XP legaal of ..?

16-12-2011 17:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik had een vraag over windows xp. Kan je 1 legale versie van windows xp op meerdere pc's zetten zonder dat het illegaal is? Of is het 1 versie, 1 pc?

Vriendin van mij heeft namelijk een pc gekregen van een vriend van haar, en daar staat dus windows xp op, maar die windows xp staat geregistreerd op de email van die vriend en niet van haarzelf. Ze staat wel als gebruiker van de pc, maar als je dan de eigenschappen bekijkt staan de service packs op de email van die vriend dus geregistreerd? Nou wist ik dus niet of dat illegaal is of niet, en zij dus ook niet, vandaar de vraag hier.

Bedankt alvast.
Flutzel, niet zo'n moeilijke vragen stellen. Ik heb er geen verstand van maar kom gewoon even
Aubrey, alles goed met jou?

Ik weet verder ook niet zo heel veel ervan, maar vond het toch wel raar. Mijn moeder wist het ook niet juist, dus vandaar dat ik de vraag hier maar stel. Google geeft ook tegenstrijdige antwoorden dus daar raak ik ook niet echt wijzer van.
Kan wel, maar dan kan je hem niet activeren. En met een beetje pech kun je na een update niet meer inloggen.
Ik had altijd begrepen dat het wel kan maar dat je dan geen automatische updates mag laten gebeuren.

Xionz, als mensen hetzelfde IP adres hebben mag en kan het ook niet?

Flutzel, alles is goed. Hopelijk met jou ook.
quote:XionZ schreef op 16 december 2011 @ 18:10:

Kan wel, maar dan kan je hem niet activeren. En met een beetje pech kun je na een update niet meer inloggen.

Maar hij is al geactiveerd omdat ze ermee kan werken al, of bedoel je iets anders?

En het is dus niet illegaal dan? Ik moet haar niet aanraden van een XP te gaan halen in de winkel, wil ze geen problemen krijgen?
Hier rustig, Aubrey, is weer avond he
Een cd met Windows mag overal gebruikt worden, alleen de serial die erbij zit kan je maar 1 keer activeren op een computer. Je kan zonder problemen met die cd Windows installeren op een andere computer en de serial weer invoeren, alleen kan je hem dan niet activeren waardoor ie na 30 dagen begint te zeuren. Kan je natuurlijk ook wel weer omzeilen maar dat mag ik hier waarschijnlijk niet uitleggen.
Het schijnt dat je een activatiecode kan krijgen van de helpdesk van Microsoft, als je ze overtuigt. Dat heb ik meerdere malen vernomen/gelezen.
Dus hij is omzeild dan, aangezien ze geen gezeur heeft gehad?

Edit: ze zegt ook dat haar pc gewone de windows updates automatisch doet net voor dat ze afsluit s'avonds (als er updates zijn).
quote:Ze staat wel als gebruiker van de pc, maar als je dan de eigenschappen bekijkt staan de service packs op de email van die vriend dus geregistreerd? Nou wist ik dus niet of dat illegaal is of niet, en zij dus ook niet, vandaar de vraag hier.Dat maakt toch niks uit, als hij maar geactiveerd is. Daarna kan je hem gewoon updaten.
Het is een legale versie. Mits oorspronkelijke eigenaar het legaal geinstalleerd heeft. Voor jou maakt het geen verschil. Als je er mee kan werken maakt het email adres weinig uit. Wel handig de oorspronkelijke installatie cd met bijbehorend activatie nummer te hebben te hebben. Wat betreft updates hoef je je niet druk te maken want dat kan niemand met xp meer. Op 13 juli 2010 is dat gestopt. Als je een nieuwere versie kan krijgen en je computer kan het ook aan ook aan te raden dus. Veiligheidslekken die nog steeds ontdekt worden krijgen tenslotte geen patch meer op xp. Zelfs al was je versie illegaal, maakt het dus niets uit. Bij Microsoft boeit dat ze niet meer.
Ok, geef ik het door dat het voor haar dus geen verschil maakt :-)

Bedankt voor jullie antwoorden.
http://www.waarschuwingsdienst.nl/Compu ... t+is!.html

Linkje met info voor wat nog te doen is voor wat veiligheid...

EDIT: Copy/paste hele link. Vreemd dat maar klein gedeelte rood wordt.
.
Serieus? Ok, gezien je nick zul je wel gelijk hebben

EDIT: Ok, ik zie het. Alleen service packs. Voor SP3 tot 2014. Nou ja, maakt voor OP weinig uit als haar versie legaal is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven