Gezondheid alle pijlers

Hoofdpijn

07-12-2011 13:52 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb als bijwerking van de prilpil dagelijks hoofdpijn. Op aanraden van het ziekenhuis 8 paracetamol per dag geslikt.

Nu vind ik dit zelf heel vervelend.. Ivm endometriose slik ik tijdens mijn menstruatie namelijk ook veel pijnstillers.

7 Paracetamol, 6 naproxen en ong 2 dagen daarboven op nog een tramadol. Nu ben ik pas 20 en wil ik over 10 jaar nog kunnen genieten van mijn lever. Afijn, ik begon tegen die hoofdpijn met 8, uiteindelijk zijn dat er 9 per dag geworden de laatste week.

vrijdag arts gesproken die zei dat ik mogelijk afhankelijk raakte van de para.

Zaterdag ben ik gestopt en sindsdien weer elke dag hoofdpijn. Misschien afkicken, misschien van de bijwerking. Ik wil.dus nu nog even een weekje niets slikken om afkicken uit te sluiten.

sorry, lang verhaal, korte vraag! iemand enig idee wat er voor andere middelen er tegen hoofdpijn zijn? Ik weet dat orgasmes schijnen te helpen maar dat had jammer genoeg geen effect
prikpil eruit?
Wat lastig allemaal.

Ik heb ook endometriose en eerder heel veel last van hoofdpijnen ivm slikken van de "gewone pil". Verder had ik nog heel veel andere psychische en lichamelijke klachten door de endometriose.

Die hoofdpijn kwam echt van de pil want daar had ik voordat ik diet slikte geen last van.

Nu heb ik van de gyneacoloog Orgametril 5 mg gekregen, een pil die je dagelijks moet slikken want hij vond het verstandiger dat ik niet meer ongesteld word omdat ik zo veel lichamelijke klachten had.

Misschien iets voor jou? Ik heb inmiddels helemaal geen klachten meer en ben zowel lichamelijk en psychisch weer helemaal in evenwicht!

Sterkte!
Ja, eind jan is de prikpil uitgewerkt, dat nooit meer!

Dus binnenkort idd weer overleggen wat het volgende wordt, ik neem je tip mee tess!

Maar zit tot eind jan nog aan die troep vast en met die hoofdpijn.. :(

En psygisch ben ik momenteel ook een ramp. Veel stemmingswisselingen enzo. Rotspul
Met de prikpil stoppen of langs de hoofdpijnpoli in het ziekenhuis?
Hoofdpijn kan verschillende oorzaken hebben, en daarom verschillen de oplossingen ook per persoon.

Bij mij kan hoofdpijn een tekort aan voeding/water zijn. Soms kan buiten lopen of juist even pittig in beweging zijn helpen, of juist slapen/een bad nemen.

Ik drink elke dag 1 kop koffie max., maar als ik een dag oversla merk ik dat direct.

Bij mij helpt iets hartigs of zout eten meestal, en vooral van suikers afblijven.
Oke, ik hoop dat je wat aan mijn tip hebt!

Tot die tijd heb ik voor je hoofdpijn helaas geen tips, geen paracetamol of sterkere middelen konden me helpen als ik weer eens zo'n hoofdpijn aanval had............

t Is misschien gewoon een kwestie van nu nog ff je tijd uitzitten?
Ja, de reden is bijwerking van de prikpil. Ben een hormonen-ramp. Ben niet anders gaat eten of minder gaan drinken. Die hoofdpijn is of nog een bijwerking of afkicken van para. Vandaar dat ik tps tegen hoofdpijn vraag.

Net een afspraak in zh gemaakt voor morgen kwart over 11.
Een kennis van mij moest ook stoppen met zijn pijnstillers voor hoofdpijn omdat men ook dacht dat hij hoofdpijn afhankelijk werd. Dat stoppen was voor minimaal 10 weken, dus dan denk ik niet dat je met een weekje of 2 weekjes al kan verwachten dat je resultaat ziet. Hij is nu 6 weken verder, heeft nog steeds knallende koppijn, maar ze willen hem niks geven omdat ze echt moeten uitsluiten dat het niet van de medicijnen komt.

6 naproxen, 9 paracetamol en nog eens tramadol is ook wel heel veel pijnstillers op 1 dag....
Ja echt 10 weken!!?? Wow. - Alle moed zaktin de schoenen- ..

En ik weet dat het veel is. Daarom slik ik tussendoor zo min mogelijk en ben ik nu gestopt.
Ik was ook een hormonenramp! Ik zal je vertellen dat ik al tijden met die problemen rondliep. De dokter had me zelfs naar een psych gestuurd die zei dat ik borderline had. Daar ben ik voor in therapie geweest, heb relatietherapie gehad, maar niks hielp. Ook voor mijn lichamelijke klachten hielp niks.

Gelukkig kwam ik bij een invaller-huisarts terecht die me door verwees naar de gyn. Hij heeft endometriose geconstateerd. En nu met 1 pilletje per dag is mijn hele leven in positieve zin veranderd! En ik heb nergens last meer van, ook niet van "borderline". Onvoorstelbaar he? Had ik dit maar jaren eerder geweten dan was mij een heleboel ellende bespaard gebleven.

Ik hoop dat ik jou een beetje heb geholpen met dit verhaal, en dat jouw klachten ook zullen gaan verdwijnen want ik weet wat je doormaakt!
Pijn in je hofd is geen pretje
Bij mij was het vooral lichamelijk. Zelfs met de pil elke maand ongesteld, kotsen en flauwvallen door de pijn. Heeft 5 jaar geduurt voordat ik de diagnose kreeg. Terwijl mn moeder het meteen al dacht omdat zij het ook al. Maar sinds ik om de paar maanden een nieuwe pil kreeg en nu helemaal met de prikpil ben ik echt een ramp.. Arm vriendje
Weet je zeker dat het door de prikpil komt?

Ik heb m al jaren en nergens last van..niet gezegd dat het niet kan natuurlijk !!
Ja, ik herken dat, ik kreeg ook steeds weer n andere pil voor mn lichamelijke problemen. 3 weken in de maand pijn pijn en nog eens pijn. Toen het zover kwam dat ik voor de 2e maand achter elkaar, het net was of ik zwaar in de weeën lag omdat ik ongesteld moest worden maar weer eens naar die dokter gegaan en gelukkig had ik toen een invaller!!

Jammer dat het zo lang moet duren voordat ze je serieus nemen zeg en een goede diagnose hebben.

Ik weet het zelf nog niet eens zo heel erg lang hoor, nu driekwart jaar terwijl ik al vreselijke menstruatieklachten heb sinds mijn 10e!! Ben nu 33.

Maar ik vind het wel fijn om het er zo eens over te hebben, ik ken zelf niemand met die kwaal.

Dus jij bent nu ook een soort van proefkonijn met de ene na de andere pil? En loop je bij de huisarts of ook bij een gyn?
quote:luni schreef op 07 december 2011 @ 14:55:

Weet je zeker dat het door de prikpil komt?

Ik heb m al jaren en nergens last van..niet gezegd dat het niet kan natuurlijk !!

Ik ook niet, ik zweer erbij (heb ook al gereageerd in TO's vorige topic). Bijzonder dat de een het als ontzettend positief ervaart en een ander als het compleet tegenovergestelde.

TO, laatst zei je nog dat je liever zelfs geen paracetamol wilde slikken in verband met je andere pijnstillergebruik. Hoe ben je dan ineens op zoveel pijnstilling per dag gekomen? Nu slik je echt veel te veel, daar moet je wel wat mee gaan doen. Heel veel sterkte!
@Tess. Nou, je voelen alsof je aan het bevallen bent herken ik zeker! Ik kwam sinds mn 15e bij de huisarts die me een aansteller vond. Werd noooit serieus genomen, ik was een vrouw, hoort erbij. Op mn 17e voor het eerst bij de gyn, die stuurde me ook naar huis. Niets te zien. Op mn 18e kwam ik terecht bij het vu, endo kliniek. inwendige echo's was niets te zien en ook niet in mn bloed. Daar elke zoveel maanden een nieuwe pil gekregen. Met alle bijwerkingen.. En werkte ook niet, had bij elke pil doorbraakbloedingen met alle pijn erbij. Eind september heb ik pas officieel de diagnose gekregen na een kijkoperatie. De week na de operatie werd ik ongesteld.. En de week daarna weer. 3X in een week in het zh gezeten en toen de prikpil gehad.

En jeetje, bij jou duurde het pas lang ! wat bizar zeg!

luni: niet 100% maar sinds die prik hoofdpijn, pijnlijke borsten, minder eetlust, zieke moodswings, word niet meer nat met seks, hele vette huid en veel puistjes.. Word er moe van.
Georgette: Ik heb dat in overleg met het ziekenhuis gedaan, het werd alleen meer ipv minder.. En ik lag elke avond om 8 uur in bed daardoor. Er is dus tegen mij door mijn arts gezegd dat 8 paracetamol niet erg is. Wat ikzelf dus betwijfel. En beter lezen, ik slik nu dus nietmeer maar weer hoofdpijn.

niemand dus huis tuin en keuken tips tegen hoofdpijn?
Niemand?
Ja, lang he! Ik was gezegend met een stel ouders die vonden dat ik me aanstelde. Die pijn hoorde er gewoon bij, daar was ik vrouw voor. Dus die zijn never nooit met mij naar een dokter geweest daarvoor terwijl ik mij vele jaren herinnerde dat ik elke maand weer op de bank lag te kreperen van de pijn..........

Ik zou echt die Orgametril gaan proberen als ik jou was, het lijkt nu net of ze jou als proefkonijn hebben gebruikt zeg!

Ik kwam bij een hele oude gyn terecht die me gelijk dit gaf, hij zei, dit is wel een wat ouder medicijn maar dit kun je jaren doorgebruiken zonder problemen en het helpt heel goed. Bij mij is het dus gebleken!

Voor je hoofdpijn: Ik herinnerde me net een tip die ik ooit heb gekregen van een mevrouw die nogal alternatief was en vreselijk tegen medicijnen. Ze zei me dat als je hoofdpijn hebt je met je rechterhand zo hard mogelijk moet knijpen in het stukje "zwemvlies" (sorry, weet niet hoe dat heet maar het is dat stukje vel tussen je duim en wijsvinger) aan je linkerhand. Echt zo hard dat je jezelf pijn doet. Eventueel kun je dit een paar keer herhalen. In dit stukje hand schijnt een merediaan te zitten wat met je hoofd te maken heeft. Volgens haar ging je hoofdpijn daar van over en had je dus geen medicatie daarvoor nodig.

Probeer het eens, baat het niet dan schaadt het ook niet.
Ughh, mijn vader vond het ook inderdaad. Zo hatelijk om niet serieus genomen te worden..

En dat is ook zo, elke vrouw reageert weer anders op dingen en daarbij ben ik nog vrij jong waardoor mijn arts hoopt dat het met iets relatief makkelijks kan worden opgelost. Dat was ook de reden dat ze niet wilde opereren, ik was pas net 20..

Wow haha, dat ga ik eens proberen, thanks voor de tip!
Las dit net ook:

Homeopathisch middel tegen hoofdpijn: Sint Janskruidthee

Sint Janskruidthee zou de bloedvaten verwijden en zodoende hoofdpijn die wordt veroorzaakt door stress en overspannenheid verminderen. Je kunt zelf thee trekken van Sint Janskruid, maar er zijn ook kant-en-klare theezakjes met Sint Janskruid op de markt. Ook Kamillethee, Pepermuntthee en citroenmelissethee zouden kunnen helpen tegen hoofdpijn.
Dat maakt je pil weer onveilig, St Janskruid. Dus dat lijkt me niet zo'n strak plan!
o, sorry, dat wist ik niet hihi.
Bij deze! Toch wel handig om te weten gok ik zo. :p

Anticonceptiepil. Sint-Janskruid vermindert de betrouwbaarheid van de pil, hierdoor stijgt de kans op een zwangerschap. Bij kortdurend gebruik: gebruik condooms tijdens en tot en met vier weken na het stoppen van sint-janskruid om er zeker van te zijn dat betrouwbare anticonceptie wordt toegepast. Bij langdurig gebruik: u kunt sint-janskruid alleen gebruiken in combinatie met een anticonceptiepil met een hoge dosering hormonen, een zogenaamde 50-pil. Als u in de eerste drie maanden van gebruik doorbraakbloedingen krijgt, moet u ervan uit gaan dat sint-janskruid ook de betrouwbaarheid van deze zwaardere 50-pil beïnvloedt. De arts kan u aanbevelen om meerdere strips achtereen te gebruiken zonder stopweek, of om de stopweek te verkorten tot vier dagen om de kans op een te lage hoeveelheid hormoon te verkleinen. Gebruik in ieder geval condooms zolang er doorbraakbloedingen blijven optreden.

http://www.apotheek.nl/Me ... id.aspx?mId=10698&rId=462

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven