Werk & Studie alle pijlers

Ben ik te ongeduldig?

12-12-2011 09:34 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik raak mijn baan kwijt. Directeur heeft de boel verkocht en ik kom dus op straat te staan. Per 1 februari as zit ik thuis. Dus ik ben druk bezig te solliciteren.

CV op div banensites gezet en gelukkig word ik daar ook van opgepikt.

Nu belde een recruiter op dinsdag 29 november of ik bij hem zsm op gesprek wilde komen.

Ik stelde dus voor elkaar op vrijdag 2 december te ontmoeten, want dat is (nu nog) mijn vrije dag. En zoveel snipperuren heb ik niet meer staan, dus alles wat ik op de vrijdag kan regelen doe ik.

Nee, dat was te laat, meteen de volgende morgen op woensdag wilde hij me zien. Toevallig moest ik die dinsdagmiddag ook al ergens anders heen aan het eind van de middag, dus ik stelde voor dan maar meteen te komen. Okee, prima.

Zo gezegd, zo gedaan. Gesprek was zeer positief! Hij zou me voor gaan stellen en vrijdag 2 december zou ik zeker meer horen.

Radiostilte: woensdag 7 december heb ik zelf maar eens gebeld, hoe de stand van zaken was. Ja, sorry, hij zou idd vrijdags gebeld hebben, maar hij wist nu nog niets en verwachtte deze woensdag zeker meer te horen. Hij zou zeker terugbellen!

Ik zit nog te wachten.

Ik wil niet roepen dat ik nu eigenlijk al geen zin meer heb in deze baan, want de banen liggen nu niet bepaald voor het oprapen.

Ik neem snipperuren ervoor op, want het had kennelijk ENORME haast en het blijkt nu gewoon dat het een wassen neus is, een dooie mus.

En ja, ik weet dat niet elk gesprek tot een baan leidt, maar als ik er moeite in steek en er snipperuren voor opneem, wil ik wel graag serieus en netjes behandeld worden. Liever had ik nu de vrijdag pas gekomen, dan had het me nu alleen mijn tijd gekost en niet mijn vakantie uren.

Ben ik nu zo ongeduldig of is dit gewoonweg onbeschoft? Is het zoveel moeite om even een telefoontje/mailtje te doen?
Nope
Ik neem toch aan dat ze meerdere gesprekken afwachten?
beiden. Ja, hij had je niet op stel en sprong hoeven later komen en had je een belletje kunnen geven. Maar aan de andere kent; wen er maar aan idd; dit gaat je nog vaak overkomen. Naast je neer leggen en op naar het volgende gesprek, anders word je er zo moedeloos van...
De recruiter is weer afhankelijk van de snelheid van handelen van de opdrachtgever. Die zijn waarschijnlijk trager dan verwacht, dus moet hij daar ook op wachten. Je kan er altijd nog een telefoontje aan wagen als je daar zin in hebt.
Het is zeker niet netjes dat hij je zo lang laat wachten, terwijl jij op stel en sprong moet komen opdraven.

Ik zou lekker zelf blijven bellen; dat spoort hem misschien tot actie aan, je maakt ermee duidelijk dat je graag wilt, en je hoeft niet passief af te wachten. Wel aardig blijven natuurlijk

Succes; afwachten is zooo irritant, en het gaat om voor jou heel belangrijke zaken. Hopelijk lukt het je om snel weer werk te vinden.
Als er meerdere gesprekken gevoerd worden met meerdere kandidaten is dat natuurlijk volkomen logisch. Dat weet en snap ik ook.

Dat de recruiter afhankelijk is van de opdrachtgever begrijp ik ook.

Maar beloof dan niet, tot 2 x toe, op een bepaalde dag terug te zullen bellen. Zeg dan, zodra ik meer weet, laat ik het weten. En mail of bel na bijv een week dat je nog niets weet en dat je er (weer) op terug zal komen.
Nope
Dan denk ik in dit geval: geen bericht geen goed bericht. Als ze je graag willen hebben, laten ze je dat meestal asap weten.
Een andere recruiter zou ook op die bewuste vrijdag of de maandag erna terugbellen. Deze heeft dat ook niet gedaan. Heb ik ook nagebeld op de woensdag en die heeft uiteindelijk de volgende dag een mailtje gestuurd, dat opdrachtgever de vacatures had ingetrokken. Jammer, maar dan weet je wel wat er gebeurd is en wil je idd niet als een jengelend kind eindeloos blijven nabellen.

Ik denk dat ik vanmiddag maar weer eens ga bellen of mss beter een mailtje stuur.
Nope
Nee beter bellen, anders zit je weer eindeloos op een antwoord te wachten.......... Sterkte, ik weet hoe je je voelt!
Irritant. Inderdaad, doe dat soort beloftes dan niet maar beloof contact op te nemen zodra je meer weet. Hij zal wel afhankelijk zijn van een andere partij die niet opschiet.

Ik zou mijn energie steken in het reageren op andere vacatures in plaats van het eindeloos nabellen van deze recruiter. Ga ervan uit dat hij wel contact zal opnemen als hij meer weet en concentreer je op het uithangen van meerdere hengeltjes. Volgens mij heb je daar uiteindelijk meer aan.
Ik heb ook meerdere hengeltjes uithangen. En ja, vertel dit ook eerlijk als ik op gesprek ben ergens.

Ik zit niet alleen op deze meneer te wachten. Ik vind het alleen zo onbeschoft. Je doet moeite, bent enthousiast gemaakt voor een hele leuke vacature en dan zo'n domper. Het voelt gewoon als anticlimax, alles moest hup, hup, snel, snel en dan zit je dus te wachten. Eindeloos te wachten.

Maar goed, ik merk idd dat ik een dikkere huid moet gaan kweken. En mss ook wat meer geduld
Nope
Ik kan me voorstellen dat je gefrustreerd bent. Voor de recruiter zat er waarschijnlijk wel echt haast bij. Die zou wel voor datum x zijn kandidaten kunnen aanmelden. Lekker dat het vervolgens allemaal zo lang duurt.

Ik vind het eigenlijk ook wel lomp, het vervelende is alleen dat je er zo weinig aan kunt doen. Op dit moment is de markt meer voor de recruiter.
Mijn ervaring met werving en selectiebureau's is dat ze wel enthousiast bellen nav cv op jobsites, dat ze een vacature hebben en je op gesprek willen hebben maar dat als je eenmaal op gesprek komt de betreffende vacature al vervuld is. De meeste werving en selectiebureau's willen alleen maar kandidaten inschrijven op dit moment omdat de recruiters dan hun jaartargets kunnen halen en hebben vaak helemaal geen relevante vacatures openstaan.

Dus verwacht er niet al te veel van en blijf lekker doorzoeken naar (andere) geschikte vacatures. Overigens duren sollicitatieprocedures in deze tijden langer dan gebruikelijk, zeker een kleine 3 weken voordat je iets van een werkgever hoort. Zij hebben het nu zeker voor het zeggen helaas.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven