kerst alleen , met partner

11-12-2011 11:20 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal

ik heb even een vraagje. ik heb sinds 4 maanden een vriendin, en we verschillen van mening over hoe we de kerst moeten vieren. Nu is het ook zo dat ik moet werken met kerst, dus ik kan niet anders. Ik had haar gevraagd of ze 1e kerst dan naar mij en fam wil komen want ik moet middag en avond werken, en dan 2e kerst ik naar haar na mijn vroege dienst. Dacht een goede deal. Maar nu vind zij, omdat haar ouders gescheiden zijn en ze nog thuis woont, dat ze beide dagen bij haar ouders moet zijn. En lijkt wel of er geen moeite voor gedaan wordt om bij elkaar te zijn. Terwijl ik er veel waarde aan hecht, en ik zou wel na mijn werk naar haar willen komen enz. Maar nu is het dus ook zo dat ze 2e kerst bij ahar pa is, en haar pa denkt er waarschijnlijk anders over, want die wil vaak alleen met gezin zijn. En dan zegt zij tegen me dat ze het kut vind dat haar pa dat zegt en het liefst wilde dat ik er bij had geweest zelf. maar dat ze niets aan de mening van haar pa kan doen.

NU vind ik zelf, ik ben 26 , zij 24, dat ik gewoon mijn eigen leven kies en doe wat ik wil als ik iemand belangrijk vind. maar zulke dingen gebeuren meer, en het lijkt wel of ik op de zoveelste plek steeds kom. Heb ook beetje het idee dat haar pa het nog raar vind dat haar dochter een vriendin heeft, want we zijn elkaars eerste vriendin ook.

Maar ik voel me ondertussen wel rot, ik werk met kerst en zou daarnaast gewoon met mijn partner willen zijn om toch ook wat van kerst mee te maken. maar het lijkt echt tegen gewerkt te worden en het doet me wel pijn op zich.

Hebben meerdere dit, dat ze geen kerst vieren met hun partner?? of alleen zijn???

Ik wil er niet te zwaar aan trekken, maar wel dat ik me er gewoon rot onder voel omdat ik het idee heb dat zij niet haar eigen keuzes maakt. En ik heb het er al met haar over gehad, maar het eindigd dan in ruzies, dus ik wil het niet meer aanhalen omdat ik echt niet van ruzies en discussies hou steeds.

wilde gewoon wat meningen van jullie horen , merk dat ik mezelf er echt negatief door laat beinvloeden, en zo ben ik helemaal niet.

xx
Jij werkt in de middag en de avond van 1e kerstdag. Dan kan ze toch 's ochtends met jou mee naar jouw familie? (heeft ze die al ontmoet?) en dat ze dan 's middags naar haar vader/moeder gaat?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Met de huidige gezinssamenstellingen moet kerst minstens een week duren wil je iedereen (geforceerd) tevreden houden en zelfs dan zou het nog niet vlekkeloos verlopen. Pak lekke reen knusse kerstavond ofzo met je vriendin.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Pffff, het is maar kerst.

En er is nog kerstavond, een 3e kerstdag, of gewoon een dag samen kerst vieren als het januari is (want zo te lezen doe je het niet uit gristelijke overwegingen)

Of ga met haar mee.

Als je werkt met kerst kan dat voor problemen zorgen, maar alleen als je er een probleem van maakt.
Eerlijk gezegd vind ik dat je een beetje moeilijk doet. Jullie zijn pas 4 maanden samen. Dat is nog zo kort! Om nu al zo spastisch te doen rond kerst vind ik echt veel te vroeg. Zeker gezien je ook de hele kerst aan het werk bent. Doe een gezellige kerstavond met haar en doe verder niet moeilijk.
Na 4 maanden relatie vind ik aparte kerst niet zo raar hoor. Het is nog zo pril allemaal. Maak er samen op kerstavond (24ste) iets leuks van of organiseer een 3-e kerstdag voor jullie samen.
Mijn ouders zijn ook gescheiden en zolang ik me kan herinneren ga ik 1 dag naar mijn vader en 1 dag naar mijn moeder.

Heel spijtig voor m'n vriendje/vriendinnetje maar ik ga mijn ouders niet aan de kant zetten.

Kunnen jullie niet kerstavond afspreken? Of een derde kerstdag inlassen?

edit; ben al mosterd
Adem in adem uit! Als jullie samen oud gaan worden hebben jullie nog een hoop kerstdagen te gaan!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Hallo, we hebben het hier over 4 maanden verkering toch?

Ik nam exvriend voor de eerste keer mee met Kerst toen we al ruim 2 jaar verkering hadden...

Als mijn ouders gescheiden zouden zijn en ik een kersvers liefje zou hebben dan zou ik ook echt voor mijn ouders kiezen, en niet voor het vriendje...

Las dan gewoon een derde kersdag in...

Wat is het probleem precies?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ze mag haar vader niet teleurstellen, haar moeder niet, en jou niet. Je zegt dat ze haar eigen keuzes moet maken, maar je bedoelt dat ze dezelfde keuzes als jij moet maken.

Laat gaan. Vier samen lekker de avond vóór kerst.
En wat betreft haar vader, misschien moet hij inderdaad even wennen aan een schoondochter (i.p.v. schoonzoon). Geef hem even de tijd. Je het nog een heel jaar om haar familie te leren kennen en dan ben je volgende kerst een deel van het gezin.
Waarom gaat ze niet op de tijdstippen dat jij werkt naar haar ouders zodat ze ook weer thuis is zodra jij klaar met werken bent?
Vind dat je niet met elkaar mee moet naar elkaars familie, zeker niet als je elkaar nog niet zo heel lang kent en nog niet veel bij elkaars familie over de vloer bent gekomen. Dan is kerst niet 'n goed idee. Da's een veel te opgefokte gelegenheid.

Hou rekening met elkaars werk en bezoek ouders in de ochtenden zodat je de avonden met z'n 2 kunt zijn.
Das waar ik maak er ook niet een al te groot probleem van nu, maar het is ook zo dat toen ik zei dat ik dan 2e kerst met een beste vriend uit eten ga dat ze dat ook niet tof vind, dus vraag me ook af wat ze nou wil,nu ik jullie reacties lees denk ik ook, ok so be it,, ga er geen woorden aan vuil maken en zie wel hoe t loopt , dan ga ik met kerst ook wel gezellig op forum hangen : )
Heb te doen met je meisje, en al die mensen waar zij rekening mee moet houden en die van haar verwachten dat ze kerst met hun doorbrengt...
quote:shadowa85 schreef op 11 december 2011 @ 11:43:

en zie wel hoe t loopt , dan ga ik met kerst ook wel gezellig op forum hangen : )GEzellig! Gaat nog druk worden hier!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
TO: als jij eerste kerstdag middag en avond moet werken, wat moet jouw vriendin dan bij jou en je familie komen doen? 's Ochtends samen ontbijten/brunchen ofzo?

Zou haar voorstellen haar eerste kerstdag over haar beide ouders te verdelen of 2e kerstdag bij vader te gaan brunchen en dan blijft de middag/avond van 2e kerstdag over voor jullie samen.
hoi elninjoo... ja ik had zoiets eerst van 2e kerst alleen samen na mijn vroege dienst. maar joh... denk dat ik er minder waarde aan moet hechten. het is alleen zo, dat ze eerst helemaal enthousiast was over kerst, en ze wilde dat ik bij haar was met 2e kerst en ze had zelf al plannen gemaakt hoe we het gingen doen enz. en dan draait het op het laatste moment terug. dat is meer de reden waar ik niet tegen kan. snap je.

misschien maar niet te snel verheugen meer op iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven