toe zijn ze bij Lidl / Aldi, meestal zo tegen de zomervakantie.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Volgens mij hebben ze bij de ikea ook een roze....en er staat me ook iets bij van een blauwe, maar dat weet ik niet zeker.

Ik zou er overigens toch wel een laken onder doen hoor.

Overigens past mijn dekbed ook wel gewoon in de wasmachine. De zomerdekbedden passen er samen in (1-persoons) en de winterdekbedden apart.

Elke 2 weken wassen, lijkt me echter niet heel erg goed voor het dekbed, die dingen zijn over het algemeen niet gemaakt om frequent te worden gewassen.
Wat dacht je van een slaapzak?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Bed opmaken kost hooguit tien minuten, dat is toch wel op te brengen? (Ik snap het probleem niet zo.)
Bij de IKEA hebben ze ze nu, wit met grijs patroon:

FJÄLLSYRA heet ie.
Ik heb ook zo'n 'comforter'. Die gebruik ik 's winters als extra deken over het dekbed, en 's zomers slaap ik onder een groot laken en doe m daarover heen. Ook heeeerlijk voor op de bank trouwens. Van IKEA meen ik
wordt er over mij gepraat??
Ik zou een dekbed ook niet zonder hoes gebruiken. Ze worden dan erg vies aan de bovenrand en je vocht dat je verliest trekt er inderdaad rechtstreeks in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven