Wat te doen?

18-12-2011 15:49 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ben 19 jaar en heb van mijn 15e tot mijn 18e een hele leuke vriend gehad. Een poos later kregen we opnieuw (gevoelens van mijn kant leken over te zijn, twijfelde steeds hoe leuk we 't ook hadden..heel apart!). Maar nu hebben we inmiddels weer 4 maand en heb ik weer iets soortgelijks: vind ik het nog wel leuk hem te zien, met hem af te spreken etc. Wat te doen?

Zit het goed? Kan het goed komen? We passen zo goed bij elkaar, maar ergens weet ik het niet..

Groetjes
Zit het goed of kan het goedkomen, wat is het nou?
Je stukje leest (voor mij althans) dat je het wel weet maar de knoop niet durft door te hakken. Want je vindt het wel leuk maar volgens mij zeggen je twijfels dat er meer mogelijk/te vinden is? Zoals ik al zei, mijn interpretatie.
Sorry, mijn glazen bol is in reparatie.

Met andere woorden: hoe weten wij nu of het wel/niet goed zit en of het wel/niet goed zal komen (maar zit het nu goed of juist niet)?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Na drie jaar leken de gevoelens van jouw kant over te zijn. Tijdje uitelkaar, nu weer 4 maanden samen en je hebt dezelfde twijfels. Wat zegt dat jou?
Het zit wel goed, we betekenen super veel voor elkaar en ik ben ook blij met hem. Mis alleen soms het vrij zijn en ik wilde gewoon zooo graag dat ik hem op m'n 20e of zo een keer tegen zou zijn gekomen...
quote:fairy1 schreef op 18 december 2011 @ 16:03:

Na drie jaar leken de gevoelens van jouw kant over te zijn. Tijdje uitelkaar, nu weer 4 maanden samen en je hebt dezelfde twijfels. Wat zegt dat jou?Niet geheel dezelfde twijfels, lichtere mate. Alsof het ergens in m'n achterhoofd nog wat rond spookt. Ik ben sowieso al een type dat niet weet wat die met de toekomst wilt, laat staan met een vriend. Gewoon moeilijk!
En ik zie het gewoon nu nog niet gebeuren met samen wonen, trouwen, kinderen. Dat beklemt me gewoon zo erg..Hierover fantaseren voelt ook niet lekker en dat frustreert me gewoon!..
quote:misssummer schreef op 18 december 2011 @ 16:06:

En ik zie het gewoon nu nog niet gebeuren met samen wonen, trouwen, kinderen. Dat beklemt me gewoon zo erg..Hierover fantaseren voelt ook niet lekker en dat frustreert me gewoon!..Maar dat hoeft toch nu ook allemaal niet? Sterker nog, alles van wat jij opnoemt, daar kun je echt nog wel jaren mee wachten.
Ik denk dat ik het wel snap, het voelt aan alle kanten goed, maar ergens in je achterhoofd heb je het idee dat het nog lang niet de tijd is om je te binden.

Maar dat hoeft toch ook niet? Pluk de dag, wees lief voor jezelf en geniet waar het kan. En nu is dat met je vriend, over een jaar misschien niet, of wel, wie zal het zeggen?
Herkenbaar, heb sinds mijn 17e een relatie, ben nu 20. Af en toe wens ik dat ik hem in de vriezer kan leggen tot ik 25 ben ofzo maar helaas. Kijk gewoon tot wanneer het leuk is.
Je hoeft je toch nog niet te binden en dat zou je ook zeker niet moeten doen, je bent nog zo jong en je hebt je hele leven voor je en het zou jammer zijn als je je nu al zo vastlegt.
quote:cappi schreef op 18 december 2011 @ 16:23:

Je hoeft je toch nog niet te binden en dat zou je ook zeker niet moeten doen, je bent nog zo jong en je hebt je hele leven voor je en het zou jammer zijn als je je nu al zo vastlegt.

Da's het moeilijke, er is niks mis met de relatie. En moet je dan geforceerd vooral geen relatie willen hebben omdat je te jong bent om je vast te leggen.

Go with the flow, doe vooral wat goed voelt. Mocht je op een punt komen dat je de relatie moet verbreken omdat je zelf stagneert, dan is dat zo. Om op voorhand al deze conclusie te trekken is ook weer jammer van de leuke tijd die je nu samen hebt.
het hoeft toch niet geforceerd te gaan maar ik persoonlijk vind het zonde als mensen op hun 18e al in zo'n serieuze relatie maar dat is mijn insteek en TO geeft toch aan twijfels te hebben ook al hebben ze het nog zo leuk, ten eerste is het niet voor niets al een keer uitgegaan en aangezien ze nu weer twijfels heeft zegt mij dat meer dan genoeg
Als ik weer 19 was dan wist ik het wel

Maar goed, je kunt op je 18e best een serieuze relatie hebben denk ik. Het is reeël dat het niet voor eeuwig en altijd zal zijn, maar misschien ook wel.

Als TO zoveel twijfelt doet ze er beter aan om een tijdje vrij te zijn en te ontdekken wie ze is en wat ze wil. Zolang de relatie goed voelt is het ok, als dit niet meer zo is, dan niet.Het is aan TO om te bedenken wat ze echt wil.
Je legt hem gewoon een tijd in de kast naast alle andere bijna-goede spullen en dan kijken of je ze ooit nog gebruikt.
Ik denk dat je donders goed weet dat je het beter uit kunt maken, maar dat je ook donders goed weet dat je voor een derde keer niet bij hem hoeft aan te kloppen. En dan zou je zomaar met lege handen kunnen staan.

Nu ben je nog erg jong, waarom zou je blijven bij een jongen waar je over twijfelt? Het is nu meer de tijd om te ontdekken wat je met je verdere leven wil, hier en daar wat uit te proberen, te studeren/reizen/ losgaan. Dan heb je later wat meer rust voor een relatie.
quote:Bahco schreef op 18 december 2011 @ 17:06:

Je legt hem gewoon een tijd in de kast naast alle andere bijna-goede spullen en dan kijken of je ze ooit nog gebruikt. Ja, die heb ik eerder gehoord, alles wat je na een jaar niet gebruikt hebt, heb je dus ook niet nodig
quote:klavier schreef op 18 december 2011 @ 17:16:

Nu ben je nog erg jong, waarom zou je blijven bij een jongen waar je over twijfelt? Het is nu meer de tijd om te ontdekken wat je met je verdere leven wil, hier en daar wat uit te proberen, te studeren/reizen/ losgaan. Dan heb je later wat meer rust voor een relatie.Daar zit wat in, maar wat als ik hier dan spijt van ga krijgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven