Discipline is weg....
donderdag 15 december 2011 om 14:13
Hoi meiden,
Ik heb het afgelopen jaar op gebied van werk nogal wat meegemaakt. In 2010 ben ik afgestudeerd. Ik heb toen een jaar gewerkt, maar bijna het hele jaar met tegenzin, oa door collegas en de vraag of dit wel mijn vak was. Doordat ik alleen op die plek kon werken omdat er anders geen vacatures zijn werd het nog moeilijker. Ik kon soms maar 1 dag in de week werken. Ondertussen kreeg mijn vriend een eigen bedrijf waar hij heel blij mee was en veel voor moest doen. Ik werd ondertussen lui omdat ik maar zo weinig hoefde te werken. Na lang nagedacht te hebben heb ik besloten toch nog een andere opleiding te volgen omdat ik niet meer gelukkig was. Ik ben hier in september aan begonnen. Maar ik baal er ontzettend van dat mijn discipline voor echt alles weg is!! Tijdens mijn vorige studie had ik zoveel discipline, maar nu.... ik kan me zo moeilijk zetten tot het doen van het huishouden, mijn schoolwerk, gezond eten, sporten, op tijd opstaan, eigenlijk alles. Baal hier zo enorm van en weet gewoon niet hoe ik dit op dit moment moet veranderen. Ben gewoon teleurgesteld in mezelf omdat ik weet dat ik het wel kan.
Iemand voor mij tips hoe ik dit moet aanpakken???
Alvast bedankt!
Ik heb het afgelopen jaar op gebied van werk nogal wat meegemaakt. In 2010 ben ik afgestudeerd. Ik heb toen een jaar gewerkt, maar bijna het hele jaar met tegenzin, oa door collegas en de vraag of dit wel mijn vak was. Doordat ik alleen op die plek kon werken omdat er anders geen vacatures zijn werd het nog moeilijker. Ik kon soms maar 1 dag in de week werken. Ondertussen kreeg mijn vriend een eigen bedrijf waar hij heel blij mee was en veel voor moest doen. Ik werd ondertussen lui omdat ik maar zo weinig hoefde te werken. Na lang nagedacht te hebben heb ik besloten toch nog een andere opleiding te volgen omdat ik niet meer gelukkig was. Ik ben hier in september aan begonnen. Maar ik baal er ontzettend van dat mijn discipline voor echt alles weg is!! Tijdens mijn vorige studie had ik zoveel discipline, maar nu.... ik kan me zo moeilijk zetten tot het doen van het huishouden, mijn schoolwerk, gezond eten, sporten, op tijd opstaan, eigenlijk alles. Baal hier zo enorm van en weet gewoon niet hoe ik dit op dit moment moet veranderen. Ben gewoon teleurgesteld in mezelf omdat ik weet dat ik het wel kan.
Iemand voor mij tips hoe ik dit moet aanpakken???
Alvast bedankt!
donderdag 15 december 2011 om 14:20
donderdag 15 december 2011 om 14:28
Ik vind de studie die ik doe leuk ja, maar in het begin was het toch wel heel dubbel moet ik zeggen, nu soms ook nog wel maar ik weet dat dit toch de beste keuze is.
Zit inderdaad niet lekker in mn vel maar toch moet ik door met studie, werk en huishouden. Voel me ook enorm schuldig tegenover mijn vriend aangezien hij keihard werkt... Zo moeilijk om die knop om te zetten...
Zit inderdaad niet lekker in mn vel maar toch moet ik door met studie, werk en huishouden. Voel me ook enorm schuldig tegenover mijn vriend aangezien hij keihard werkt... Zo moeilijk om die knop om te zetten...
donderdag 15 december 2011 om 14:32
Hier een beetje hetzelfde probleem ik heb dus helaas geen tips voor je maar lees graag mee. Wel goed van je dat je dat je voor een nieuwe studie gekozen hebt en niet in het werk bent blijven hangen wat je niet gelukkig maakt.
Van mijn psycholoog moest ik een soort "rooster" maken voor mezelf met daarin bv donderdag ochtend was draaien en stofzuigen en smiddags huiswerk. Misschien dat dat voor jou ook helpt? Het werkt niet altijd bij mij maar het helpt soms wel omdat dan al soort van "vast"staat wat er moet gebeuren op dat moment.
Van mijn psycholoog moest ik een soort "rooster" maken voor mezelf met daarin bv donderdag ochtend was draaien en stofzuigen en smiddags huiswerk. Misschien dat dat voor jou ook helpt? Het werkt niet altijd bij mij maar het helpt soms wel omdat dan al soort van "vast"staat wat er moet gebeuren op dat moment.
donderdag 15 december 2011 om 14:41
Inderdaad en voor je het weet heb je weer een hele dag amper wat gedaan. Mijn rooster is vrij grof dus zat ruimte voor verandering en dingen die tussendoor gedaan moeten worden. 1 taak voor sochtends 1 taak voor smiddags en 1 voor savonds. Een taak is trouwens wel wat meer als alleen afwas doen maar dan is bv huishouden n taak. dus ook meteen stofzuigen enzo erbij. Ook probeer ik op een vaste tijd op te staan.
vrijdag 16 december 2011 om 16:15
Ik heb laatst een artikel gelezen in de krant dat mensen inderdaad maar een bepaalde hoeveelheid motivatie hebben. Je kon het beste zoveel mogelijk routine laten worden zodat je je motivatie voor echt nuttige dingen kon gebruiken. Dus inderdaad in eerste instantie je motivatie gebruiken om op tijd op te staan en zodra dat een gewoonte is geworden je motivatie op iets anders richten. Wat wel een leuke was dat die onderzoeker zei dat je nooit je motivatie moest gebruiken om chocola te laten staan want dat lukt toch niet en is alleen maar frusterend. (beter gewoon 1 stukje pakken ipv 3 repen) Maar lukt het al een beetje beter sunshine?
vrijdag 16 december 2011 om 23:35
Dat je discipline nodig hebt wijst erop dat datgene wat je aan het doen bent niet jouw ding is. Wat wil JIJ graag? Wat vind je belangrijk? Waar krijg jij energie van? Ga bewegen, een gezonde geest begint in een gezond lichaam. Jij bent degene die jouw leven mooi maakt, wees lief voor jezelf! Succes!