Hoe gaat dit weg?
woensdag 14 december 2011 om 18:58
Met mezelf afgesproken dat ik vanaf morgen niet meer ga snoepen tussen door tot kerst! Het is nu genoeg geweest elke dag van al die lekkere dingen.
Maar nu een vraagje.
Boven mijn buik, onder mijn borsten heb ik veel vet zitten. Ik erger mij nog niet eens zo aan mijn buik want die is niet heel dik, maar dat stuk er boven.
Zijn er manieren om daar het vet weg te krijgen door verschillende oefeningen? En ik heb ooit gehoord dat citroen sap het doet verkleinen, maar daar geloof ik eigenlijk niet zo in.
En hebben jullie er ook last van?
Maar nu een vraagje.
Boven mijn buik, onder mijn borsten heb ik veel vet zitten. Ik erger mij nog niet eens zo aan mijn buik want die is niet heel dik, maar dat stuk er boven.
Zijn er manieren om daar het vet weg te krijgen door verschillende oefeningen? En ik heb ooit gehoord dat citroen sap het doet verkleinen, maar daar geloof ik eigenlijk niet zo in.
En hebben jullie er ook last van?
woensdag 14 december 2011 om 19:24
woensdag 14 december 2011 om 19:26
Bahco, ik heb meestal het probleem dat ik voor het eten om half 5 zin heb om te snaaien. Meestal houd ik het dan toch vol om het niet te doen en dan krijg ik na het avond eten weer zin en dan pak ik iets! Het is dan niet dat ik het echt nodig heb omdat ik heel vol zit van het eten maar omdat mijn ogen groter zijn dan mijn maag.
woensdag 14 december 2011 om 19:32
een half uur lichaamsbeweging per dag is de minimale hoeveelheid voor als je op hetzelfde gewicht wilt blijven. Aangezien jij wil afvallen zou ik toch echt wat meer gaan bewegen. Een combinatie van krachttraining en cardio doen vet t snelst verbranden. En uiteraard is niet meer snoepen, en dan daarnaast niet méér eten een goede stap.
woensdag 14 december 2011 om 19:55
quote:desyyyy schreef op 14 december 2011 @ 19:26:
Bahco, ik heb meestal het probleem dat ik voor het eten om half 5 zin heb om te snaaien. Meestal houd ik het dan toch vol om het niet te doen en dan krijg ik na het avond eten weer zin en dan pak ik iets! Het is dan niet dat ik het echt nodig heb omdat ik heel vol zit van het eten maar omdat mijn ogen groter zijn dan mijn maag.
Dan ontbijt of lunch je niet zwaar genoeg.
Je kunt jezelf toch ook voor zijn met een appel of 2 mandarijnen rond een uur of 16:00?
Dan ontbijt of lunch je niet zwaar genoeg.
Je kunt jezelf toch ook voor zijn met een appel of 2 mandarijnen rond een uur of 16:00?
woensdag 14 december 2011 om 20:02
Mijn ontbijt is door de week altijd om 07.30 - een boterham met kaas of ham en een kop thee.
tussen door een kop thee of koffie.
Om 12.30 eet ik 2 boterhammen met een flesje appelsap.
16.00 ben ik thuis en dan beginnen de snaai momenten te komen.
17.00 altijd avondeten, ik eet genoeg en zit altijd wel goed vol.
Altijd een stuk vlees, 4 aardappels en schep 2 keer groente op.
Als er macaroni of pasta is eet ik hier ook meestal 2 borden van.
En rond 18.00 en 20.00 krijg ik altijd weer een leeg gevoel in de maag. Dan neem ik meestal een stuk fruit. Of iets ongezonds als ik daar zin in heb.
Maar waar komt dat lege gevoel van? Ik heb toch echt altijd genoeg avondeten op.
tussen door een kop thee of koffie.
Om 12.30 eet ik 2 boterhammen met een flesje appelsap.
16.00 ben ik thuis en dan beginnen de snaai momenten te komen.
17.00 altijd avondeten, ik eet genoeg en zit altijd wel goed vol.
Altijd een stuk vlees, 4 aardappels en schep 2 keer groente op.
Als er macaroni of pasta is eet ik hier ook meestal 2 borden van.
En rond 18.00 en 20.00 krijg ik altijd weer een leeg gevoel in de maag. Dan neem ik meestal een stuk fruit. Of iets ongezonds als ik daar zin in heb.
Maar waar komt dat lege gevoel van? Ik heb toch echt altijd genoeg avondeten op.
woensdag 14 december 2011 om 22:29
Als je trek hebt, eet een boterham! Door meer te eten (gezonde voedzame zaken) voorkom je dat je gaat snaaien. Ik ben nu ruim 10 kg kwijt door eigenlijk meer te eten. ik ontbijt om half 8 met behoorlijk wat muesli, yoghurt en fruit, eet om 11u een boterham, 3 boterhammen om 13u en nog een om 16.30. Als ik nog meer trek heb dan eet ik om 10u nog een appel en om 16u ofzo een sinaasappel. Of, mocht ik hard honger hebben, dan zelfs nog een extra boterham. (ik sport wel 30 tot 120 minuten per dag)
Door mezelf de hele dag door te voederen heb ik geen tijd om te snoepen en steekt die behoefte ook niet gauw de kop op (uitzonderingen daar gelaten).
Maar dat vetrandje dat je beschrijft; dat zit bij ons in de familie. Ik ben nu dus ook behoorlijk wat vet kwijt, maar die ribvetrand is hardnekkig. En plaatselijk afvallen kan dus inderdaad niet.
Nog even een aanvulling, want zie nu dat jij om 17u al je diner eet. Ik eet mijn avondeten pas rond half 8. Hoe dan ook; meerdere eetmomenten dan 3x per dag kunnen helpen, maar kijk hoe het in jouw schema past. Als ik om 17u mijn laatste maaltijd zou eten, dan zou ik met mijn structuur ook 's avonds nog wat willen aangezien ik pas tegen 23u naar bed ga.
Door mezelf de hele dag door te voederen heb ik geen tijd om te snoepen en steekt die behoefte ook niet gauw de kop op (uitzonderingen daar gelaten).
Maar dat vetrandje dat je beschrijft; dat zit bij ons in de familie. Ik ben nu dus ook behoorlijk wat vet kwijt, maar die ribvetrand is hardnekkig. En plaatselijk afvallen kan dus inderdaad niet.
Nog even een aanvulling, want zie nu dat jij om 17u al je diner eet. Ik eet mijn avondeten pas rond half 8. Hoe dan ook; meerdere eetmomenten dan 3x per dag kunnen helpen, maar kijk hoe het in jouw schema past. Als ik om 17u mijn laatste maaltijd zou eten, dan zou ik met mijn structuur ook 's avonds nog wat willen aangezien ik pas tegen 23u naar bed ga.
donderdag 15 december 2011 om 08:41
Vooral al ook geen troep meer in huis halen.
Mocht je trek hebben in iets, poets dan eerst je tanden en drink twee glazen water, of zet een kop thee. Als je daarna nog trek hebt, vergrijp je dan aan een sinasappel, mandarijn, appel, kerstomaatjes of een stuk komkommer. Ook een handje ongebranden, ongezouten noten.
Mocht je trek hebben in iets, poets dan eerst je tanden en drink twee glazen water, of zet een kop thee. Als je daarna nog trek hebt, vergrijp je dan aan een sinasappel, mandarijn, appel, kerstomaatjes of een stuk komkommer. Ook een handje ongebranden, ongezouten noten.