Eenzaamheid

17-12-2011 21:23 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag is eigenlijk maar kort... Ik voel mij de laaste tijd heel eenzaam.. Ik zit niet echt bij een vrienden 'groep' zoals dat hier gebruikelijk is.. Daardoor val je best vaak buiten de boot met uitjes oid. Heb wel wat losse vrienden maar niet echt iemand die ik bij wijze van spreke s'nachts zou kunnen bellen.. En zij zitten allemaal wel in een vriendengroep.. Zou heel graag tips van jullie horen! Xxx
@new_in_town: goeie tip. Maar vb: ik denk dat de buurvrouw hierlangs wel een leuke vrouw is, ze is ook de enige in de blok van mijn leeftijd schat ik. Maar ik durf nog niet eens te gaan vragen of ze zin heeft in een bakje koffie. En ze is altijd vriendelijk en ze heeft ook een vriend, dus dat zou in principe wel leuk zijn om met zijn allen eens wat te gaan doen ofzo. En als ik haar tegenkom zeg ik ook altijd hallo en hoe gaat het, maar verder als dat kom ik niet. Dan voel ik me al ongemakkelijk worden en vervloek ik mezelf al van verdorie waarom praat je nou niet meer, flap er wat uit en kijkt wat er komt. Dus het is echt wel een drempel, en daarbij komt ook: wie weet stelt de buurvrouw dat wel helemaal niet op prijs en is ze gewoon vriendelijk uit beleefdheid. Komen hun meestal ook tegen in de emte hier om de hoek (zij gaan te voet en wij met de auto), en heb al zitten denken om gewoon eens te vragen als we ze weer tegenkomen of ze geen zin hebben om dat stukkie met ons mee te rijden. Ben daar nog maar een maand moed voor aan het verzamelen
Flutzel, meteen vragen om een bakkie koffie te drinken is misschien een grote vraag (zou ik zelf ook moeite mee hebben om dat te vragen). Dat boodschappen doen als insteek klinkt wel goed. Misschien zeggen: "Hee, we zien jullie lopen met de boodschappen, als we elkaar volgende keer zien bij de Emte, dan kunnen we jullie wel een lift teruggeven als je wil of even de boodschappen bij jullie huis afzetten, hoeven jullie ook niet te sjouwen"

En anders is het misschien een idee om vantevoren alvast te bedenken welke vragen of opmerkingen je kunt maken als jullie elkaar tegenkomen? Je vraagt nu al: "hoe gaat het?" Misschien kun je vragen: "Hoe bevalt het je om hier te wonen?" of "Wat voor werk doe je eigenlijk?". Zoiets.
quote:new_in_town schreef op 17 december 2011 @ 23:04:

Flutzel, meteen vragen om een bakkie koffie te drinken is misschien een grote vraag (zou ik zelf ook moeite mee hebben om dat te vragen). Dat boodschappen doen als insteek klinkt wel goed. Misschien zeggen: "Hee, we zien jullie lopen met de boodschappen, als we elkaar volgende keer zien bij de Emte, dan kunnen we jullie wel een lift teruggeven als je wil of even de boodschappen bij jullie huis afzetten, hoeven jullie ook niet te sjouwen"

En anders is het misschien een idee om vantevoren alvast te bedenken welke vragen of opmerkingen je kunt maken als jullie elkaar tegenkomen? Je vraagt nu al: "hoe gaat het?" Misschien kun je vragen: "Hoe bevalt het je om hier te wonen?" of "Wat voor werk doe je eigenlijk?". Zoiets.

Zoiets had ik ook in mijn gedachten om te zeggen

Ga idd eens wat vragen bedenken, misschien dat het dat idd iets makkelijker maakt. Bedankt voor de tip

Voel jij je ook eenzaam momenteel trouwens? Vroeg het me maar even af, je geeft de raad aan mij en jurkje, maar we vragen helemaal niet aan jou of jij je zo ook voelt?
Maar Flutzel, door wat je schrijft bedenk ik me wel dat zoiets als Nieuwe Mensen Leren Kennen me makkelijker lijkt. Dan zit je daar met anderen in dezelfde situatie en heb je ook al automatisch gespreksonderwerpen (NMLK zelf, hoe de sociale contacten van anderen zijn, maar ook de activiteit zelf).
Ja, ik voel me met momenten ook wel eenzaam. Als ik werk gaat het okay, maar daarbuiten heb ik weinig sociale contacten. En ik merk dat ik me beter voel als ik meer onder de mensen kom. Ben wel bezig om wat contacten aan te halen.
quote:new_in_town schreef op 17 december 2011 @ 23:10:

Maar Flutzel, door wat je schrijft bedenk ik me wel dat zoiets als Nieuwe Mensen Leren Kennen me makkelijker lijkt. Dan zit je daar met anderen in dezelfde situatie en heb je ook al automatisch gespreksonderwerpen (NMLK zelf, hoe de sociale contacten van anderen zijn, maar ook de activiteit zelf).

Ging me net inschrijven voor de sfeer al eens te bekijken

Kan maar proberen, toch?
quote:new_in_town schreef op 17 december 2011 @ 23:13:

Ja, ik voel me met momenten ook wel eenzaam. Als ik werk gaat het okay, maar daarbuiten heb ik weinig sociale contacten. En ik merk dat ik me beter voel als ik meer onder de mensen kom. Ben wel bezig om wat meer contacten aan te halen.

Ik fleur ook wel op als ik een keertje weg ben, gelukkig maar, anders zou ik helemaal niet weten waar ik moet beginnen. Ook al heb ik niet gelijk aanspraak en ga ik maar met de bus naar Den Bosch voor vriend te verrassen en een kopje koffie te drinken, het doet me deugd om weg te zijn en mensen te zien en horen. Alleen daaruit haal ik al wat energie. En toch vind ik het best wel gek dat ik het niet meer aandurf om ze aan te spreken zoals ik vroeger zou gedaan hebben. Maar goed, we proberen he Moeilijk gaat ook..
Thanks voor de flutzel! Ook een voor jou (en de andere eenzame mensen).

Ik ga kijken of ik me ook ga aanmelden bij NMLK, maar nu ga ik eerst slapen. (niet dat ik ineens weg ben en je je nog eenzamer voelt )

Truste voor straks!
quote:jurkje1010 schreef op 17 december 2011 @ 21:23:

Mijn vraag is eigenlijk maar kort... Ik voel mij de laaste tijd heel eenzaam.. Ik zit niet echt bij een vrienden 'groep' zoals dat hier gebruikelijk is.. Daardoor val je best vaak buiten de boot met uitjes oid. Heb wel wat losse vrienden maar niet echt iemand die ik bij wijze van spreke s'nachts zou kunnen bellen.. En zij zitten allemaal wel in een vriendengroep.. Zou heel graag tips van jullie horen! XxxHier precies hetzelfde probleem, dus je bent niet de enige iig ...
Slaap lekker new_in_town en bedankt voor de
Fijn dat er zo gereageerd wordt, we zijn dus allemaal niet alleen met dit probleem! Dat nieuwe mensen leren kennen lijkt me leuk, maar ook doodeng om alleen naar zo'n evenement te gaan! Pff facebook is vanavond ook verboden terrein voor mij, allemaal gezellige foto's van vrienden van mij die gaan stappen. Voel me ook gewoon meteen niet leuk genoeg ofzo als ik dan niet wordt meegevraagd..
quote:jurkje1010 schreef op zondag 18 december 2011 00:09 Fijn dat er zo gereageerd wordt, we zijn dus allemaal niet alleen met dit probleem! Dat nieuwe mensen leren kennen lijkt me leuk, maar ook doodeng om alleen naar zo'n evenement te gaan! Pff facebook is vanavond ook verboden terrein voor mij, allemaal gezellige foto's van vrienden van mij die gaan stappen. Voel me ook gewoon meteen niet leuk genoeg ofzo als ik dan niet wordt meegevraagd..

Vermijd facebook ook momenteel, welterusten....trouwens NMLK kost toch geld??? Groetjes

Mijn msm om te contacten butler82@live.nl Ik ben van Den Haag / Scheveningen
zorg dat je nooit in de Cul de sac terechtkomt. Je hebt je leven zelf in de hand.
Hmm nu ging het vanavond opeens best heel goed met me, maar nu word ik opeens bang van stel nou dat ze dit of dat van mij denken.... Of dat het straks door kleine tegenslag opeens allemaal weer naar en eenzaam voelt.. Dat gebeurt namelijk wel vaker :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven