2e kerstdag
maandag 19 december 2011 om 10:10
Mmm.. zoals zo velen.. wat ga ik in hemelsnaam eten..
1e kerstdag maak ik er altijd werk van, kook 3 of 4 gangen en we gaan dan gezellig lang aan tafel.. 2e kerstdag heb ik daar dan geen zin meer in.. Uit eten kan dit jaar niet ivm onze pup (die kan nog niet zo lang alleen en meenemen is voor ons geen optie).. dus..
Wat ga ik eten ? Wie helpt me met denken .. Gourmetten heb ik geen zin in (net als fonduen etc)... Brood etc.. ook niet. Wel warm graag.. of ???
1e kerstdag maak ik er altijd werk van, kook 3 of 4 gangen en we gaan dan gezellig lang aan tafel.. 2e kerstdag heb ik daar dan geen zin meer in.. Uit eten kan dit jaar niet ivm onze pup (die kan nog niet zo lang alleen en meenemen is voor ons geen optie).. dus..
Wat ga ik eten ? Wie helpt me met denken .. Gourmetten heb ik geen zin in (net als fonduen etc)... Brood etc.. ook niet. Wel warm graag.. of ???
maandag 19 december 2011 om 10:26
Dat probleem heb ik eerste kerstdag. Wij vieren het tweede kerstdag met zijn allen bij mijn moeder (en ik moet koken)
Eet zelf het liefst een, zelfgemaakte, visschotel. Maar dat mag mijn dochter niet hebben en ik ben niet gek op pasta. Denk dus dat ik twee dingen maak. Want met kerst eet er bij mij niemand iets wat hij/zij niet lust. Gelukkig kan dat bij ons ook makkelijk.
Eet zelf het liefst een, zelfgemaakte, visschotel. Maar dat mag mijn dochter niet hebben en ik ben niet gek op pasta. Denk dus dat ik twee dingen maak. Want met kerst eet er bij mij niemand iets wat hij/zij niet lust. Gelukkig kan dat bij ons ook makkelijk.
Erger u niet, verwonder u slechts!
maandag 19 december 2011 om 10:36
Je houdt vast wel iets over van de eerste kerstdag, misschien kun je met overgebleven vlees en groenten (geen bladgroenten maar bijv. boontjes, doperwten) mayo, augurken, zilveruitjes e.d. een salade maken, best te eten met (afbak)stokbrood, kaasplateautje na en wat vers fruit voor de broodnodige pitamientjes.
verba volant, scripta manent.
maandag 19 december 2011 om 10:42
Lekker snacken, met hapjes uit de frituurpan, afbakstokbroodje, evt. een soepje en wat kaasjes en een salade. Bij de salontafel met een lekkere kerstfilm erbij.
Gaan wij ook doen. Kerstavond eten we al uitgebreid bij mijn moeder en 1e kerstdag kook ik voor de fam van mariapman. Na 2 dagen uitbegreid eten, vind ik een dagje makkelijk ook wel lekker.
Gaan wij ook doen. Kerstavond eten we al uitgebreid bij mijn moeder en 1e kerstdag kook ik voor de fam van mariapman. Na 2 dagen uitbegreid eten, vind ik een dagje makkelijk ook wel lekker.
maandag 19 december 2011 om 11:10
Wij eten 1e kerstdag een stamppot; 2e kerstdag 3 gangen.
Komt zo uit omdat we de 1e dag deels bij schoonvader zijn en schoonmoeder recent is overleden. Ik ben de enige die goed kan koken en heb geen zin om in een vreemde keuken op een voor mij onbekend fornuis uitgebreid te koken. Ik maak dus thuis de stamppot en die warmen we daar op.
Komt zo uit omdat we de 1e dag deels bij schoonvader zijn en schoonmoeder recent is overleden. Ik ben de enige die goed kan koken en heb geen zin om in een vreemde keuken op een voor mij onbekend fornuis uitgebreid te koken. Ik maak dus thuis de stamppot en die warmen we daar op.
maandag 19 december 2011 om 11:47
woensdag 21 december 2011 om 11:41
Wij zijn tweede kerstdag heerlijk thuis met zijn drietjes, maar we gaan gourmetten. Vinden we allemaal lekker en makkelijk ( onze slager aast heerlijke schotels dus allen de bijgerechten zijn voor mijn rekening) ik maak wel een speciaal toetje en natuurlijk 's ochtends uitgebreid ontbijt. Eerste kerstdag wordt dat hem niet, wil naar de kerk en om nu om 8 u te beginnen