Dichte dekschaal in magnetronoven

08-12-2011 16:43 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, kun je bv lasagne in een dichte glazen schaal in de oven doen, hiervoor deed ik het in een open schaal en dan bakpapier er boven op, maar het gebeurde nogal eens dat er spetters tegen de wand en bovenin zaten. Ik heb nu een nieuwe magnetron en wil hem graag schoonhouden. Ik weet dat er magnetronfolie bestaat maar dat kan niet bij gebruik van de oven. En aluminium folie bestaat voor zover ik weet niet? Wat doen jullie om hem mooi schoon te houden. gr m.
sorry verkeerde pijler.
alufolie in de magnetron Dat spettert zeker

Ik zou voor magnetronfolie gaan. Dat gebruik ik altijd als ik eten opwarm in magnetron.

Of toch alu folie als je de ovenfunctie gebruikt. Of gewoon een deksel op de schaal idd
anoniem_92902 wijzigde dit bericht op 08-12-2011 16:48
Reden: L-E-Z-E-N
% gewijzigd
Lijkt me dat magnetronfolie gaat smelten als je het in de oven gebruikt.

Gewoon aluminiumfolie gebruiken.
Hoe kan ik mijn bericht op de goede pijler krijgen?
Aan de moderator op deze pijler vragen of ze het wil verhuizen.
quote:Marian1960 schreef op 08 december 2011 @ 16:50:

Hoe kan ik mijn bericht op de goede pijler krijgen?

Ik geloof dat op de pijler overig een topic daarvoor is. Dat is bestemd voor berichten aan de moderator.

Ik heb trouwens speciale schalen van Tupperware.

Heb ook een kleine ovenschaal waarin ik ei klaar maak, maar dat hoeft maar 3 minuten en is wel diep zodat het ruimte krijgt om niet al teveel boven de schaal uit te komen. Lukt ook alleen zonder spetteren als die vloeistof voldoende geklutst is. Zodat het er niet bovenop ligt.
Dus gewoon aluminiumfolie zoals in de gewone oven van vroeger, dacht dat je dat daarvoor niet kon gebruiken?
Je gebruikt toch de ovenfunctie en niet de magnetronfunctie. Dan kun je gewoon aluminiumfolie gebruiken.
Glazen schaal met deksel:

Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:Gamuza schreef op 08 december 2011 @ 17:40:

Glazen schaal met deksel:

[afbeelding]

Ja, als het de gewone magnetronoven functie is dan is die goed.

Meestal sluit het ook niet hermetisch af, maar beschermt het wel tegen spetteren.
Het gaat inderdaad om de ovenfunctie van de magnetron ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven