Werk & Studie alle pijlers

Wie solliciteert momenteel ook? deel 2

06-03-2011 19:54 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel 2 van het algemene sollicitatietopic

"Wie solliciteert momenteel ook?" ooit opgestart door Akkies:

quote:Akkies schreef op 08 juli 2009 @ 17:35:

Ik ben op zoek naar mensen die momenteel ook druk bezig zijn met solliciteren en die hierover ervaringen willen delen. Over alles wat erbij komt kijken! Denk aan openingszin brief, voorbereiden op gesprekken, afwijzingen, frustraties Misschien brengen we elkaar op ideeën!Ik heb de vrijheid genomen om het tweede deel hiervan te openen omdat het de bedoeling is dat topics na 3000 posts worden gesloten.
En wij duimen voor jou! 1 for all, all for 1
DappereDoda: adem in, adem uit. Niet zenuwachtig worden nu. Geef het beste dat je hebt en dan komt het goed!

Welkom Law234 en appeltje78! Hopelijk vinden jullie snel een baan! (daarom zitten we hier immers met z'n allen)

Typette, hopelijk is het idd geen suf callcenterbaantje, je hoort het vandaag! En ik snap je obsessie voor het vinden van leuke vacatures. Had ik in het begin ook, toen ik nog tegen mijn werkloosheidsdatum van 1 december aankeek. Nu ben ik daar wat rustiger in geworden. Al heb ik natuurlijk ook nog mijn piekermomenten, zeker als je al die drama's over de crisis hoort. Deze week maar weer solliciteren. Hopelijk is er nog wat te vinden zo vlak voor de Kerst.
Ik voel me af en toe een popster die de roddelbladen ontloopt, met al die krantenberichten over de crisis en werkloosheid. Ik lees het zo min mogelijk, want het is alleen maar ballast! Fijne week allemaal!
@Appeltje: zijn die functies waar je voor benadert bent al vervult?

Sowieso nog even contact opnemen natuurlijk om te kijken hoe het er voor staat en ze nog andere mogelijkheden voor je zien.

Ik geef mezelf deze week even pauze, maar in de kerstvakantie zal het er echt weer van moeten komen, ik wil echt solliciteren, ik wil een andere baan! (poging mezelf te motiveren)
Hee Kaaaaaaatje, kun je het niet beter even omdraaien? Vacatures nabellen en dat soort dingen gaat denk ik deze week makkelijker worden dan volgende week... Even doorzetten en dan de hele kerst en O&N week ongestoord relaxen, net als de rest van Nederland!
@Dapperedoda, dat lijkt inderdaad een valide punt, ware het niet dat ik deze week nog gewoon aan het werk ben en ik daar mijn handen meer dan vol aan heb. Ben er redelijk klaar mee voor deze week.
Ahh bah, sterkte!!
Ik heb vanmorgen direct het uitzendbureau gebeld, en gelukkig: de functie waarvoor ze me willen voorstellen is een redelijk leuke functie waar ik zelf ook op gesolliciteerd heb. Ik had direct een telefonische intake en ze gaan me nu ook echt voorstellen bij het bedrijf Later deze week, als mijn werk hier is afgelopen, ga ik nog eens bij het uitzendbureau op gesprek. Spannend, ik hoop dat het wat wordt! Het is in ieder geval fijn om weer echt iets te hebben lopen, dat voelt toch wat minder uitzichtloos

@ Kaaaatje: succes met werken deze week, even pauze van sollicitatiedingen is af en toe ook gewoon heel verfrissend!

@ Dapperedoda: alvast heeeel veel succes woensdag! En probeer niet teveel te piekeren, gewoon jezelf zijn werkt altijd het beste... ja, het is een cliché, maar het is natuurlijk niet voor niets een cliché

@ Appeltje: kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar je hebt nog tijd. Steek al je energie in het vinden van werk, dan lukt het vast wel, desnoods een wat mindere uitdagende functie...
@appeltje 78, herkenbaar hoor, die nachtmerries die zo nu en dan voorbij komen. Maar hoezo verlies je het recht op kinderopvang binnen drie maanden? Ik dacht dat als je ook maar 1 dag per jaar gewerkt hebt, je dan toch recht hebt op kinderopvangtoeslag. voor jou betekent het dat je heel 2011 recht hebt, en als je ook maar 1 dag in 2012 werkt (wat toch wel moet lukken gaan we van uit haha!) dan ook! Anders moet ik mij nu ook zorgen maken (whaarg!)

Hier meteen even een leuke maandagochtend-bummer: afwijzing binnen van laatste functie die nog liep. Snap het echt echt echt niet! Ik sloot zo ontzettend aan (niet omdat ik het zelf zeg, maar was gewoon echt zo) en toch zijn er nog anderen die NOG beter aansluiten.

Heb nu even niets meer lopen en hele ochtend al rondgeneusd op internet. Ik kom dan uiteindelijk steeds weer terug op van die (vaak verouderde) sites als indeed trovit en njobs.. Iemand nog een idee waar je zou kunnen zoeken, anders dan internet? Of via internet nog een goeie tip?
Surfen op Linkedin? En kijken bij wat voor bedrijven jouw contacten werken. Je kan je aanmelden bij LI-groepen die passen bij jouw beroep/richting. Kan je daar ook in de ledenlijst kijken waar de mensen werken. Zo kom je weer op ideeën!

Verder...

VKbanen, intermediair, monster, stepstone, nu.nl-banen, nationalevacaturebank, werkendichtbij.
Oke, thx voor je tips, sommige websites kende ik nog niet!

LinkedIn heb ik ook al over nagedacht, maar weet niet of het raar staat om een profiel aan te maken waar dan vervolgens duidelijk uit blijkt dat je werkloos bent...

Verder valt mij op dat een heleboel uzb/rcb vacatures hebben die m.i. niet meer inhouden dan een lokkertje om mensen in hun bestand te krijgen. Die vacatures worden er elke 2 weken op gezet en vervolgens zeggen ze bedankt en je komt in het bestand, vervolgens is/zijn die vacature(s) opnieuw en opnieuw weer te vinden op de bekende banensites.. GRRR
Hoezo is dat raar? Je bent toch ook werkloos? Niks om je voor te schamen vind ik. Bij mij staat het er ook op. Is trouwens wel zo handig om je werkloosheid er een beetje sexy op te zetten. Iets van: ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging in de richting van ...........
Zoeken op Twitter wil ook nog weleens helpen. Je kunt zoeken op alleen #vacature en dan ofwel de top tweets selecteren, of de hele lijst doorploegen van wat werving- en selectiebureaus zoal op twitter gooien. Je kunt het ook specifieker maken door #defunctiediejezoekt er nog aan toe te voegen.

Wel opletten dat je het in de zoekbalk intikt, en niet in je statusbalk

Ik doe tegenwoordig wekelijks zo'n rondje, soms vaker, en het levert regelmatig dingen op. Gewoon domweg Googlen op de functie die je wilt wil overigens ook weleens helpen.
Ik heb wel een twitteraccount maar gebruik het niet (heb t vooral genomen om mijn naam alvast geclaimd te hebben, wie weet voor later ) maar als het goed is kan je ook zoeken als je geen account hebt/niet ingelogd bent ?
[quote]ditjedatje schreef op 19 december 2011 @ 12:45:

@appeltje 78, herkenbaar hoor, die nachtmerries die zo nu en dan voorbij komen. Maar hoezo verlies je het recht op kinderopvang binnen drie maanden? Ik dacht dat als je ook maar 1 dag per jaar gewerkt hebt, je dan toch recht hebt op kinderopvangtoeslag. voor jou betekent het dat je heel 2011 recht hebt, en als je ook maar 1 dag in 2012 werkt (wat toch wel moet lukken gaan we van uit haha!) dan ook! Anders moet ik mij nu ook zorgen maken (whaarg!)

even inbreken voor @ditjedatje: de wet op kinderopvangtoeslag is behoorlijk veranderd vanaf 2012. het is nu zo dat je als je nu al werkloos bent vanaf 1 januari 2012 geen recht meer hebt op toeslag. Verlies je je baan vanaf 2012 dan heb je nog recht op 3 maanden toeslag. Voorheen was het idd zo dat je het jaar waarin je werkloos werd het gehele jaar nog recht op toeslag had. Dat is nu niet meer zo. Vaak hebben kdv's opzegtermijnen van 2 maanden, dus dit zou voor jouw kunnen betekenen dat je pas per maart daadwerkelijk kunt opzeggen en je kans loopt om 2 maanden volledig te moeten betalen. Ik wil je geen slechte dag bezorgen, maar ik zou dit snel uitzoeken.

Ik heb mijn baan per 1 augustus verloren en hen de kinderen nu nog op kdv zitten, maar vanaf 1 januari moeten zij ervanaf of iig ik krijg geen toeslag meer vanaf die datum.

succes
Hier na het schrijven van mijn eerste (en veel te vlug en onzorgvuldig geschreven) sollicitatiebrief uitgenodigd voor een gesprek! Ik ben benieuwd wat de verwachtingen van hun kant zijn en of ik daar aan kan voldoen. En of ik het takenpakket überhaupt aan zou kunnen, maar daar gaan we dan onder het gesprek wel achter komen.

Ik ben iig blij dat mijn cv reden genoeg geeft voor een uitnodiging, dat geeft hoop voor eventuele toekomstige sollicitaties als dit niets mocht worden.
Hallo iedereen!

Ook ik begin volop te solliciteren aangezien ik binnen anderhalve maand afstudeer. Ik heb gisteren mijn eerste sollicitatiebrief en CV verstuurd. Spannend! Deze ochtend merkte ik echter op dat er een tikfout in mijn CV zit. Ai ai, ik heb het nochtans tien maal gelezen, maar goed... gedane zaken nemen geen keer. Nu vroeg ik me het volgende af: laat ik dit zo of stuur ik een e-mail om me te excuseren voor mijn tikfout?

De kans bestaat uiteraard dat ze het nooit opmerken, maar misschien nemen ze er toch aanstoot aan en vinden ze het enigszins goed dat me hiervoor excuseer? Waarschijnlijk maak ik me druk om niets... Gelukkig is het niet mijn droomjob, maar een soort van oefening zodat ik dergelijke kemels in de toekomst niet meer maak.

Veel succes met het solliciteren!
@ Dapperedoda: ja, volgens mij kan dat wel hoor! Mijn vriend deed dat ook weleens voor hij zelf een twitteraccount had .

@ Slowdance: you lucky bastard Alvast veel succes!

@ Elianora: ik zou er niet achteraan mailen hoor. Best kans dat die tikfout ze niet eens is opgevallen. De mensen die die brieven lezen zijn zelf ook druk, al is het alleen maar omdat ze al die brieven moeten doorlezen Ik zou er zelf waarschijnlijk overheen lezen, en als ik dan zo'n mailtje zou krijgen, zou ik de verzender toch een beetje als een controlfreak zien, denk ik...
Tja Elianora het hangt er maar helemaal vanaf of die fout op een zeer cruciale plek staat! Snel veranderen voor je een nieuwe brief stuurt...

@Typette, ik heb het inderdaad inmiddels uitgevonden. Handig, ik ga het regelmatig even checken! Dank voor de tip!

Ik heb vandaag al mijn kladjes over goede/slechte eigenschappen, etc etc, wat ik in de afgelopen jaren heb verzameld, maar eens in een overzichtelijk worddocumentje gezet. Had zooooooooooo geen zin om die solli van morgen voor te bereiden dat ik het maar op deze manier heb opgelost. Bereid ik me toch een beetje voor haha... En het is handig voor als dit niks wordt, kan ik het bij de volgende solli ook weer gebruiken.
@ ratjetoe!! Echt???? Waar lees je dat dan.. Ik lees/vind dat nergens op bv belastingdienst ofzo. Ik ga zo even bellen!

Heb gisteren al mijn kdvcontract verminderd naar 1 dag (idd 2 maand opzegtermijn) Maar ga anders vandaag even in de telefoon hangen met van alles en iedereen! Voel mij zo stom dat ik deze niet heb zien aankomen!!!!

Thx voor alle tips van bijv twitter enzo! Die zoekfunctie kende ik niet (djeez, ben echt een digi-leek zeg pff..) Reageer later wel even op de andere berichten, nu eerst druk met kdv....
@ditjedatje: naar he dat dit soort dingen ook nog eens om de hoek komen kijken, hoop dat je e.e.a. kunt regelen

@elianora: ik zou er geen mailtje achteraan sturen, misschien valt het idd niet op. Zeker als het een tikfout is en geen spelfout, dan valt het wel mee. Misschien voortaan je brief en cv even aan iemand anders laten lezen. Je kunt soms echt 10x over dezelfde fout heen lezen.

Ik heb ooit eens een sollicitatiebrief verstuurd met een postzegel van 0,39 ipv 0,44 cent. Kwam erachter net nadat ik de brief in de brievenbus had gedaan. Heb er toen een briefje achteraan gestuurd met een paar losse postzegels erin. De brieflezer kon daar wel om lachen gelukkig!
http://http://www.rijksoverheid.nl/onde ... vanaf-2012

succes met uitvogelen en ik hoop dat je wat kunt regelen.

groetjes Ratjetoe
Nou, net gebeld met de instanties en het klopt wat je zegt ratjetoe... helaas! Ik heb direct met kdv gebeld en zij konden me nog tegemoet komen met 16 feb als einddatum. (dan worden nl de facturen verzonden) heb dus 2 weken "mazzel" (geen 1 maart pas als einddatum gelukkig). Maar ohw man, waar halen we dat geld vandaan!!!! 850 euro is een klap geld! Gelukkig wilden ze ook al toezeggen tegen die tijd een betalingsregeling met me overeen te komen. Dan maar aflossen....

Hmpf, 2012 gaat goed beginnen, werkloos, geen lopende procedures en ook nog eens een schuld. Als het niet om mezelf ging zou ik er haast om lachen dat ik hier beland ben.

Slowdance, hartstikke goed, wanneer heb je het gesprek?

Elianora, niet mailen hoor, straks vestig je er nog de aandacht op!

Snoepie, strakke actie! haha

Morgen is miniditje op de creche, (ja laten we er nog maar eens even goed gebruik van maken..) Dan ga ik hard aan de slag met open sollicitaties!
@ Elianora, zou er ook zeker niets meer aan doen.

@ Ditjedatje, heb geen verstand van kdv's icm belastingdienst, maar dit klinkt allemaal niet zo tof. Balen

@ Typette en Ditjedatje, bedankt voor de leuke reacties, voel me gelijk welkom op het topic
Owh.. en het is vrijdag al, ik geloof dat ze met spoed opzoek zijn naar iemand. Vlak voordat ik mijn mail heb gestuurd is de sollicitatieronde verlengt, dus denk dat ze niet veel geschikte kandidaten hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven