Geld & Recht alle pijlers

webwinkel levert defect product

17-12-2011 22:20 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Recensies bekeken en toch heb ik een foute site te pakken blijkt.

Bij een gamewinkel online heb ik de Sims 3 gekocht. Je krijgt dan de code gemaild.

Ik heb het spel op de officiele manier gedownload, voer code in, druk op start.....het licentielimiet is bereikt!

Twee keer gemaild naar de winkel en kreeg direct een reactie. Ik moest bij EA games zelf zijn kreeg ik te horen. Ik daar twee keer naartoe gemaild, geen reactie. 3x geprobeerd te bellen op verschillende maar wordt telkens 20 minuten in de wacht gezet en dat vertik ik echt.

Ik heb de website vervolgens weer 2x gemaild dat ik graag mijn geld terug heb, en krijg gewoon geen reactie meer!

Iemand tips wat ik nu nog kan doen?
Heb je met een CC betaald? Of ideal? Dan kun je geloof ik je geld op die manier terug halen.
Eeeh... een code op een andere manier achterhalen? Ergens op internet ofzo.
Ik heb via ideal betaald. Volgens mij kan ik het dan niet terugkrijgen.

Er gaat nu ook een illegale versie komen maar ik wilde juist gewoon netjes een originele.
De webwinkel moet jou wettelijk gezien een deugdelijk product leveren. Als dit niet het geval is, mogen ze je niet doorverwijzen naar de fabrikant, je hebt het product nl. bij de webwinkel gekocht.

Als ze je klacht niet op willen lossen, kun je een aangetekende brief sturen waarin je je beklag nogmaals doet, en je ze een redelijke termijn geeft om het alsnog op te lossen. Gebeurt daar ook niks mee, dan kun je via een gang naar de rechter je gelijk proberen te halen.

Bij het laatste is het echter de vraag of de kosten daarvan opwegen tegen de kosten van het product wat je hebt gekocht, maar goed, dat is nog niet aan de orde.
Is de winkel ook nog ergens bij aangesloten? Een thuiswinkelorganisatie bv?
www.sims4.nl hier vind je de installatie code's. Succes!
De webwinkel heeft het webshop keurmerk. Iets anders kan ik niet vinden. Het gaat maar om een bedrag van 20 euro maar dan nog. Als ze dit bij 100 mensen doen is het toch makkelijk geld verdienen.

Ik heb inmiddels de eigenaar kunnen traceren en hem op facebook gevonden. Wat ik met zijn facebook moet weet ik niet. Heb zojuist nog maar een mail gestuurd en heb een 06 nummer gevonden. Die maar eens bellen vd week!
En anders dus kijken wat je met dat keurmerk voor elkaar kan krijgen, al zullen ze waarschijnlijk wel willen dat je eerst je klacht schriftelijk hebt ingediend, en een termijn hebt gegeven om het op te lossen.

Succes!
via i deal kan je geen geld terughalen...succes
Juridisch gezien hoef jij helemaal niet bij EA Games te zijn. Je hebt een overeenkomst met de webwinkel. Indien en voorzover jij een defect product hebt gekregen kun je herstel eisen. Er is immers sprake van een wanprestatie. Voldoen ze hier niet aan, dan gewoon geld terug eisen...
Net het nummer gebeld dat op de site van de webwinkel staat en de jongen aan de andere kant zegt niet degene te zijn die ik zoek. Ik geloof ik niets van! Ik weet hem nu nog wel via facebook te vinden maar verder reageert hij dus ook niet op de 5(!) mails die ik eerder verstuurd heb.
Heb ondertussen ook het telefoonnummer dat bij het adres hoort gevonden. Ik verwacht dat dat van zijn ouders is maar ik vind het nogal wat om daarnaartoe te bellen. Wat zal ik doen? Hoe ver kan ik gaan?
Hoe ver kan je gaan? Zo ver als nodig is om je geld terug te krijgen!!
Ik krijg er een punthoofd van!
Ik zou ook geen medelijden hebben, bellen!
Ik heb hem een laatste mail gestuurd dat ik morgen een reactie van hem wil en voor kerst mijn geld terug. Als ik morgen geen reactie heb dan bel ik zijn papa an mama toch? Blijkbaar is het nog niet zo'n grote jongen als hij zelf denkt. Ik heb ook zijn adres maar om er nu aan te bellen? ik ben niet zo'n held geloof ik.
Absoluut bellen,

U heeft niets te verliezen.

Bovendien als het een nummer is van ouders mogen die ook wel op de hoogte zijn van het ongeval.

Als u gewoon een volwasse verkoper aan de lijn krijgt, prima toch?

U zou het gesprek nog kunnen opnemen want na het gesprek staat niets zwart op wit en niets is te achterhalen.

Succes
follow your dreams
Ik heb zowaar een reactie op mijn mail! Het was druk was het excuus en dus mis je 5 mailtjes van mij?? de ene nog minder vriendelijk ondertussen dan de ander.

Hij heeft gezegd dat ik het geld terugkrijg. Nou, we wachten af!

Hij wist niets van een 06 nummer dat gekoppeld zou zijn aan de site dus ik heb hem het nummer maar gegeven.Ik vertrouw het allemaal voor geen meter maar als ik mijn geld terugkrijg is het wel goed zo. Daar koop ik in elk geval nooit meer iets!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven