Sinterklaas pt III: The end is near...

14-11-2011 22:16 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat een aantal mensen er moeite mee hadden, was ik er toch nog niet klaar mee en gezien het aantal reacties was ik niet de enige.

Als je er wel klaar mee bent hoef je natuurlijk ook niet te reageren. Dat lijkt mij overbodig. Ik vind heel veel discussies niet interessant maar om dat nou in elk topic te gaan vermelden is over the top.

Gezien het feit dat ik een aantal malen voorbij heb zien komen dat het een probleem is waar jongeren zich niet meer druk over maken heb ik maar een tekst van Djiggy Dje hier neergeknald. Bekende HipHoppert uit Nederland, jeugdcultuur pur sang natuurlijk en om aan te tonen dat het een kwestie van tijd is voor we Zwarte Piet ritueel gaan slachten.

Ik heb de link hier geplaatst, anders zou het te veel tekst worden. Als het je interesseert dan lees je het, interesseert het je niet, dan lees je het fucking niet

HipHoppers over Zwarte Piet

En oh ja, als je naar de foto hieronder kijkt, wat is daar nou mis mee??? Ik vind het een mooi gezicht...

prima chartreuse, je reactie vind ik nog steeds niet inhoudelijk, het enige wat je doe is verwijzen naar pagina 2, tsja wat moet ik daarmee, dat deze discussie nog steeds in leven is is het bewijs dat niet iedereen er hetzelfde over denkt en daar kan je je aan ergeren maar je kan je ook verdiepen in de reacties van de partij die het niet eens is met jouw standpunt, maar goed ik had gisteren ook al gereageerd en het topic is nog steeds on air is voor mij al een bewijs dat het te triest voor woorden is dat de Sinterklaas traditie zo besproken is en dat er bepaalde groepen zijn die het als racistisch ervaren, is prima maar ik krijg het gevoel dat deze mensen het alleen aanhalen omdat ze zich achtergesteld voelen en daar ben ik het dus niet mee eens.

Als ik in het verleden iets meegemaakt hebt dan krijg ik toch ook te horen dat ik het moet accepteren en verder moet gaan waarom is in het dit geval dan anders? Nogmaals, en dat is het enige wat ik er nog over kwijt wil, iedereen heeft gelijke kansen hier, buitenlanders die hier willen wonen worden ook gestimuleerd maar moeten we als Nl dan alles maar accepteren? Als Sinterklaas als een discussiepunt is dan kunnen we net zo goed alle christelijke feestdagen afschaffen en met zijn allen het suikerfeest gaan vieren in het kader van lang leve de integratie!
Cappi, jij wil er vast nog wel een?
haha zusenzoo, nee hoor maar bedankt, heb geen zin om te reageren wat zgn nog een topic is maar als je wat plaats dan wordt je bekritiseerd om iets wat op pagina 2 al besproken is dan denk ik als alles al gezegd is waarom wordt dit topic dan niet opgeheven, simpele ziel als ik ben;-)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 december 2011 @ 21:19:

[afbeelding]
Ach ja, je zegt het zelf

Maar alles wordt gewoon tig keer herhaalt, daarom loopt het nog, er zijn er een paar bij die gewoon iedere dag hetzelfde riedeltje tig keer plaatsen.
en dat zijn degene die zo fel reageren op mensen die een andere mening hebben, ik vind het prima zolang Sinterklaas nog een traditie blijft, bepaalde dingen zullen toch nooit anders worden.
Nee, die nou juist niet
Cappi, je trekt enorm van leer tegen mensen die het inhoudelijk met je ééns zijn! Waarom?

En je krijgt tegengas ja. Omdat jij die mensen verwijten maakt dat ze niet inhoudelijk op jouw posts ingaan.

En ik zou je vriendelijk willen vragen mijn posts aan jou nog eens goed door te lezen. Want ik verwíjs jou helemaal niet naar pagina twee. Eigenlijk heb ik zin om eens flink van leer te trekken tegen jóu, omdat jij niet inhoudelijk reageert op wat IK schrijf. Maar uit de reacties die je wèl geeft, blijkt heel duidelijk dat je niet leest wat er staat, maar leest wat jij WIL dat er staat. En dan ben ik uitgepraat, want ik ben jou niet en kan, wil en zal dan ook nooit gaan schrijven wat jij WIL dat er staat.
quote:zusenzoo schreef op 04 december 2011 @ 21:32:

Nee, die nou juist niet
Kijk, je kunt het ook als een compliment zien. Een zwarte neger die een belangrijke rol speelt in een Oud hollandsche traditie.
quote:zammm schreef op 04 december 2011 @ 21:50:

Kijk, je kunt het ook als een compliment zien. Een zwarte neger die een belangrijke rol speelt in een Oud hollandsche traditie.

Hier Zammm, voor jou. Kun je nog even vooruit

Welke mevrouw bedoelt u?
quote:zammm schreef op 04 december 2011 @ 21:09:

[...]

Je bedoelt " elk nadeel heb zijn voordeel?"Ja zoiets. Ik begrijp als mensen iets dergelijks niet kunnen zien en soms is dat ook heel moeilijk ( en ik zeg dit zeker niet om welke misdaad of onrecht te vergoeilijken), maar een half-leeg glas is ook een halfvol glas.
Leuk, een sinterklaastopic! Verheugen jullie je ook zo op pakjesavond? Ik kan echt niet wachten, het is een van de leukste kinderfeesten van het jaar Je zou toch zo weer kind willen zijn. Wie heeft er geen goede herinneringen aan de Sint, wij allemaal toch!
Het is alweer voorbij hier. Jammer hoor.
GDLT, wat heb je gekregen dit jaar van de Sint?
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 04 december 2011 @ 23:05:

Het is alweer voorbij hier. Jammer hoor. En, zijn jullie goed bedacht door de Goedheiligman ?
'The end is near' klopt inderdaad als een bus: nog één dag en Sinterklaas vertrekt weer.
Ik niks. Maar dochter des te meer. Leuk hoor, dat blije snoetje toen die zak voor de deur stond (gebracht door buurman Piet).
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 04 december 2011 @ 23:07:

Ik niks. Maar dochter des te meer. Leuk hoor, dat blije snoetje toen die zak voor de deur stond (gebracht door buurman Piet).Heerlijk, daar doe je het toch voor! Die blije snoetjes. En leuk dat de buurman Piet zo meedoet, dat maakt het extra spannend voor die kleintjes.
Precies.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 04 december 2011 @ 23:06:

'The end is near' klopt inderdaad als een bus: nog één dag en Sinterklaas vertrekt weer.Maar niet met de bus, haha. Gewoon met de stoomboot en hij neemt al zijn blije Pieten weer mee. Tot volgend jaar, dan staan we weer aan de kade om hem blij op te wachten! Heerlijk toch, zo´n volksfeest. Iedereen die kinderen heeft of kind is geweest geniet hiervan
Behalve dan een aantal donkere kinderen.
Zo, loopt dit topic nog steeds? Ongelooflijk!

Vanavond móet er een slotje op hoor, dan vertrekt sinterklaas en is het weer wachten tot volgend jaar. Gaan we dán verder met deze zinloze discussie

Tjonge, het zal je hobby maar zijn......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven