wereld lichtjes dag

11-12-2011 14:37 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elke 2e zondag in december wordt Wereldlichtjesdag gehouden. Op deze dag, om 19.00 uur ‘s avonds, steken mensen over de hele aarde kaarsjes aan ter nagedachtenis aan, op welke wijze dan ook, overleden kinderen. De wereld wordt zo even letterlijk wat lichter voor mensen die een kind verloren hebben en daarnaast is er het besef dat je niet alleen bent met je verdriet.

video
Hé, een maand geleden ofzo was het ook al Wereldlichtjesdag. Althans, toen kwam ik zeer veel van dit soort berichten tegen op Facebook. Welke dag is nu de echte?
klik

Volgens deze site vandaag,

ik had er nog niet eerder van gehoord, ik vind het een mooi initiatief.
Oeps, ik zie het al. Dat was toch iets anders. Dat was Engeltjesdag. 15 oktober is het Engeltjesdag. Op deze dag om 7 uur 's avonds zullen ouders van engeltjes of dierbaren die meeleven over de hele wereld een kaarsje laten branden voor hun overleden kindjes. Een klein symbolisch gebaar dat enorm veel troost kan geven. Engeltjesdag is afkomstig van een Amerikaans initiatief: 'Pregnancy and Infantloss Remembrance Day'. Een dag die in het teken staat van het verlies van kinderen, het verlies van zwangerschappen, doodgeboren kinderen, wiegendood...
Het is idd een mooi gebaar! Ik heb dat dus op 15 okt gedaan voor een dierbare vriendin van me (samen met nog meer vrienden en bekenden van haar).
vandaag om 19.00??
ja
quote:mimootje schreef op 11 december 2011 @ 15:05:

vandaag om 19.00??Ja, dit is toch de 2e zondag van dec?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven