Mode & Beauty alle pijlers

Hakken bij lange vrouwen?

19-09-2025 11:55 227 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik houd van hakken. Vind het stijl, elegantie en een kick-ass uitstraling geven. Maar ben ook 1.85 en steek ook op teenslippers al boven iedereen uit. Zat laatst wednesday te kijken met Gwendolin Christy, ruim 190, die in bijna elke scene hakken draagt. Zal daarmee rond de 2 meter zijn. Geweldige uitstraling heeft ze daarmee.

Dus heb de knoop doorgehakt. Ga eens starten met hakken dragen. Kijk eens hoe het me bevalt. Ja ik ben lang maar maakt die 5 cm dan nog zoveel verschil??

Ben benieuwd wat de rest hier denkt van lange vrouwen met hakken vs flats.

Lange vrouwen en hakken

Totaal aantal stemmen: 167

Gaaf juist! (29%)
Tuurlijk, is niet anders dan bij minder lange vrouwen (50%)
Ieder zijn ding, voor mij hoeft het niet zo (14%)
Lelijk eigenlijk, past niet bij die lengte (8%)
Wat maakt het uit wat anderen ervan vinden?
Ik begrijp ook niet zo goed wat het uitmaakt of je lang, gemiddeld of kort bent t.o.v. hakken.
Lekker dragen waar je je comfortabel in voelt. Als je dat uitstraalt zal niemand er een mening over hebben :heart:
Ik denk er helemaal niets van. Jij moet doen wat jij mooi vindt. Ik klink als een oud wijf nu, maar als je iets aanhebt waar je je prettig in voelt, dan ben je wat mij betreft sowieso prachtig.
Si abra la puerta hay lobos.
Voelt ook alsof je al onzeker bent over je lengte, klopt dat?
Je mag er zijn! Lange vrouwen zijn net zo prachtig als welke vrouw dan ook!
Haha ik zag de titel en wilde haar aanhalen :flirting:

Afbeelding
Ik ben niet onzeker over mijn lengte, mijn vriend hoorde ooit dat dorpsgenoten die mij niet kennen mij 'de statige dame' noemen. Dat geeft aan dat ik kaarsrecht op loop en trots uitstraal.

Maar ben me wel heel bewust ervan én wat het doet qua uitstraling.

Heel soms op feestjes draag ik stiletto's, 10cm. En dan kom ik echt binnen. Word ik aangegaapt (en trust me das niet omdat nu zo'n lekker ding ben :-D ) , vind ik op zo'n feestje erg lollig ook.

Maar dat is echt anders dan op straat en op mijn werk. Dan is aangegaapt worden niet echt leuk.

Ik zoek dus wat naar een balans, wat is comfi en wat is mooi, altijd flats dragen vind ik ook wat suf.

En bij het zoeken naar een balans vind ik meningen van mensen super fijn!

Dus bedankt voor alle input!
Je zult altijd opvallen door je lengte, dat is nu eenmaal zo. Mijn dochters zitten in jouw lengtegebied (de een iets langer, de ander iets korter) mijn man is 2 meter. Ik merk ook dat mijn dochters er meer opmerkingen over krijgen dan mijn man. Het valt mensen op en dan willen ze iets zeggen.
Si abra la puerta hay lobos.
gonniegijsje schreef:
19-09-2025 12:16
Dan is aangegaapt worden niet echt leuk.
Mensen zien iets bijzonders en kijken gewoon.

Ik vertel uit ervaring: als je in een rolstoel voorbij komt kijkt ook iedereen net iets langer. Kun je beter bekeken worden voor je gave schoenen.

Wat ze denken doet er toch niet toe. Dat is alleen maar een reflectie van wat ze over zichzelf denken. De zuurpruimen durven zelf niet op te vallen. De fans vinden het gewoon leuk als iemand zich mooi uitgedost heeft.

Ik vind het altijd gaaf zo'n verschijning!

Dus doe lekker de stiletto's!
Ik ben ook lang en vond dat als puber maar niks, inmiddels boeit het me niet meer zo.

Ik heb zelf nooit hakken gedragen want nee, hoef echt niet nog langer te worden.

En ik vind het ook oncomfortabel en ook niet per se mooi. Erger me zelfs wel eens als ik met collega's ergens heen moet die dan amper vooruit komen op hun hakken. Ik vind dat juist niet charmant, dat gestrompel.
Star⁴ schreef:
19-09-2025 12:06

Ik kan nog geen plaatjes kopiëren maar ik vind haar zo tof overkomen.
.
Loren schreef:
19-09-2025 12:43
Erger me zelfs wel eens als ik met collega's ergens heen moet die dan amper vooruit komen op hun hakken. Ik vind dat juist niet charmant, dat gestrompel.
Dit herken ik totaal niet. Alle hakdragers die ik ken lopen juist hartstikke snel. Waarom zou je hakken dragen als je er niet op kan lopen? Dan loop je idd voor lul.

Toen ik nog gezond was en hakken kon dragen, moest ik op werk wel eens op alarmen rennen. Ik rende iedereen voorbij hoor. Ik zie je straks wel Kees! Stiletto-run was er niks bij.
dropdrop wijzigde dit bericht op 19-09-2025 12:56
2.24% gewijzigd
Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om zo aangestaard te worden. Maar ik vind hakken bij vrouwen altijd mooi ongeacht lengte en bij langere vrouwen juist extra elegant. Jij bent er niet verantwoordelijk voor dat veel mensen zo klein zijn, zonde om jezelf te beperken qua kleding en stijl.
Ik ben ook 1,85 en draag rustig hakken. Ik val toch al op, dus dan doen die 5-8cm extra er ook niet toe. Maar het is soms wel irritant om dan telkens in gesprekken omlaag te moeten duiken om de ander verstaan (tijdens borrels enzo). En soms menen mensen er nog wel iets over te moeten zeggen ‘oh, hakken, dat heb jij toch niet nodig?’….maar boeien….
Ik heb wel een keer mijn hakken uitgedaan toen ik ergens op een congres moest presenteren, en de microfoon op het spreekgestoelte niet omhoog bleek te kunnen. Maar dat vonden die Amerikanen dan wel weer grappig :rofl:
Ik ben maar 1.60 m en zou willen dat lange vrouwen geen hakken dragen, want bij hen vergeleken ben ik zonder al zo'n onderdeurtje. Vroeger heb ik een poos plateaulaarsjes gehad die best lekker zaten en waar ik het een avondje uitgaan op volhield, ik was daarmee maar liefst 15 cm groter! (toen ik voor het eerst dat ik ze eens aan had naar de wc ging, bij een openbare gelegenheid, 'viel' ik gewoon naar beneden en dacht een kinder-wc getroffen te hebben, haha, wat een rare gewaarwording)
Inmiddels kan ik zulke dingen niet meer dragen, dan moet ik het enorm bekopen met dagenlang zere voeten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Compleet off-topic, maar ik had als titel gelezen: "Hakken bij lange mouwen". Ik vond het heel raar dat dat een dilemma zou kunnen zijn en bij het lezen van de OP zat ik maar op die lange mouwen te wachten terwijl het alleen maar over je eigen lengte ging en ik me afvroeg wat dat nou met de vraag te maken had :rofl: .

Verder geen toevoeging, maar vooral een signaal dat ik duidelijk niet op m'n helderst ben :loveit: .
Ik ben ook lang, langer dan TO, en ik vind hakken prachtig, maar ik zou ze nooit dragen, helaas. Ik voel me er echt oncomfortabel bij.

Ik vind het wel héél stoer dat andere lange vrouwen wel hakken dragen
Als jij je er lekker bij voelt, vooral doen TO! Ik vind hakken mooi bij klein en groot, het voegt iets van schwung toe als je er goed op kunt lopen. Gaaf toch, lekker shinen!

Offtopic: wel zie je (ik) snel bij kleine, middel én grote dames dat lengtes van broeken of jurken/rokken niet goed passen. Of wijde pijp/smalle pijp lengte wel of niet mooi met hakken. Ik heb zelf wijde broeken die ik nooit met sneaker draag want dan is ie te kort, maar wel mooi met hakken is. En andersom ook: met sneakers de broek langer houden dan bij hakken bij een wijde pijp.
arme voeten wanneer ze in schoenen met hakken gepropt worden.

Maar ieder z'n ding. Draag waar jij je goed bij voelt
Star⁴ schreef:

Afbeelding
Heel gave jurk, hakken, lijf en kop erop ;-)
WaterGirl schreef:
19-09-2025 14:09

TO koopt vast gewoon schoenen in haar eigen maat
Net zoals iemand van 1.58 dat zou doen
WaterGirl schreef:

Ja ik zeg toch ook niks over jouw Crocs.
WaterGirl schreef:

Arme rug vooral.
Die hakken werken vernielend voor je rug.

Naast dat ik er met mijn 1m56 nog een groter minderwaardigheidscomplex van krijg.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Dropdrop schreef:
19-09-2025 12:27
Mensen zien iets bijzonders en kijken gewoon.

Ik vertel uit ervaring: als je in een rolstoel voorbij komt kijkt ook iedereen net iets langer. Kun je beter bekeken worden voor je gave schoenen.

Wat ze denken doet er toch niet toe. Dat is alleen maar een reflectie van wat ze over zichzelf denken. De zuurpruimen durven zelf niet op te vallen. De fans vinden het gewoon leuk als iemand zich mooi uitgedost heeft.

Ik vind het altijd gaaf zo'n verschijning!

Dus doe lekker de stiletto's!
Hier nog een rolstoeler. Met hakken! Hoef er toch niet op te lopen:)
Star⁴ schreef:
Ik las alleen je quote beneden zonder plaatje en dacht dat je TO wilde aaien :heart:

Ik ben zelf ook lang en draag graag en vaak hakken. Helaas kan ik niet op van die hele dunne, maar zoiets als dit wel Afbeelding
Of dit Afbeelding
Twijfel nu over deze Afbeelding

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven