Gezondheid alle pijlers

Hoofdpijn

07-12-2011 13:52 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb als bijwerking van de prilpil dagelijks hoofdpijn. Op aanraden van het ziekenhuis 8 paracetamol per dag geslikt.

Nu vind ik dit zelf heel vervelend.. Ivm endometriose slik ik tijdens mijn menstruatie namelijk ook veel pijnstillers.

7 Paracetamol, 6 naproxen en ong 2 dagen daarboven op nog een tramadol. Nu ben ik pas 20 en wil ik over 10 jaar nog kunnen genieten van mijn lever. Afijn, ik begon tegen die hoofdpijn met 8, uiteindelijk zijn dat er 9 per dag geworden de laatste week.

vrijdag arts gesproken die zei dat ik mogelijk afhankelijk raakte van de para.

Zaterdag ben ik gestopt en sindsdien weer elke dag hoofdpijn. Misschien afkicken, misschien van de bijwerking. Ik wil.dus nu nog even een weekje niets slikken om afkicken uit te sluiten.

sorry, lang verhaal, korte vraag! iemand enig idee wat er voor andere middelen er tegen hoofdpijn zijn? Ik weet dat orgasmes schijnen te helpen maar dat had jammer genoeg geen effect
Oke, hihi, weer wat geleerd!

In mijn geval maakt het niet uit. Mijn man is helaas onvruchtbaar, dus eigenlijk best extra wrang om de pil te moeten slikken voor mijn eigen gezondheid..........
Hoe sta je tegenover eventueel een alternatieve vorm? Ik ken een iemand die de combinatie NLP/hypnose en gezondheid. Schijnt heel goed te werken. Krijg je waarschijnlijk ook een gedeelte van vergoed.

Oh ja, ik ken ook iemand die pijn bestrijd middels ademhaling. Wil het wel voor je uitzoeken als je interesse hebt!

Sterkte met je hoofdpijn.
Hm, dat is heel zuur Tess :(

Die 'zwemvlies' tip helpt serieus wel een beetje! :-)

Ladydiza: Ik ben bij een homeopaat geweest, 4 keer volgens mij. Dieetadvies gehad (sowieso wat gezonder kon ook geen kwaad) maar meer werd er niet vergoed jammer genoeg.

Maar wat is NLP/Hypnose? Werkt dat tegen hoofdpijn enzo?

En ja, als je wilt, heeeeeeeeel graag!
Tx voor de knuf!

Gewoon vanaaf n paar keer doorblijven knijpen in je zwemvliesje haha. Ik heb het idd zelf ook wel eens gedaan maar t was bij mij een beetje in de vergetelheid geraakt. t Kwam ineens weer bovenwaaien tijdens t posten van de berichtjes aan jou.

Ben ook wel heel erg benieuwd naar die NLP/hypnose dus blijf gewoon ff meelezen!
Neuro Linguistisch Programmeren (heel kort uitgelegd: de innerlijke ervaring is het resultaat van de weergaven in het centrale zenuwstelsel; we gebruiken taal om deze weergave te ordenen en tenslotte kunnen we die innerlijke weergave organiseren om onze doelen te bereiken). Veel NLP-ers zijn ook hypnotherapeut. Als NLP er ben je heel erg met taal en suggesties op het onbewustzijn bezig, maar dan is de klant wel gewoon bij bewustzijn. Bij hypno is de klant in een hele ontspannen toestand. En ja, het kan helpen tegen hoofdpijn. Mag ik hier eigenlijk namen noemen???

De andere persoon gebruikt NLP/Hypnotherapy in combinatie met balance breathing. Schijnt ook heel goed te helpen.
Ik ga eens nakijken of dit vergoed wordt bij mij maar ik vrees dat het valt onder homeopathie.. Ga morgen meteen even bellen, bedankt voor de pil :-)

Maar als het goed is is deze hoofdpijn max eind januarie weg dus weet niet of dat veel zin heeft.
Kijk even op deze sites:

link1

NLP & Balance Breathing

Lees het eens goed door en kijk wat je ervan vindt. Ik heb zelf mogen ervaren hoe krachtig deze technieken allemaal zijn. Maar ik weet ook dat er veel mensen niets hebben met of juist iets tegen NLP hebben.

Hey Tess, ook voor jou, als je vragen hebt, laat het dan weten...
http://www.luciavanoyen.n ... persoonlijke-begeleiding/

Dit is inderdaad wel interressant. Maar volgens mij doet 'mijn' homeopaat dat ook alleen die noemt het 'innerlijke reis' of zoiets zweverigs. Misschien toch maar eens doen als ik de centjes heb. Baat het niet dan schaad het niet1
Dank Ladyziva, ben alleen een beetje te moe nu om alles door te kunnen lezen, laat staan in mn hersentjes op te kunnen nemen, maar zal t morgen even uitgebreid doornemen.

Helpt het ook tegen blaasontsteking? Daar heb ik helaas regelmatig last van.
Acupunctuur! Ongelofelijk wat dit met je lijf kan doen.

Had ook megaveel en vaak hoofdpijn. Na 3 sessies niet meer.
Maar deze hoofdpijn is (doet even een schietgebedje) tijdelijk he. Zodra de prikpil uit m'n systeem is hoop ik dat ik me al een stuk beter voel!

Maar heb wel ergens gelezen dat acupunctuur ook veel kan doen voor Endo.. Ik zet het op m'n 'uitzoeken' lijstje!
Nou, zo naar het zh. Denk dat ie er niets aan kan doen maar kan wel zeggen dat ik geen prikpil meer wil!
Ik heb de gewone pil gehad,niet de prikpil. Ziek dat ik er altijd van was! Had zulke vreetbuien en migraine dat ik met de pil ben gestopt. De migraine en vreetbuien zijn helemaal over en ik voel me ook zoals iemand al zei geen 'borderliner' meer!
Die buien heb ik jammer genoeg nog..

Nou, terug van de arts. Aangezien mijn andere bijwerkingen ook nog niet zijn afgenomen denkt hij dat de hoofdpijn van de prikpil komt nog. Vanaf morgen een combi van paracetamol en naproxen, word besproken in het endo team en hij belt me 16 december. Buh.
Heb je ook al uitgesloten dat je hoofdpijn komt door slechte ogen?

Ik heb zelf veel last van hoofdpijn doordat ik onbewust mijn kaken stijf op elkaar klem. Weet je ook of jij dat wel of niet doet?

Ik ben zelf ook al jaren geleden gestopt met de pil vanwege hoofdpijn. Nu heb ik er dus door een andere oorzaak last van(stress).

Hoop dat je snel achter de oorzaak bent! Dikke knuf!
Ik heb juist een paar maanden terug nieuwe lenzen gekregen, zie weer scherp! Ik ben geen kaakklemmer voor zover ik weet. En ik heb het echt sinds de prikpil pas.. 1 + 1 = 2

Ik hoop dat jij snel van je stress hoofdpijn af bent!
Zo, meteen op de eerste dag een dosis pijnstillers vergeten.. Stom! Maar gelukkig wel veel minder koppijn dan eerst
Hoi Koettie, hoe is het nu met je hoofdpijn? Heb je al minder last ervan? Ik hoop het voor je!!!
Ja, gelukkig geen last meer van! Wel goed op tijd m'n pillen innemen anders krijg ik het weer maar tot nu toe gaat het goed!

Lief dat je het nog even vraagt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven