Geld & Recht alle pijlers

OV-chip vraag

16-12-2011 12:49 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar dagen geleden ben ik met de trein naar Utrecht geweest.

Voor de terugreis haalde ik mijn kaart langs een poortje helemaal aan het begin van het station.

Een mede-reizigster zei nog: Is dit poortje niet van connexxion?

Maar toen had ik hem er al langs gehaald, we moesten een beetje opschieten dus zijn doorgelopen. Op station heb ik voor de zekerheid mijn kaart nog langs een ander poortje gehaald (dat niet zei: U bent al ingecheckt)

In mijn woonplaats heb ik op dat apparaat mijn laatste transacties bekeken, ik stond idd ingelogd bij Connexxion utrecht.

Hoe kan ik dit nu oplossen? Moet ik hiervoor NS benaderen, connexxion.... kan ik het zelf?

Ik heb me niet op dat moment in mijn woonplaats uitgecheckt want dan zouden ze misschien berekenen dat ik een giga-eind met de bus had gereden.

Op mijn kaart is dus gewoon te zien dat ik meteen daarna met de trein gereisd heb.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Zijn er ook nog verschillende poortjes?

*Heeft een nog grotere hekel aan het OV*
Kun je het niet navragen bij die ov-maffia?
Ik denk dat je het beste connexxion kan benaderen.

Je moet inderdaad goed kijken dat je bij de juiste vervoersmaatschappij inchecked.

Metro en Trein is ook soms lastig...aan de ene kant de poortjes van de trein en aan de andere kant die van de metro.
Je moet even op de site van connexxion kijken en contact met hun opnemen.
Ok, thanks

Het punt was: Ik wist niet of ik nog genoeg saldo had, dus ik dacht: ik check bij het eerste het beste poortje, als ik te weinig heb, moet ik even rennen naar zo'n opwaardeerding.

Niet bij nagedacht dat ik ook een poortje te vroeg kon nemen.

Ik heb er ook een hekel aan. Reis regelmatig met OV en er is altijd wat (als ik al die keren meetel dat ik zelf vergeet in/uit te checken )

Het is ook jammer dat ze niet consequent zijn geweest met óf alle poortjes op perron of 'buiten'. Het is per station verschillend.

Maar connexxion bellen, dus.

Ik hoop dat zij ook kunnen zien dat ik meteen daarna met de trein gegaan ben.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
op de site van de ov chipkaart kan je ook geld terug vragen wanneer er iets is mis gegaan met in of uit checken.
a docter a day keeps the apple away
quote:daydream schreef op 16 december 2011 @ 12:52:

*Heeft een nog grotere hekel aan het OV*Ja, is heel leuk hoor! Moet je eerst met arriva, check je daar in, moet je uitchecken wanneer je met ns verder gaat reizen...
Wat ingewikkeld allemaal zeg. Blij dat ik bijna nooit met het OV hoef.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Volgende keer niet opschieten, maar meteen weer uitchecken bij Connexxion. Als je dat binnen een bepaalde tijd doet, betaal je niets volgens mij, of anders alleen het starttarief.

Voor nu: even contact opnemen met Connexxion.
quote:daydream schreef op 16 december 2011 @ 12:52:

Jahaa. Want we voeren 1 kaart in voor iedereen en voor alle vervoersmiddelen, maar vervolgens moet je wel zelf goe dopletten dat je bij de juiste maatschappij incheckt. Vooral op Den haag CS gaat het notoir fout met de poortjes op het perron van de NS en de poortjes op zo'n zelfde peroon maar dan van de RET, en dan heb ik het nog niet over de poortjes boven en buiten van de HTM en van Connexxion.

Om deze reden, dat die '1 kaart voor alles' toch stiekem een heleboel verschillende kaartjes op 1 pasje blijkt te zijn, ben ik echt zo teleurgesteld in die ov chipkaart. Het enige handige is dat ik nooit meer langs een kaartjesautomaat hoef (ik laat hem automatisch opwaarderen).

Terugvragen moet je rechtstreeks bij Connexxion doen en bereid je maar voor op een lange procedure. Mijn moeder is bijna een jaar bezig geweest om 1 euro terug te krijgen. het heeft een veelvoud van die euro gekost aan postzegels en telefoontjes, maar het werd een principekwestie. Uiteindelijk hebben ze betaald, volgens mij om maar van het gezeur af te zijn.
*motorkap auto even gaat knuffelen*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven