Geld & Recht alle pijlers

IPL voor 'dikke' mensen

12-12-2011 17:05 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben druk opzoek naar een salon waar ik mij kan ontdoen van overtollig haar d.m.v. IPL. Nou kreeg ik bij een salon te horen dat ik extra moet betalen omdat ik meer lichaamsoppervlak heb dan de gemiddelde Nederlander. Ik ben inderdaad geen slanke den met mijn maat 48 maar valt dit niet onder een bepaald bedrijfsrisico dat ik dikker ben? De een is dikker en de ander weer dunner. Als ik een massage krijg hoef ik ook niet bij te betalen ondanks er bij mij meer te kneden is.

Ik ga niet met deze salon in zee omdat ik deze regel belachelijk vind, wat vinden jullie?

Hoeveel ik zou moeten bijbetalen weet ik niet omdat ik daarvoor al ontplofte.
quote:jolief schreef op 12 december 2011 @ 17:16:

@niles wat een onzin.. ik ken niemand met maat 48.. lijkt mij eerder dat de gemiddelde nederlander onder maat 40 zit.

sorry dit was even off topicGemiddelde maat is alweer gestegen naar maat 44 (was 42). Knap dat jij helemaal niemand met maat 48 kent
quote:boerenkool77 schreef op 12 december 2011 @ 17:05:

Ik ben druk opzoek naar een salon waar ik mij kan ontdoen van overtollig haar d.m.v. IPL. Nou kreeg ik bij een salon te horen dat ik extra moet betalen omdat ik meer lichaamsoppervlak heb dan de gemiddelde Nederlander. Ik ben inderdaad geen slanke den met mijn maat 48 maar valt dit niet onder een bepaald bedrijfsrisico dat ik dikker ben? De een is dikker en de ander weer dunner. Als ik een massage krijg hoef ik ook niet bij te betalen ondanks er bij mij meer te kneden is.

Ik ga niet met deze salon in zee omdat ik deze regel belachelijk vind, wat vinden jullie?

Hoeveel ik zou moeten bijbetalen weet ik niet omdat ik daarvoor al ontplofte.

Dat zou toch redelijk oneerlijk zijn voor de mensen met een normaal gewicht, die dan een onnodig duurdere prijs moeten betalen voor de enkele mens met overgewicht die zich daar aanmeldt. Als de ervaring van die salon is dat er voornamelijk klanten komen met een normaal gewicht, dan baseert die haar tarieven daarop.

Bij de prijsbepaling gaat ze uit van een gemiddelde behandelingsduur. Als een klant dus meer lichaamsoppervlak heeft dat hij/zij wil laten ontharen, dan duurt dit langer. Dat is tijd die ze niet aan een andere klant kan besteden. Jij maakt gebruik van die tijd, vandaar dat je die tijd dus ook moet betalen.
dubbel
Dan heb ik nog recht op geld terug!!!

Toen ik het liet doen woog ik 50 kilo bij 1.55m.
@TO vind je het belachelijk of confronterend?

Ik vind het niet vreemd.
quote:lynsay_viva schreef op 12 december 2011 @ 18:22:

[...]

Gemiddelde maat is alweer gestegen naar maat 44 (was 42).
Confronterend vind ik het niet, weet dat ik dikker ben dan de gemiddelde Nederlander maar ik vind het vreemd dat er zo op maat/oppervlak een prijs word gemaakt. Zoals ik eerder aangaf zie ik het als een bedrijfsrisico en hoef ik bij een massage ook niet meer te betalen omdat er bij mij meer te kneden valt.
Yups Daydream, ik vond het ook verbazingwekkend. In 2009 was de gemiddelde maat nog maat 42 voor vrouwen. Maar goed, ik verbaas me zelf ook over de gemiddelde behamaat (85D) en de gemiddelde lengte (1.70).

Ik ben zo niet gemiddeld

TO, wat ga je doen? Ga je naar dit bedrijf of toch liever een ander?
Ik ga daar echt niet heen, zoek vrolijk verder !!!

Iemand nog tips voor Rotterdam eo?
Bedrijfsrisico?

Dat zou dan betekenen dat er geen enkele salon meer zou zijn die je wil helpen, want dan kost je geld. Voor niks werken kun je overal hoor...
quote:boerenkool77 schreef op 12 december 2011 @ 18:41:

Confronterend vind ik het niet, weet dat ik dikker ben dan de gemiddelde Nederlander maar ik vind het vreemd dat er zo op maat/oppervlak een prijs word gemaakt. Zoals ik eerder aangaf zie ik het als een bedrijfsrisico en hoef ik bij een massage ook niet meer te betalen omdat er bij mij meer te kneden valt.

Een bedrijfsrisico om een grotere klus, die meer tijd en meer flitsen kost, voor hetzelfde geld te doen? Wat een rare redenering!

Jij wilt een bepaald oppervlak laten ontharen, en daar betaal je voor, simpel...

Die vergelijking met een massage snap ik ook niet. Over het algemeen wordt een massage met een bepaalde tijdsduur afgesproken. Bij jou wordt in 30 minuten elke spier 3x gemasseerd, bij een slank poppetje wordt elke spier in diezelfde tijd 5x gemasseerd. Je betaalt allebei hetzelfde want het is 30 minuten werk zonder extra materiaalkosten (okee, een paar druppels meer massageolie, maar kan me voorstellen dat dat het verschil niet maakt voor een masseur).
Nooit geweten dat het zo werkt.(dikker is duurder) Misschien kunnen ze gewoon beter zeggen: "meer werk kost meer geld" ipv "meer lichaamsoppervlak." Het klinkt niet echt klantvriendelijk.

Is het sowieso niet goedkoper tegenwoordig om zelf zo'n apparaat aan te schaffen? Ik heb eigenlijk geen idee, maar zag van de week de reclame voorbij komen van deze en ik weet dat er ook één is van Philips. Dan heb je ook geen gezeik over je lichaamsoppervlak. (alsof je een planeet bent )
Tja, zo moet ik bij de kapper meer betalen voor verven, omdat mijn haar zo dik is. En sommigen moeten meer betalen voor een goede bh, omdat ze grote borsten hebben. Zo heeft bijna iedereen wel wat. Niet leuk, maar wel logisch.
"Nooit geweten dat het zo werkt.(dikker is duurder) Misschien kunnen ze gewoon beter zeggen: "meer werk kost meer geld" ipv "meer lichaamsoppervlak." Het klinkt niet echt klantvriendelijk.

Is het sowieso niet goedkoper tegenwoordig om zelf zo'n apparaat aan te schaffen? Ik heb eigenlijk geen idee, maar zag van de week de reclame voorbij komen van deze en ik weet dat er ook één is van Philips. Dan heb je ook geen gezeik over je lichaamsoppervlak. (alsof je een planeet bent )"

Haha, ik snap je wel hoor, dat het niet vriendelijk klinkt. Maar om te horen dat ze aan jou meer werk hebben, lijkt me hetzelfde.

Die lumia (zo heet ie toch?) werkt niet zo goed als ipl in een salon. Omdat je een certificaat moet hebben om met een bepaalde lichtintensiteit te werken, mag philips niet zulke sterke lampen verkopen.

Dat resulteert in een hoop gepriegel (klein behandeloppervlak), veel meer (lees 3x) behandelingen nodig, en vooral geen blijvend resultaat.

Zonde van je geld dus, want die apparaten zijn ook nog eens stervensduur...
quote:jolief schreef op 12 december 2011 @ 17:16:

@niles wat een onzin.. ik ken niemand met maat 48.. lijkt mij eerder dat de gemiddelde nederlander onder maat 40 zit.

sorry dit was even off topic

Dan moet je eens goed om je heen kijken.

Gemiddelde maat in Nederland is 40-42
Frankly my dear, I don"t give a damn
Het lijkt mij heel normaal dat je bij meer huidoppervlak meer betaalt.

Ik betaal met mijn lange haar bij de kapper óók meer voor verven, dan mijn moeder met haar bobline.
Ze hadden gewoon moeten zeggen: gemiddeld heb je 7-10 behandelingen nodig van XX¤ per keer.

De behandeling pakt bij ieedereen niet even snel, dus dat kan, en dan hoeven ze niet te zeggen: jij hebt 10 beurten nodig want jij bent zwaarder, maar dan ligt t gewoon aan de haargroei.

Toch een stuk klantvriendelijker lijkt me.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:jo12345 schreef op 12 december 2011 @ 17:15:

Hoe meer oppervlakte hoe meer werk.

Ik vind het eigenlijk wel logisch!

Een schilder betaal je ook per vierkante meter.
Tjah... Ik betaal meer voor passende kleding en ik heb maar maat 32 - 34. Dus ik betaal meer voor minder stof. Is dan ook erg krom, maar het is nu eenmaal zo dat ze zich richten op het gemiddelde.

Als ze alle prijzen voor lichaamstypes, breedten en lengten moeten uitrekenen per persoon / per item dan ben je die kosten ook kwijt gewoon omdat dat veel meer werk kost dan een standaard die gehandhaafd word met een eventuele toeslag als het echt meer werk kost. :x
Dan moeten ze de advertenties anders gaan opstellen in de toekomst, iets van standaard behandeling kost xxx maar dames met een "maatje meer"betalen extra.

Niet iedereen heeft het bewuste maatje S.
quote:redband schreef op 13 december 2011 @ 07:49:

Dan moeten ze de advertenties anders gaan opstellen in de toekomst, iets van standaard behandeling kost xxx maar dames met een "maatje meer"betalen extra.

Niet iedereen heeft het bewuste maatje S.

Maar Redband, het hele doel van een advertentie is mensen trekken.

Dan doe je toch een aanbieding, en niet een uitspraak als 'die en die betalen extra'?
Ik vind dat er een aantal dames zijn die een kromme redenatie hebben. Vergelijkingen met de gehele detaillhandel, mensen met maatje XS of 32, etc.

De normale standaard die wij bij IPL hanteren is ergens tussen de 38 en 42.

Ja, als je écht anderhalf keer zoveel flitsen nodig hebt, dan komt er een toeslag bij.

Anders dan bij bijvoorbeeld een masseur, koopt een salon de 'flits' per stuk in. Als een 'normaal' (wat is normaal..) persoon 50 flitsen nodig heeft voor twee oksels, en 'het maatje meer' heeft er 75 nodig, dan is het logisch dat je daarvoor meer betaalt. Er word immers ook een hogere inkoop gehanteerd.

Ik snap best dat het cru is, dat je zo hard geconfronteerd wordt met de gevolgen van iets waar je waarschijnlijk zelf ook helemaal niet blij mee bent. Maar iedereen moet zijn brood kunnen verdienen, en dat gaat nou eenmaal niet als je je winst moet opgeven met dit soort dingen.

Niemand gaat voor 'niks' werken.

En mocht je dat wel doen, dan graag aanmelden, zulke mensen kan ik áltijd gebruiken ;)
Moet iemand van 1.85 lengte dan ook meer betalen dan iemand van 1.50?

Wat een onzin en wat klantonvriendelijk! Dikke mensen hebben net zo veel haarzakjes als dunne mensen.

Alsof iemand met mt 48 2 vierkante meter meer aan oppervlakte van de benen heeft dan iemand met mt 38.
quote:jaimee21 schreef op 13 december 2011 @ 08:26:

Ik vind dat er een aantal dames zijn die een kromme redenatie hebben. Vergelijkingen met de gehele detaillhandel, mensen met maatje XS of 32, etc.

De normale standaard die wij bij IPL hanteren is ergens tussen de 38 en 42.

Ja, als je écht anderhalf keer zoveel flitsen nodig hebt, dan komt er een toeslag bij.

Anders dan bij bijvoorbeeld een masseur, koopt een salon de 'flits' per stuk in. Als een 'normaal' (wat is normaal..) persoon 50 flitsen nodig heeft voor twee oksels, en 'het maatje meer' heeft er 75 nodig, dan is het logisch dat je daarvoor meer betaalt. Er word immers ook een hogere inkoop gehanteerd.

Ik snap best dat het cru is, dat je zo hard geconfronteerd wordt met de gevolgen van iets waar je waarschijnlijk zelf ook helemaal niet blij mee bent. Maar iedereen moet zijn brood kunnen verdienen, en dat gaat nou eenmaal niet als je je winst moet opgeven met dit soort dingen.

Niemand gaat voor 'niks' werken.

En mocht je dat wel doen, dan graag aanmelden, zulke mensen kan ik áltijd gebruiken ;)Jaimee, kun je me antwoord geven op de vraag of iemand die 1.85 lang is voor diezelfde behandeling van de benen ook meer betaalt dan iemand die 1.50 is? Want langere benen = meer oppervlakte.
quote:amarna schreef op 13 december 2011 @ 08:31:

Moet iemand van 1.85 lengte dan ook meer betalen dan iemand van 1.50?

Wat een onzin en wat klantonvriendelijk! Dikke mensen hebben net zo veel haarzakjes als dunne mensen.

Natuurlijk hebben dikke mensen niet net zoveel haarzakjes! Ik zie hier al vaker die redenering; haar staat gewoon verder uit elkaar. Maar dat klopt natuurlijk niet. Je denkt toch niet dat een dik iemand net zoveel huidcellen heeft als een dun iemand, maar dan uitgerekt ofzo?

Nee, er komt gewoon meer huid bij, en dus ook meer huidzakjes!

Daarom vind ik het wel logisch dat het duurder is; er is een langere behandeling nodig.

Ik heb alleen wel eens laten waxen, maar ik heb bijvoorbeeld heel weinig beenhaar. Ik krijg altijd korting op benen-waxen omdat het kennelijk bij mij veel minder werk is dan 'gemiddeld'. Bij de kapper betaal ik voor kleuren weer meer, omdat mn hoofdhaar juist erg dik is (of ik heb er veel van weet ik het, in ieder geval komen ze met de standaard hoeveelheid verf altijd te kort en zijn ze er langer mee bezig).

Meer werk is duurder, minder werk is goedkoper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven