2e hands reisslaapzak

17-12-2011 12:46 21 berichten
Goeiemiddag,

In maart volgend jaar ga ik met de organisatie discovery een safari doen in Kenia met een internationale groepsreis. Super veel zin in, 1e keer dat ik georganiseerd ga dus erg benieuwd!

Nu moet ik een slaapzak meenemen, maar wil eigenlijk geen nieuwe kopen omdat ik ze ook niet zo vaak gebruik.

Weet iemand een goeie site/winkel o.i.d waar je een 2e hands reisslaapzak kan kopen?
Alle reacties Link kopieren
marktplaats?
Misschien kun je eens bij Xenos binnenlopen. Hebben ze allerlei reisartikelen. Weet niet of ze ook reisslaapzakken hebben, maar lijkt me niet al te duur.
Leen er eentje van vrienden/familie. Een 2e hands van 'n vreemde zou ik niet zo snel doen.
Heb je een legerdump winkel in de omgeving?
ehm, jakkes.
Dan zou je die tweedehands eerst laten stomen neem ik aan. Kun je idd net zo goed een nieuwe aanschaffen. Zo duur hoeven ze niet te zijn.
Je grbuikt toch sowieso een binnenslaapzaak in een slaapzak?
Een binnenslaapzak??

Ik zou 'm gewoon wassen, maar zou geen 2e hands kopen, maar er eentje lenen als het maar voor 1 reis is. Ik heb er voor mijn kampeerreis in Afrika wel eentje gekocht maar die heb ik daarna nooit meer gebruikt. Kamperen ligt mij namelijk niet.
Nog nooit gehoord van een binnenslaapzak. Je zou een lakenzak in de slaapzak kunnen doen ja, maar vraag me af of je dan 's nachts niet in de knoop komt.
Kringloop?
Binnenslaapzak, is zelfde als lakenzak.En nee, je komt niet in de knoop, ( kamperen is ook een vak apart )
Ik zou wel even goed kijken wat voor slaapzak je koopt. Ik weet niet hoe warm/koud de nachten zijn in Kenia, maar dat je niet straks met een veel te warme of koude slaapzak daar ligt.

Of je moet het compenseren met bepaalde kleding, dat kan ook.

Heb je dan verder helemaal nooit een slaapzak nodig? Als je ergens gaat logeren oid?

Laatste sloeg nergens op want als je tweedehands koopt dan heb je m natuurlijk gewoon.
Mij lijkt het ook erg vies. Als je zo'n dure reis kunt betalen, moet er toch ook wel wat over zijn voor een nieuwe slaapzak.
Dit gevonden.

Moet ik een slaapzak en een slaapmatje meenemen?

Aangezien u bij alle reizen in elk geval in de Serengeti kampeert, is het raadzaam om een slaapzak mee te nemen. De nachten (met name in juli t/m september) kunnen koud zijn. Een matje van ongeveer 5 cm dik is voor iedereen aanwezig in de truck. Als je wat meer comfort wilt, kun je een self-inflating matje meenemen. Een hoofdkussen is niet aanwezig en kan ook zelf meegenomen worden of een keer onderweg aanschaffen. Er zijn wel simpele dekentjes aanwezig, maar over het algemeen is dat niet comfortabel genoeg

http://individueel.koningaap.nl/veelges ... agen/kenia
Ik heb er eentje gekocht bij V&D die maar 1 kilo weegt. Het is een mummie en ik heb hem voor kamperen alleen 1x in Italië gebruikt. Verder kan je ook gewoon een paar dekentjes van fleece meenemen. Die zijn ook licht en isoleren prima. Gewoon voor als zo'n lichte slaapzak onvoldoende is. Ze drogen ook goed.

Maar ze hebben er nog meerdere tot verschillende temperaturen.

Weet alleen niet of ze die nu nog hebben. Die fleece dekentjes zijn er al vanaf 3 euro. Die kan je ook nog als kussen gebruiken of om op te zitten etc.

Ik heb ook een lakenzak van zijde en die zijn zo licht dat je zelfs niet voelt als ze bij het aankleden per ongeluk in je broek is gaan zitten en je er zo mee rond loopt.
Vergis je niet in de temperatuur, ik heb er eentje gekocht die tot onder 't vriespunt gaat, maar ik heb er toch met joggingbroek en fleecetrui in gelegen in de koude Afrikaanse nachten. Het is er soms namelijk maar 10 graden 's nachts!!
Tja en vies...

in een hotel slaap je toch ook in een bed waar al een ander in gelegen heeft?
quote:jusa schreef op 17 december 2011 @ 14:40:

Kringloop?Brrr
quote:Pumps_italiaans schreef op 17 december 2011 @ 15:16:

Ik heb ook een lakenzak van zijde en die zijn zo licht dat je zelfs niet voelt als ze bij het aankleden per ongeluk in je broek is gaan zitten en je er zo mee rond loopt.

Ik zou geen hoofdkussen meenemen, tenzij het een opblaasbare is. Je kunt ook een stapeltje kleren op elkaar leggen (met een fleecetruitje bovenop) als kussen, werkt prima.
Ik had 'n kussensloop bij en stopte daar idd wat kleren in als kussen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven