Mode & Beauty alle pijlers

Hoe lang.....

16-12-2011 20:44 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
....dragen jullie een broek voordat je deze weer in de was doet?

Waarschijnlijk is deze vraag al eens eerder voorgekomen, zou best kunnen, maar ik ben best benieuwd.

Ik draag een broek (spijkerbroek of nette broek) vaak iets van 3 dagen en dan gooi ik 'm in de wasmand. Soms heb ik het idee dat ik broeken al na 2 dagen moet wassen, maar dit veroorzaakt bes veel was op deze manier.

Jullie?
op nu.nl stond een keer een berichtje van iemand die wilde testen hoe vies een broek was als het een jaar lang niet gewassen was: verschil niks met een broek die na 2 weken de was inging!

miniem.http://www.campus.tv/nieuws/spijkerbroe ... odig/24728

Ik was een spijkerbroek ook af en toe (eens in de 3 weken of zo, maar dan heb ik het 2-3x p/week aan of zo), ze slijten snel en bovendien heb ik ze alleen 'buiten' aan, nooit thuis, vind ik niet lekker zitten. spijkerbroeken hoef je echt niet zo vaak te wassen hoor! het is heel anders dan hoeslakens, truitjes etc. voor degenen die na 2 dagen hun broek wassen: was je je jas dan ook elke week?
quote:leyla88 schreef op 17 december 2011 @ 10:16:

op nu.nl stond een keer een berichtje van iemand die wilde testen hoe vies een broek was als het een jaar lang niet gewassen was: verschil niks met een broek die na 2 weken de was inging!

miniem.http://www.campus.tv/nieuws/spijkerbroe ... odig/24728

Ik was een spijkerbroek ook af en toe (eens in de 3 weken of zo, maar dan heb ik het 2-3x p/week aan of zo), ze slijten snel en bovendien heb ik ze alleen 'buiten' aan, nooit thuis, vind ik niet lekker zitten. spijkerbroeken hoef je echt niet zo vaak te wassen hoor! het is heel anders dan hoeslakens, truitjes etc. voor degenen die na 2 dagen hun broek wassen: was je je jas dan ook elke week?Mossssssssssssssssssstttttttttttttttttttttteeeeeeeeeeeerrrddd
quote:Nova78 schreef op 16 december 2011 @ 20:56:

[...]

Moet zeggen dat ik dit raar vind, of eigenlijk nogal smerig. Moet je eens met een witte broek doen, kun je zien hoe vies die is.

Hier wordt kleding niet langer gedragen dan twee dagen.

Dan zul jij wel bergen was hebben. Ik heb ook veel was omdat ik 3 kinderen heb. Maar mooi dat zij hun kleren als het lukt (meestal wel) 2 a 3 dagen dragen. Ondergoed en sokken worden dagelijks verwisseld uiteraard. Zelf draag ik mijn kleding ook meerdere dagen, waarbij ik vaak wel afwissel. Dan hang ik hetgeen ik gedragen heb een dag buiten te luchten en trek dat twee dagen later weer aan, en zo enkele keren. Spijkerbroeken draag ik gerust 5 dagen achtereen, die worden echt niet zo snel vies. En ze zitten lekkerder als je ze langer aan hebt.

Douchen doe ik wel dagelijks, dat is mij manier van wakker worden.
quote:cathoilily schreef op 16 december 2011 @ 21:51:

Nou daar kom ik weer dan en ik hou me alvast vast voor de reacties: Alles gaat bij mij zowat na een dag in de was. Onderbroeken/strings 's ochtends een schone, voor de nacht een schone. Sokken idem. Bed verschonen: 1x in de 4 of 5 dagen. Broeken draag ik 3 of 4 dagen. Slaapshirts elke nacht een nieuwe. Shirts/truien ook elke dag een nieuwe..........

Tja, ik kan het niet nalaten te zeggen dat dit niet goed is voor het milieu, en niet voor je kleding. slijt die niet ontzettend snel?

Je kunt kleding ook erg goed luchten (lekker buiten aan de lijn) en dan is het echt weer fris.
quote:Redbullfan schreef op 16 december 2011 @ 22:12:

[...]

Etenslucht kan echt hardnekkig zijn. Als ik sommige gerechten maak, stinkt mijn kleding daarna gigantisch. Meestal ruik ik dit dan de volgende dag pas echt. Heel irritant. Een nachtje in de buitenlucht hangen helpt dan niets.... Als ik deze kleding dan nog een dagje zou dragen, heb ik de hele dag last van die lucht.

Herkenbaar?Ja, vooral bij frituren of als je iets in olie bakt. Dat gaat er met luchten niet altijd uit nee. Net zo min als uit je haar, dat vind ik ook vies.
Bij twijfel; altijd wassen, dit geldt ook voor mijn haar. Dus dat ik niet 's middags op mijn werk zit te balen van een vlek of slierterig haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven