Jouw grootste verkeersergernis?

10-10-2008 18:54 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was het voor de derde opeenvolgende dag weer eens zo dat ik bij een rotonde stond en er weer een paar auto's geen richting aangaven.

Hierdoor sta je te wachten op een auto die helemaal niet de rotonde rond gaat maar gewoon de eerste afslag neemt.

Er zijn ergere dingen uiteraard, maar dit is in het verkeer wel een van mijn grootste irritatiepunten. Uberhaupt het niet aangeven van richting eigenlijk.

Hoe zit dat bij jullie? Wat vinden jullie het vervelendst in het verkeer?
Te traag, gewoon je voet op dat gaspendaal en hou je aan de maximumsnleheid plus 5 (of harder)
quote:Festen schreef op 12 oktober 2008 @ 20:57:

[...]

Waar ergens? Bij mij was het in Zuid.

ja
Medeweggebruikers, die

- niet weten dat je elke voetganger in de buurt van een oversteekplaats of erop, voorrang moet geven. Dan stop je ergens en krijg je in gebarentaal het alfabet toegevloekt. Nee lul, die mensen hebben gewoon voorrang.

- harder gaan rijden als ik ze inhaal

- als rotonde-afslag-nemer stoppen voor fietsers waar de fietsers geen voorrang hebben

- consequente linksrijders, alhoewel dat ook wel weer een voordeel heeft. Ik rijd dagelijks veel en op weg naar huis is er een heel stuk driebaansweg. Ontwikkeling van deze tijd? Links staat stil, middenbaan tuft wat door, rechterbaan kan gewoon 50 km/uur rijden. Omgekeerde wereld.

- de brug oprijden en bij lange na geen 100 km/uur rijden, lekker files creëren.

- niet willen ritsen.

- 50 km/uur blijven rijden op een 80 km weg waar notabene aan de kant van de weg netjes bordjes staan met 80 erop!

Ik maak mezelf weleens schuldig aan;

- stoppen voor fietsers en voetgangers die geen voorrang hebben tijdens enorme regenbuien of wankelend/vechtend met een kind in de buurt. Ik wil geen doden op mijn geweten hebben.

- rechts voorbij rijden, niet inhalen, maar gewoon op dezelfde baan er rechts voorbij.

- precies de toegestane snelheid gaan rijden als iemand vreselijk op mijn bumper zit te kleven.

- een paar km boven de toegestane snelheid rijden.
quote:josephine69 schreef op 13 oktober 2008 @ 14:49:

[...]

Wiiteburgerweg richting den haag, vanuit duinrell gezien, de eerste rotonde
quote:CL2 schreef op 14 oktober 2008 @ 13:31:

Medeweggebruikers, die

- niet weten dat je elke voetganger in de buurt van een oversteekplaats of erop, voorrang moet geven. Dan stop je ergens en krijg je in gebarentaal het alfabet toegevloekt. Nee lul, die mensen hebben gewoon voorrang.

- harder gaan rijden als ik ze inhaal

- als rotonde-afslag-nemer stoppen voor fietsers waar de fietsers geen voorrang hebben

- consequente linksrijders, alhoewel dat ook wel weer een voordeel heeft. Ik rijd dagelijks veel en op weg naar huis is er een heel stuk driebaansweg. Ontwikkeling van deze tijd? Links staat stil, middenbaan tuft wat door, rechterbaan kan gewoon 50 km/uur rijden. Omgekeerde wereld.

- de brug oprijden en bij lange na geen 100 km/uur rijden, lekker files creëren.

- niet willen ritsen.

- 50 km/uur blijven rijden op een 80 km weg waar notabene aan de kant van de weg netjes bordjes staan met 80 erop!

Ik maak mezelf weleens schuldig aan;

- stoppen voor fietsers en voetgangers die geen voorrang hebben tijdens enorme regenbuien of wankelend/vechtend met een kind in de buurt. Ik wil geen doden op mijn geweten hebben.

- rechts voorbij rijden, niet inhalen, maar gewoon op dezelfde baan er rechts voorbij.

- precies de toegestane snelheid gaan rijden als iemand vreselijk op mijn bumper zit te kleven.

- een paar km boven de toegestane snelheid rijden.

Oei, wij lijken wel een beetje op elkaar. Ik doe hetzelfde met bumperklevers, werkt als een trein. En niet willen ritsen zie ik ook elke dag. Ik laat dan keurig wat ruimte, maar nee hoor, die ene auto voor mij moet dan toch nog even worden ingehaald.

Nog een dagelijkse ergernis: ik kom elke dag langs een verkeerslicht waar het heel druk is. De rechterbaan is voor rechtsafslaand verkeer, de linkerbaan voor linksafslaand verkeer. De rechterbaan staat altijd harstikke vol omdat die mensen allemaal naar rechts moeten. Lijkt logisch, zou je zeggen. Elke dag zijn er mensen die er dan toch links langs rijden en hun auto er op het laatste moment tussenproppen (soms is het echt proppen). Hallo, waar denk je dat we allemaal op staan te wachten? Je bent niet de enige die naar rechts wil. Netjes achteraan aansluiten!
Ik heb even niet de moeite genomen om terug te lezen, maar ga omwille van gemakszuchtigheid vanuit dat deze ergenis nog niet ter sprake is gekomen.

In woonwijken heb je nog al eens van die slinger wegen en bij een s-bocht die naar links gaat (van onderaf gezien) willen mensen vaak de weg afsnijden door een deel van de andere kant van de weg in beslag te nemen. Dit zorgt ervoor dat als ik op die andere weg zit, dus moet uitwijken naar rechts wat tot gevaarlijke situaties kan leiden (denk aan fietsers, paaltjes, stoeprand). Snap niet dat mensen niet gewoon strak op hun weg helft kunnen blijven.
Eigenlijk vind ik alle bekeuringen een hoog irritatie gehalte hebben

Eigenlijk ook omdat je altijd wel weet dat je iets doet wat eigenlijk niet helemaal de bedoeling is maar ik in elk geval altijd denk.....dat ziet niemand...kan nog net...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Haha, veeg je reet af met bekeuringen....bekeuringen zijn idd irritant, maar in het overgrote deel wel terecht. Mits ze niet zo zitten te miereneuken over een paar km. te hard of het puur uit frustratie geven, kan ik mij er niet zo heel erg aan ergeren.
anoniem_74559 wijzigde dit bericht op 14-10-2008 19:52
Reden: niet on point
% gewijzigd
quote:matamata schreef op 14 oktober 2008 @ 15:21:In woonwijken heb je nog al eens van die slinger wegen en bij een s-bocht die naar links gaat (van onderaf gezien) willen mensen vaak de weg afsnijden door een deel van de andere kant van de weg in beslag te nemen. Dit zorgt ervoor dat als ik op die andere weg zit, dus moet uitwijken naar rechts wat tot gevaarlijke situaties kan leiden (denk aan fietsers, paaltjes, stoeprand). Snap niet dat mensen niet gewoon strak op hun weg helft kunnen blijven.Hé, dat scheelt wel een seconde eerder thuis en 10 meter minder op je kilometerstand
Ik maak me wel eens schuldig aan te langzaam rijden. Ik woon op het moment in Leipzig en de wegen in de stad zijn echt slecht. Kinderkopjes, al dan niet nog in gebruik zijn de tramrails. Asfalt dat al 100 keer is opgelapt. En, voelt erg als Nederland, er wordt hier veel gefietst en ook veel zonder licht. Dus er zijn wel wat straten bij waar ik 40/45 km per uur ook wel hard genoeg vind 's avonds. Er zijn wel wat Duitse automobilisten die het daar niet mee eens zijn geloof ik. Tja, het moet voor mij wel safe voelen natuurlijk, het is misschien anders als je al je hele leven door die straten ragt.

Verder vind ik bumperkleven irritant.

En eng inhalen op een 80 of 100 km weg (hier zijn 100 km wegen wat in NL 80 is), vlak voor je afslag en dan bijna op 2 wielen de bocht door.
quote:matamata schreef op 14 oktober 2008 @ 15:34:

Haha, scheur je reet af met bekeuringen....bekeuringen zijn idd irritant, maar in het overgrote deel wel terecht. Mits ze niet zo zitten te miereneuken over een paar km. te hard of het puur uit frustratie geven, kan ik mij er niet zo heel erg aan ergeren.

Ik ben echt niet Pro politie hoor begrijp me niet verkeerd, maar waar moeten ze dan de grens trekken (bij een hoop kmters te hard?

Trust me, zo zinnig praat ik echt niet als ik de zoveelste envelop van het CJIB openruk en een bekeuring van E11.30 tegenkom hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
pff, die paar km te hard is in de praktijk vaak 5 tot 7. (aftrek voor snelheidsmeters die niet helemaal goed aangeven etc).

Maar wat gebeurd er als ar pas bij, laat zeggen, 5 km te hard wordt bekeurd? dan gaat iedereen ineens 55, 85, 105 etc rijden. Mensen krijgen daarna boetes omdat ze weer net effe te hard reden (60, 90,110) en gaan weer klagen dat dat zo lullig is, omdat het maar een kleieieieien beetje te hard was.

Dan blijf je dus bezig. 50 is 50 100 is 100. Als je het gevoel hebt dat je snelheidsmeter niet de juiste stand aangeeft en dat al die kleine boetes daarvan komen, moet je even langs de garage om het af te laten stellen.
quote:Starshine schreef op 14 oktober 2008 @ 16:19:Maar wat gebeurd er als ar pas bij, laat zeggen, 5 km te hard wordt bekeurd? dan gaat iedereen ineens 55, 85, 105 etc rijden. Mensen krijgen daarna boetes omdat ze weer net effe te hard reden (60, 90,110) en gaan weer klagen dat dat zo lullig is, omdat het maar een kleieieieien beetje te hard was.Nee, dan rijden ze niet een klein beetje te hard, dan rijden ze opeens 10 km te hard. Je mag daar tenslotte nog steeds 50/80/100, etc.
Mensen die exact 120 rijden op de linkerbaan en het verdommen om op te schuiven naar rechts.

En afslaande automobilisten die niet door hebben dat het groene licht ook brandt voor voetgangers en dan een gevaarlijke situatie creeeren.
quote:bertje_ schreef op 10 oktober 2008 @ 20:38:

[...]

Ik ben soms erg blij met dit soort acties. Vooral als ik bij een drukke rotonde moet oversteken met fiets en fietskar en niet in het midden kan stoppen omdat de stopplek te kort is.

Verder begrijp ik de ergernis, maar soms is dit toch wel erg handig voor voetgangers of fietsers. Als er een lange stoet met auto's aankomt en die laten je er tussendoor omdat ze toch moeten remmen voor de rotonde is dat zeer prettig. Zeker als ze het doen door net wat zachter te rijden en zo niet het overige verkeer te hinderen. Als dit niet gedaan wordt, sta ik in de spits wel eens lang te wachten voor ik over kan steken.

Ik stop in zo'n situatie ook wel, vooral als het gaat om bijv. een moeder met klein kind. Wat dan weer irritant is dat degene voor wie je stopt domweg de andere kant op gaat kijken en dus niet ziet dat je de weg vrijmaakt. Dan rijd ik maar weer door.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Dit weekend stopte ik met de auto voor een meisje dat op de fiets van links kwam op een voorrangsweg. Toen ze voor mijn auto langs reed vond een motorrijder het nodig om me met forse snelheid rechts in te halen. Hij miste het meisje maar net.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Nieuwe Ergernis: Sjieke madammen (alla mss Bucket) die in de grote BMW van hun man mogen rijden. Djeez, dan hou ik wel een beetje extra afstand hoor. Harstikke gevaarlijk, bochten te ruim nemen, plotseling veel gas om dan weer snel op de rem te trappen, slingeren. Het duurt verder ook een eeuw voordat ze wegrijden bij een stoplicht omdat op het moment dat het groen wordt Madame nog wel even bezig is (oeps vergeten!) om de versnelling in z'n 1 te zetten.
quote:Lizzl schreef op 14 oktober 2008 @ 19:15:

Mensen die exact 120 rijden op de linkerbaan en het verdommen om op te schuiven naar rechts.

En afslaande automobilisten die niet door hebben dat het groene licht ook brandt voor voetgangers en dan een gevaarlijke situatie creeeren.Ligt er nogal aan. Op de snelweg die ik iedere dag rij rijdt iedereen op de rechterbaan 100 of minder. Als het dus druk is en ik 120 rij op de linkerbaan zie ik niet waarom ik daar niet zou mogen rijden. Vindt het juist rete irritant als het zo druk is en een aso blijft de hele tijd heel dicht achter me kleven omdat ie zonodig 140 wil rijden terwijl dat niet kan.
quote:juniper8 schreef op 14 oktober 2008 @ 20:00:

[...]

Ligt er nogal aan. Op de snelweg die ik iedere dag rij rijdt iedereen op de rechterbaan 100 of minder. Als het dus druk is en ik 120 rij op de linkerbaan zie ik niet waarom ik daar niet zou mogen rijden. Vindt het juist rete irritant als het zo druk is en een aso blijft de hele tijd heel dicht achter me kleven omdat ie zonodig 140 wil rijden terwijl dat niet kan.Ik vind dat ook vrij irritant, mensen die op de linkerbaan blijven plakken, ook al rijden ze 120. Meestal blijven ze er dan ook kilometers rijden, terwijl ze allang weer een keer naar rechts hadden kunnen gaan. Ik probeer er zelf altijd op te letten niet te lang op de linkerbaan te blijven, vooral als er iemand achter me rijd.
Nou ik bedoel meer wanneer het zo druk is (in de spits) dat dat niet gaat. Dan vind ik niet dat ik dan maar op een sukkeldrafje op de rechterbaan hoef te blijven rijden terwijl ik links 120 kan rijden. Harder haalt dan toch niet uit, want veel te druk op de weg, dus na 20 meter rijdt je je weer vast. Ik vind het wat anders wanneer het rustig is op de weg. Dan kun je makkelijk ook op de rechterbaan doorrijden en is linksrijden niet nodig.

Trouwens en dan nog vind ik het aso wanneer zo'n scheurbak achter je gaat duwen wanneer je met 130 een vrachtwagen inhaalt.
Over het stoppen voor fietsers en voegangers op plekken waar ze eigenlijk geen voorrang hebben.

Vaak is het goed bedoelt, maar eerlijk gezegd ben ik er als fietser ook niet altijd blij mee. Wat er vaak gebeurt is dit: Ik nader de kruising op de fiets en zie auto aankomen. Auto heeft voorrang dus ik stop. Auto ziet mij, staat boven op de rem en gebaart dat ik door mag.

Mega-irritant, want ik ben al gestopt, moet weer opstappen, achter de galante automobilist vormt zich een rij wachtenden en hij verwacht eigenlijk ook nog een bedankje. Rij aub gewoon door waar je voorrang hebt, zeker als ik die je ook geef. Als je toch wilt stoppen, minder dan op tijd vaart zodat ik erop kan anticiperen en niet pas op het laatste moment.
quote:Mariska76 schreef op 14 oktober 2008 @ 19:11:

[...]

Nee, dan rijden ze niet een klein beetje te hard, dan rijden ze opeens 10 km te hard. Je mag daar tenslotte nog steeds 50/80/100, etc.Ik bedoel dat mensen dan weer gaan zeuren, omdat ze dan alsnog een kleine boete krijgen omdat er pas vanaf 55 etc bekeurd wordt en zij reden daar maar een klein beetje boven.
- Toeteren als het verkeer vaststaat. Ik werk in de binnenstad, je kunt je dus voorstellen hoe vaak ik uit mijn werk getoeterd word.

- Autodeur opengooien zonder op fietsers te letten.

- Met zes voetgangers tegelijk je op de straat storten en dan verontwaardigd reageren als een fietser belt.
quote:lindy80 schreef op 11 oktober 2008 @ 17:53:

Automobilisten die niet in hun dode hoek kijken voordat ze afslaan, en die hun deur zonder te kijken open gooien waardoor je er bijna tegenaan fietst.

Levensgevaarlijk!

Klopt,een oud collega van mij is hierdoor overleden,zij was de fietster.Erg triest,ik denk er nog vaak aan.
Mense die zonder licht rijden terwijl dat eigenlijk wel nodig is. Mensen die hun auto slecht in parkeervakken zetten, zodat er niemand meer naast kan staan.

Ik flits weleens met mijn fototoestel naar auto's die me met een enorme snelheid inhalen, 's avonds laat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven