Lapjes Poezebeesten
zondag 11 december 2011 om 21:36
Na het Rode Poezebeesten &Zwarte Poezebeesten topic,
kon een vergelijkbaar topic over onze Lapjes Poezebeesten natuurlijk niet uitblijven!
Ikzelf deel mijn huisje met een acht maanden oude donderstraal!
Ben jij ook iemand die haar/zijn huis deelt met een ondeugend vlekkenmonster(s)?
Sluit je aan en plak maar raak!
Lapjes Poezebeest Bazen verenigt u!!
*gaat nu foto's uploaden om te plakken*
kon een vergelijkbaar topic over onze Lapjes Poezebeesten natuurlijk niet uitblijven!
Ikzelf deel mijn huisje met een acht maanden oude donderstraal!
Ben jij ook iemand die haar/zijn huis deelt met een ondeugend vlekkenmonster(s)?
Sluit je aan en plak maar raak!
Lapjes Poezebeest Bazen verenigt u!!
*gaat nu foto's uploaden om te plakken*
zondag 11 december 2011 om 21:39
Ik kan aan alle topics meedoen geloof ik. Ik heb een lieve lap gehad die op 9 jarige leeftijd als een zielig bang wezen binnen kwam en 10 jaar later als stoere eenogige bandiet nog steeds dagelijks muizen ving. Ook haar mis ik nog steeds.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zondag 11 december 2011 om 21:44
Ah, leuk, weer een topic vol poezenplaatjes! Zal zelf even mijn bijdrage leveren.
Mijn eerste 2 lapjespoezen:
Helaas overleden toen ze slechts 9 en 11 maanden oud waren.
1 van de 2 was ook een Viva-forum Fan:
Dit Lapje kwam in huis toen de eerste overleed:
Ze is ook heel zorgzaam voor de hier nog kleine rode, die in huis kwam nadat de tweede overleed
Ze is ook heel zorgzaam voor de hier nog kleine rode, die in huis kwam nadat de tweede overleed
zondag 11 december 2011 om 21:45
quote:Fame schreef op 11 december 2011 @ 21:39:
Ik kan aan alle topics meedoen geloof ik. Ik heb een lieve lap gehad die op 9 jarige leeftijd als een zielig bang wezen binnen kwam en 10 jaar later als stoere eenogige bandiet nog steeds dagelijks muizen ving. Ook haar mis ik nog steeds.Fame, ik weet zeker dat jouw lap 10 jaar lang een fijn baasje heeft gehad !
Ik kan aan alle topics meedoen geloof ik. Ik heb een lieve lap gehad die op 9 jarige leeftijd als een zielig bang wezen binnen kwam en 10 jaar later als stoere eenogige bandiet nog steeds dagelijks muizen ving. Ook haar mis ik nog steeds.Fame, ik weet zeker dat jouw lap 10 jaar lang een fijn baasje heeft gehad !
zondag 11 december 2011 om 21:47
Jullie moeten echt ophouden met deze topics. Ik zat vandaag zomaar op een katten-herplaats-site te kijken. (Nee, ik heb nog 1 kattenvriend, en er mag er gewoon niet nog 1 bij, want dat betekent weer een keer verschrikkelijk verdriet!)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zondag 11 december 2011 om 21:53
Mac en Morgie zijn nu 17 en een half jaar oud. Op de onderste foto van Mac was ze denk ik tien jaar jonger. Daar had ze nog helemaal groene ogen. Nu heeft ze er vlekken in en haar neus verkleurd ook. Maar ja, het is ook al een oud besje.
Ik hou van schildpadjes. (de officiele benaming voor lapjeskatten) Of schildpadjes met wit. Morgana is zo lief. Maculata is af en toe een heldin en af en toe zo'n schijtbak.
Ik hou van schildpadjes. (de officiele benaming voor lapjeskatten) Of schildpadjes met wit. Morgana is zo lief. Maculata is af en toe een heldin en af en toe zo'n schijtbak.
zondag 11 december 2011 om 21:59
quote:LadyPhoxy schreef op 11 december 2011 @ 21:44:
Ah, leuk, weer een topic vol poezenplaatjes! Zal zelf even mijn bijdrage leveren.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ladyphoxy,
wat erg dat je maar zo kort van die mooie(ondeugend uitziende) lapjes hebt kunnen genieten!
Lapje van de laatste foto's is ook echt een plaatje!
(& de kleine roode natuurlijk ook )
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ladyphoxy,
wat erg dat je maar zo kort van die mooie(ondeugend uitziende) lapjes hebt kunnen genieten!
Lapje van de laatste foto's is ook echt een plaatje!
(& de kleine roode natuurlijk ook )
zondag 11 december 2011 om 22:01
Ooh ik heb ook zo'n leuke schildpad zonder wit, maar helemaal willekeurig rood en zwart gevlekt. Bij een voorpootje is ze weer net een rode poes. Inclusief tijgerprint. Ze ziet er heerlijk maf uit en dat is ze ook wel qua karakter. Ze zuigt op haar achterpootje als je haar aait, alsof ze duimt, heel schattig
zondag 11 december 2011 om 22:06
LittleMe, die van jou kijkt ook aardig ontdeugend uit haar oogjes, schattig hoor!
En Ratteke, die van jou zijn weer heel anders qua tekening, maar zeker net zo mooi en allebei al zo oud, ze hebben het vast heel goed bij jou.
Hopelijk komen er nog veel plaatjes bij, ik vind alle lapjes/schildpadden mooi....en alle andere kleurcombinaties ook, krijg ook heel erg de neiging een kat bij te nemen in een ander kleurtje door al die kattentopics, maar 2 is nu echt de max.
En Ratteke, die van jou zijn weer heel anders qua tekening, maar zeker net zo mooi en allebei al zo oud, ze hebben het vast heel goed bij jou.
Hopelijk komen er nog veel plaatjes bij, ik vind alle lapjes/schildpadden mooi....en alle andere kleurcombinaties ook, krijg ook heel erg de neiging een kat bij te nemen in een ander kleurtje door al die kattentopics, maar 2 is nu echt de max.
zondag 11 december 2011 om 22:11
quote:Ratteke schreef op 11 december 2011 @ 21:53:
Mac en Morgie zijn nu 17 en een half jaar oud. Op de onderste foto van Mac was ze denk ik tien jaar jonger. Daar had ze nog helemaal groene ogen. Nu heeft ze er vlekken in en haar neus verkleurd ook. Maar ja, het is ook al een oud besje.
Dames op leeftijd! (uit hetzelfde nest?)
Mijn monster is ook zo,het ene moment super stoer,en op het andere moment een pussy !
Klopt helemaal dat het de officiële benaming is!
Wilde het eerst Calico poezebeesten noemen,maar bedacht mezelf dat Lapjes meer herkenbaar is.
Qoute van wikipedia :
Een lapjeskat of calicokat is een schildpadkat met wit en heeft grotere vlekken, waardoor de vacht van de kat eruitziet als een lappendeken.
Dames op leeftijd! (uit hetzelfde nest?)
Mijn monster is ook zo,het ene moment super stoer,en op het andere moment een pussy !
Klopt helemaal dat het de officiële benaming is!
Wilde het eerst Calico poezebeesten noemen,maar bedacht mezelf dat Lapjes meer herkenbaar is.
Qoute van wikipedia :
Een lapjeskat of calicokat is een schildpadkat met wit en heeft grotere vlekken, waardoor de vacht van de kat eruitziet als een lappendeken.
zondag 11 december 2011 om 22:14
zondag 11 december 2011 om 22:16
Mijn meisjes zijn zeker oud. Mac heb ik ook al 17 jaar. Ik heb een week van haar leven niet geweten dat ze er was. Toen mocht ik uit het nestje eentje uitzoeken als eerste. En dat is zij geworden. Medusa kwam een paar maandjes later, uit het asiel. Toen was zij minstens een jaar oud. Duus is nu dus 18 of 19 (en een half) Morgana kwam daar weer vlak achteraan. Toen net zo oud als Mac. Ze krijgen hun mankementjes nu wel hoor. Veel miauwen, op de bank piesen, vroeg wakker zijn en dan miauwen, aan één stuk door.... Qua gezondheid gaat het eigenlijk wel allemaal redelijk. Ik had eigenlijk gedacht dat Mac nu wel al dood zou zijn, ze heeft het volgens de da aan haar lever. Maar ze doet het nog steeds. Duus heeft al járen een overactieve schildklier en is heel mager. Doet het ook nog prima. Morgana heeft ook een overactieve schilklier maar in heel milde mate.
Nu zit Duus op de kast naar me te miauwen. Ze wil eten en dat ik naar bed kom zodat ze boven op me kan komen liggen. Dat ga ik dan ook maar zo doen. Ik hoop morgen weer veel mooie katten te zien!
Nu zit Duus op de kast naar me te miauwen. Ze wil eten en dat ik naar bed kom zodat ze boven op me kan komen liggen. Dat ga ik dan ook maar zo doen. Ik hoop morgen weer veel mooie katten te zien!
maandag 12 december 2011 om 10:21
Ik heb ook een lapje ^^
De dierenarts schat haar op een jaar of 4, ze is 2 jaar geleden bij ons aan komen lopen en niemand weet waar ze vandaan komt. Ze heeft een beetje moeten leren bij ons hoe je kat moet zijn. Spelen kende ze niet, miauwen kon ze eerst ook niet en hoog springen kan ze nog steeds niet. Het is een enorme lieverd, een beetje bang af en toe maar zeer gericht op mensen.
Ze heeft een heel schattig wit staartpuntje en twee witte sokjes bij haar achterpootjes. De helft van haar snorharen zijn wit, de andere helft zwart, heel grappig.
De dierenarts schat haar op een jaar of 4, ze is 2 jaar geleden bij ons aan komen lopen en niemand weet waar ze vandaan komt. Ze heeft een beetje moeten leren bij ons hoe je kat moet zijn. Spelen kende ze niet, miauwen kon ze eerst ook niet en hoog springen kan ze nog steeds niet. Het is een enorme lieverd, een beetje bang af en toe maar zeer gericht op mensen.
Ze heeft een heel schattig wit staartpuntje en twee witte sokjes bij haar achterpootjes. De helft van haar snorharen zijn wit, de andere helft zwart, heel grappig.
maandag 12 december 2011 om 10:25
maandag 12 december 2011 om 10:29