Hulp nodig bij google

05-12-2011 14:44 47 berichten
Ik ben echt een google nitwit en ben op zoek naar een tafel met een stenen blad voor binnen. Moet manlief zien te overtuigen en hij zegt dat dat alleen kan door met plaatjes aan te komen Zo iets vind ik wel mooi

Dank al vast voor het mee zoeken :-)
quote:pliert schreef op 05 december 2011 @ 14:57:

ik vind die van keramiek echt heel mooi! cateautje vond je de tafel voor de rest wel praktisch?

Nee!

Bij mij was het ook altijd heel warm, maar dat hielp niets. Wat ik me er vooral aan herinner is als ik me aan die tafel stootte, dan lag m'n halve been aan diggelen.
Niet echt kid proof dus.... hmmmm dus manlief heeft misschien wel een punt... shit
quote:Cateautje schreef op 05 december 2011 @ 14:59:

[afbeelding]

Deze is wel heul mooi!

Maar...koud is koud en blijft koud. Die tafels zijn prima voor buiten, als er een zonnetje op schijnt. Ik heb ooit overwogen om aan de onderkant van die vloerverwarmingsmatjes te monteren, maar dat zou er niet mooier op worden. Dus, exit tafel.
Zal even een situatie schets maken; We wonen vrij klein maar hebben een grote huiskamer, nu is het zo dat de huiskamer aardig gevuld is met kinderspulletjes en wil ik graag een grote leef tafel die weinig onderhoud nodig heeft en waar je gewoon zo hup hete pannen op kan zetten en waar je niet bang voor een kras of deuk hoeft te zijn. alternatieven zijn dus welkom :-)
quote:Aubrey schreef op 05 december 2011 @ 15:03:

[...]

Deze is wel heul mooi!

Maar...koud is koud en blijft koud. Die tafels zijn prima voor buiten, als er een zonnetje op schijnt. Ik heb ooit overwogen om aan de onderkant van die vloerverwarmingsmatjes te monteren, maar dat zou er niet mooier op worden. Dus, exit tafel.hahahahaha heb een giga handige schoonpapa dus wie weet
Natuursteen krast ook, alleen minder snel dan andere oppervlakten. Het is wel zuurgevoelig, dus als jouw kinderen bijvoorbeeld een sinasappel zouden eten, of knoeien met hun glas fris dan krijg je vlekken.

Ik zou gaan voor een houten tafel van sloophout. Dat hout is doorleefd, daar maakt een krasje meer of minder niet veel uit.
Alle reacties Link kopieren
http://total-luxury.nl/onderzetter-gust ... endig.html

Van zoiets als dit heb ik er drie staan op mn houten tafel. Pannen gaan er zo op.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 december 2011 @ 14:59:

[...]

Ik zou niet weten waarom een buitentafel niet binnen zou kunnen. Andersom wordt waarschijnlijk lastiger, ivm vocht.Ik weet het ook niet...
quote:Aubrey schreef op 05 december 2011 @ 15:10:

Natuursteen krast ook, alleen minder snel dan andere oppervlakten. Het is wel zuurgevoelig, dus als jouw kinderen bijvoorbeeld een sinasappel zouden eten, of knoeien met hun glas fris dan krijg je vlekken.

Ik zou gaan voor een houten tafel van sloophout. Dat hout is doorleefd, daar maakt een krasje meer of minder niet veel uit.nou zo iets wouden we eerst totdat een vriendin (die er een heeft heeft) vertelde over de splinters en knoei vlekken
Als je een hete pan op een koude stenen tafel zet, dan heb je kans dat ie scheurt.
Tros Radar forum over graniet.
Amy ik wil juist heel graag van die onderzetters af. deze zijn btw wel heel handig, kende ik nog niet..
quote:Cateautje schreef op 05 december 2011 @ 15:15:

Als je een hete pan op een koude stenen tafel zet, dan heb je kans dat ie scheurt.Ow?!
aubrey, thanx voor het linkje. ga zo eens kijken...
Deze is kras en hittebestendig.

Elk materiaal heeft voor- en nadelen. Het is maar net wat het zwaarste weegt. Ik denk gezien de kou dat het voor kinderen zeker niet prettig is als ze aan de tafel willen tekenen of knutselen, het trekt echt koud op.

Neemt niet weg dat het hele mooie tafels zijn om te zien.
Hete pannen zo op tafel? Volgens mij is dat voor geen enkel oppervlak (steen, hout, plastic, waddeffa) goed. Je creeert ineens enorme temperatuurverschillen in het oppervlak.

Wat dat betreft kun je van elke tafel een fijne leeftafel maken.

Realiseer je alleen wel dat je een echte leeftafel niet deuk-, kras- en streepvrij houdt want dat gaat gewoon niet samen. Is ook de charme, wat mij betreft.

Qua gemak en comfort zou ik dan weer niet voor steen gaan juist.

Hier een mooie notenhouten tafel, en met een kind komt daar wel eens een kras of een potloodstreep op. Is zo weer afgenomen, en verder ook redelijk onderhoudsvrij. Eens in de maand of wat even schoonmaken en inwrijven met olie (werkje van niks).
quote:pliert schreef op 05 december 2011 @ 15:17:

Amy ik wil juist heel graag van die onderzetters af. deze zijn btw wel heel handig, kende ik nog niet..

Ik laat ze gewoon op tafel staan voor het decoratieve effect die ik met de seizoenen wissel (en soms nog vaker).

Ik vind de tafels van cateautje ook wel mooi en praktisch.
oeh notenhout vind ik echt prachtig! zeker met strakke poten :-)

ik dacht alleen dat dat veel meer onderhoud nodig had en dat het vooral met evt knoeien lelijk zou worden...

Cateautje handige tafel idd! ga daar eens naar op zoek. ik vind het argument van kou trouwens wel een om nog eens goed over na te denken...
quote:pliert schreef op 05 december 2011 @ 15:17:

[...]

Ow?!

yep, er kunnen dan kleine haarscheurtjes in komen.

Ik heb een tafel met een granieten tafelblad, en de nadelen die hier voorbij komen zijn waar.

Het tafelblad is en blijft koud. Het is zelfs zo, dat als je een glas thee op tafel zet, de onderste helft van je thee kouder kan zijn als de bovenste helft... Onderzetters gebruiken dus.

Ook is het altijd koud aan je armen als je lekker aan tafel hangt, en heb je de neiging om iets onder je armen te leggen..

Qua onderhoud: GEWELDIG! Ik ga er regelmatig met een doekje over heen, en als er erg vast zit even met een glasmes.

Dat is alles.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
oke, dank allemaal voor het zoeken en mee denken :-) ik ga dr nog eens goed voor zitten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven